From: HengstDate: Mon Sep 3 12:46:14 MDT 2001
Nieuwe week, nieuw topic. Dan houden we de zaken tenminste een beetje gescheiden. Tja, week 36: de week waarin tenslotte ook de hogescholen en universiteiten weer beginnen. Na een lange vakantie waarin we met onze welvaart alle vakantiegeld erdoor hebben gejaagd en waarin Palestijnen en IsraŽli's op elkaar hebben gejaagd komt het dagelijks leven weer als een gemiddelde dieselmotor op gang: traag maar zeker. De verschrompelde hersentjes worden weer aan het werk gezet, en langzaam begint het door te dringen dat er toch wel veel domme mensen in de wereld zijn.
Neem nou de premier van IsraŽl, dhr. AriŽl Sjaron. Op dit moment mag zijn haar dan zo wit zijn als het kleed van de seniele leider van het Vaticaan, maar in zijn jonge jaren moet hij absoluut blond zijn geweest. Want hoe dom moet je zijn als je denkt dat je de Palestijnen met geweld door de knieŽn krijgt? Hoe dom moet je zijn als je een actie van een terroristische Palestijnse groepering afstraft door een Palestijns politiebureau met de grond gelijk te maken? Hoe dom moet je zijn als je een vredesverdrag met een volk de grond in boort omdat je terroristische groeperingen niet weet te scheiden van de meerderheid van dat volk?
Maar ja, domheid komt meer voor. Zo is daar de PvdA. Allereerst met de aankomende voorman Ad Melkert die denkt dat hij miljoenen aan subsidies weg kan moffelen in het potje 'overige doeleinden'. En verder de rest van de partij erbij die van plan is om 17 miljard guldentjes te gaan besteden aan probleemsectoren als onderwijs en zorg. Op zich een prima plan, alleen is er niet meer dan 7 miljard beschikbaar. Blijkbaar kan de PvdA toveren?
En dan hebben we ook nog de D66 die minder reclame op de publieke zenders wil hebben. Wat je noemt een verkiezingsstunt, want wie gaat dan het gebrek aan reclame-inkomsten ophoesten? De overheid zodat we een fijne staatstelevisie krijgen? Of het steeds kleiner wordende aantal leden?
En degene die uiteraard in het rijtje niet mag ontbreken: George Bush de-zoon-van. Maar daar is geen uitleg bij nodig...

Nou ja, ik ben m'n frustraties weer ff kwijt. En over de crossroad in Ma-Rum gesproken: was weer aardig geslaagd. Het coverbandje bewees weer es dat de slogan 'beter goed gejat dan slecht bedacht' aardig opgaat. Voordeel van coverbandjes is dat ze in elk geval een brede keus hebben, en vaak live bijna net zo goed zijn als de eigenlijke artiesten in de studio. Nou vind ik Van Gogh nog steeds beter dan de lui van zaterdagavond, maar wie ben ik? Nou kun je overigens wel zeggen dat wij de enigen waren die in beweging kwamen bij Nirvana, Mr. Bean, maar da's toch eigenlijk meestal zo bij de betere rockplaten? Want wat wil je tenslotte verwachten van een discogeneratie die vol overgave staat te bewegen op het van slijm druipende Skyradio-nummer 'Angel' van Shaggy? Ja, ook ik heb het inmiddels gehad met die plaat...

Maar goed, nu is het nog ff afwachten of de zwart metallic Polo van Henk met dezelfde vaart over de weg kan gaan als de Passat van zijn pa. Misschien met de wind in de rug?
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Tue Sep 4 10:16:25 MDT 2001
Draaien ze Angel van Shaggy nu al op Skyradio !?!?!!? Meestal beginnen ze met zulke platen pas als ze oud en helemaal afgedraaid zijn bij andere radiostation. Dan kunnen zij er nog een schepje bovenop doen door de plaat daarna nog eens 18 keer op een dag te draaien. "Het was een hit bij andere radiostations, dus moeten wij 'm ook maar gaan draaien". En dan nog de vele jingles die na elk nummer worden gedraaid. Ik hoef waarschijnlijk niet meer te zeggen welk radio station ik nooit meer luister.
Tegenwoordig luister ik als ik rustige normale muziek wil horen Radio Noordzee. Zij zijn nu geworden wat Skyradio ooit was. Een leuke zender.
Oke, mijn frustraties zijn ook merendeels weer weg.
Nu nog even reageren op Hengst zijn uitlatingen. Ik ben het natuurlijk wel eens met dat stukje over de palestijnen, maar Sjaron kan niet veel anders doen dan zo terugslaan. Ze kunnen de echte schuldigen niet te pakken krijgen, maar ze kunnen ook niet nix gaan zitten doen. Die Sjaron heeft zich een tijdje rustig gehouden en nix gedaan toen er wel aanslagen waren, maar het volk die verwacht vergelding. Ja en dat die vergelding dan niet helemaal juist is gericht...
Over het andere politiek heb ik helaas niet zo'n uitgesproken mening, vooral omdat ik me daar weinig mee bezig hou. En waar ik weinig van af weet heb ik ook geen sterke mening over.
En Hengst, ik kan je nu al zeggen: Ook al heeft ie windkracht 12 mee, dan nog haalt die Polo niet de snelheid van afgelopen zaterdag... :-)

Greetz, Mr.Bean
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Tue Sep 4 12:12:46 MDT 2001
OK mr bean, over je laatste berichtje op het andere topic:
-Sorry, voor mijn opmerking over alleen het CJV-forum, ik bedoel natuurlijk dat er weinig anders interessants is dan de CJV site en de sites van een aantal niet nader te noemen (natuur)schoonheden.
-drank... (zie poster in de vluchtheuvel)

Nu verder op besproken zaken in deze topic (eigenlijk best handig: per week een nieuwe topic. *duimpje omhoog voor hengst*)

Palestijnen e.a.
Tja. tis dat ik niet zo`n voorstander ben van geweld...
maar eigenlijk zou iedereen daar moeten evacueren.
een atoombommetje erop en dan hebben ze een paar decennia de tijd om te gaan nadenken over wat ze gaan doen
(al zal dat ook niet veel helpen maar dan hebben we ff rust)
Bush junior... das wel duidelijk

PvdA
die 10 miljard komt uit het potje 'overige doeleinden' (waarschijnlijk)
daar zit het nu vast wel in.

Shaggy undsoweiter
tja... draaien ze te vaak
Radio noordzee is ook best wel goed (weet ik sinds ik in de bouw zat)

Zaterdag ging ie wel erg hard.

mzzl moonshiner
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Wed Sep 5 11:48:32 MDT 2001
Wat ik zonet in de Krant las: Ierland...

mzzl moonshiner
View IPDelete Message

From: HengstDate: Wed Sep 5 13:51:55 MDT 2001
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik niet genoeg naar Skyradio luister om te kunnen garanderen dat ze Angel daar al draaien, maar in de jaren die ik in het Zonnehuis in de keuken heb gewerkt heb ik wel gemerkt dat Sky stikt van dat soort muziek, en ze dan ook meteen maar een keer of 30 in de week draait. Maar goed, ook ik ben inderdaad geen Sky-fan en wil dat graag zo houden.

Weet je wat met die Sjaron een beetje het probleem is Mr. Bean? Al voordat hij werd gekozen tot premier zag hij de kans om de Palestijnen te provoceren. Sindsdien heeft hij altijd gezegd dat hij (vrij vertaald) erop zou meppen als dat moest. Omdat de IsraŽli's de Palestijnse zelfmoorden vervolgens spuugzat waren koos dat heetgebakerde volkje voor de strijdlustige Sjaron, in plaats van voor een gematigder politicus. Toen Sjaron zich rustig hield was hij al zůver gegaan dat niets meer hielp. Nee, als Sjaron nu echt wijs was geweest had hij, toen de IsraŽlische regering nog op redelijk goede voet stond met de Palestijnen, verzocht om nauwgezette samenwerking tussen IsraŽlische en Palestijnse politie om daarmee de echte criminelen, zoals het Hamas en Jihad tuig, op te pakken. Want je maakt mij niet wijs dat de Mossad niet weet waar ze die lui moet zoeken.
Dit probleem is in feite niets anders dan dat van de Eta in Spanje. En de Spaanse regering gaat toch ook geen Baskische huizen bombarderen met grof geschut?
Want intussen kost dat debiele haantjesgedrag al handenvol levens. Wat overigens in Noord Ierland ook niet lang meer zal duren sinds de nieuwe onrust daaro. Daar worden katholieke kinderen door protestanten met bommen bekogeld. Je gaat je vanwege dat tuig verdorie schamen dat je protestants bent...

Ik zie overigens ineens Moonshiner tikken over natuurschoon: iedereen praat wel altijd over Kournikova, en alle camera's flitsen als zij voorover buigt om de service van de andere kant in ontvangst te nemen, maar wat te denken van Jelena Dokic? Ik bedoel: die is toch ůůk zo lelijk niet? (al moet ik zelf bekennen dat ik d'r op het ene moment knapper vind dan op 't andere...)

Enne Moons: of jouw oplossing in het IsraŽlische conflict echt zal helpen? Ik denk het niet. Ons wel qua rust, maar hun niet denk ik. Overigens is het ook vrij rigoureus, maar past daarom wel in het rijtje 'origineelste opmerking van de week'. Bij dezen je nominatie!

Vraag me wel af wat er nog in het potje 'overige doeleinden' overblijft als de Europese Commissie z'n handje opgehouden heeft... Die willen de centen weer terug en houden daarbij vast geen rekening met de fijne begrotingsplannen van Ad Melkert...

> Zaterdag ging ie wel erg hard.

Huh?!?

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: HengstDate: Wed Sep 5 16:16:11 MDT 2001
Grrrrrretver!!!! Dat heb je nou met zo'n traag kankerforum. Anton: wil je er wel ff 2 van verwijderen a.j.b.?

Echt, dit gebeurt me alleen als een forum zo traag reageert dat het minuten duurt voor ik es wat zie. Takke-internetverbinding.

Een ontstemde Hengst.
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Fri Sep 7 10:04:18 MDT 2001
Je zit ook bij HetNet! En dan verwacht je ook nog een snelle internet verbinding? NokNok is vele malen beter. Trust me!

Ik ben het trouwens meer met Moons eens over het natuurschoon. Anna is toch echt een stukje knapper dan Jelena. Tenminste wat ik van haar heb gezien...

Dus de origineelste opmerking wordt ook al een wekelijks fenomeen? Tof. Ik probeer deze week maar niet een originelere opmerking te bedenken dan die van Moons. Volgende week weer een kans :)

Ik heb trouwens gisteren een nieuwe CD gekocht. Ja echt! In de winkel, voor het belachelijke bedrag van Fl. 44,95 En dan vinden ze het raar dat er zo weinig cd's worden verkocht...
De verkopen waren afgelopen halfjaar gedaald met 20% geloof ik. En dat wijten ze dan niet gewoon zoals elk bedijf aan de dalende economie. Neeee, dat komt omdat mensen veel te veel thuis branden. Ik heb tot nu toe nog geeneen CD voor mijzelf gebrand die ik voor Fl.44,95 in de winkel zou kopen. Voor zo'n belachelijk bedrag laat ik 'm wel liggen. En dan gaat de muziek industrie er alleen nog maar op vooruit dat ik die CD's toch brand, want van elk leeg CD'tje wat ik koop krijgen zij ook weer een gulden!
Hetzelfde gezeik met Napster. Muziekindustrie schreeuwt moord en brand, maar ondertussen stijgen(!) de CD verkopen. Iemand komt in contact met muziek die hij anders nooit zou horen, denk "goh leuke muziek" en koopt alsnog de originele CD. Natuurlijk is dit niet bij iedereen het geval, maar wat maakt het uit. Je verdient zelfs nog iets meer, omdat er een lichte stijging is in verkopen en degene die alleen maar downloaden en daarvan een CD branden horen dezelfde muziek (die zij anders toch niet zouden kopen) waardoor je ook nog een groter publiek bereikt. Want daar doen genoeg muzikanten het toch ook voor? Hun mening naar buiten brengen, zich uiten in hun muziek enz enz.
Maar waarom heb ik dan toch een CD gekocht als het zo duur is? Omdat het gewoon een fantastisch album is! Hengst en Moons, ik denk dat jullie 'm ook wel willen hebben. Dan natuurlijk gebrand via mij :) Hoe die heet? Linkin park - Hybrid Theory. Vrij hard, maar zeker mooi.

Hoe gaat dat morgen trouwens met het voetballen? Ze verwachten heeel veel regen en harde wind. Nu kan een nat grasveld best leuk zijn :), maar om nu in de regen te gaan voetballen...
Ik heb eventueel nog wel een alternatief voor ons vieren. Ik weet niet of julie het festival Blue Moon kennen wat op het moment in de stad bezig is. Maar tijdens dat festival hebben ze ook een Dance party. En daar heb ik wat kaartjes voor (a Fl.25,-) omdat ik daar tijdens de zomer heb gewerkt aan het gigantische aluminum projectiescherm dat daar hangt. 't Is misschien niet jullie favoriete soort muziek, maar lijkt mij wel leuk om es te kijken. 't Is toch gratis... Morgen van 12.00 uur tot 24.00 uur.

O ja dat 'Zaterdag ging ie wel erg hard' ging natuurlijk over de Passat als je dat nog niet door had Hengst.

Oke, weer genoeg telefoontikken er 'doorgejaagd' voor vandaag.

Greetz, Mr.Bean
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Fri Sep 7 13:25:50 MDT 2001
Over wie hebben jullie het???
Jelena Dokic??
maar natuurlijk heb ik maar weinig zenders hier.
Ad Melkert?? Die laat de EU ons eigen landje melken....

Zaterdag: 200???? wordt het al duidelijk????

Dankje Mr. Bean voor het gunnen van de origineelste opmerking.
(Moet eigelijk in een apart lijstje,
De Beste opmerkingen per week bekeken
Week 37 (was het toch?)Jasper heeft de volgende opmering gemaakt: ...)
Week 38 ....

Eerst luisteren voor dat er gebrandt wordt.

Het voetballen gaat dus niet door... Oh wat jammer.
Dus moeten we maar in de stad kijken.
Als het niks is... zijn er nog kroegen genoeg :-)

mzzl moonshiner
View IPDelete Message

From: HengstDate: Fri Sep 7 15:05:33 MDT 2001
<GAAP> Altijd dat eeuwige haantjesgedrag "de mijne is beter dan de jouwe"... Geachte Mr. Bean, Het Net is best snel, maar kent zijn trage momenten. En daarmee zijn frustraties. Maar aangezien het op andere momenten mij snel zat is (metťťn verbinding als ik dat wil) heb ik geen zin om me uit te sloven om een andere provider te vinden waar je je vervolgens weer voor minimaal 5 piek moet laten inschrijven. Administratiekosten noemen ze dat dan. 't Is wel best, je leert vanzelf de snelle momenten kennen, en dan wacht ik daar wel ff op...

Ja, je ziet het al: ik had op een wat ontactisch moment zitten replyen van de week... overigens wel bedankt voor het weghalen van dat tweetal overbodige replies. Het zal niet weer gebeuren, dat garandeer ik.

Overigens moet je Moons niet in een hoekje drukken waar hij niet zit, fijn is dat weer. Want Moons kent de hele Dokic niet eens. Weet je Anton? Jij had journalist moeten worden... <GRIN> By the way: als ik die Kournikova es een keertje in d'r gezicht kijk in plaats van alle aandacht te richten op wat daaronder misschien te zien is vind ik 'r echt niet eens zo'n heel erg lekker ding. Nou ja, ze is dan ook blond. Hmm... dat geldt overigens ook voor Dokic... opmerkelijk.

Die Bean... koopt nog es een CD, tjonge jonge!!! 45 piek is inderdaad op het moment de prijs van een gemiddeld nieuw album. Ben daarom zeer tevreden dat ik vanmiddag nog een '2CD' van Aerosmith heb kunnen kopen voor 48,95 met uiteraard daar een tweetal CD-bonnen bij zodat er voor mij niet zoveel meer overbleef... <GRIN> Maar die prijzen zijn inderdaad schandalig hoog, helemaal als je nagaat dat je ze in het buitenland vaak voor veel minder kunt krijgen. Oftewel: de Nederlandse muziekhandel vaart wel bij onze welvaart. Zo, hoe zeg ik dat?

Maar een feit waar je denk ik niet omheen kunt is dat er weldegelijk (relatief) wat minder zal worden verkocht. De andere kant is dat de muziek door de gemiddelde prijzen van een tientje per gebrande CD een stuk toegankelijker voor alle publiek is geworden. Ik heb op dit moment CD's in mijn bezit die ik echt niet voor de volle prijs had gekocht. Toch ben ik er blij mee dat ik ze heb. 'k Heb dan ook het gevoel dat de remming in de groei tijdelijk is. De impuls die het branden aan de muziekindustrie heeft gegeven zal ook in het legale circuit wel doorwerken denk ik.
Ach, en waar praten we over? Toen de cassetterecorder werd gepropageerd was ook iedereen bang dat dat ten koste zou gaan van de reguliere verkoop van muziek. En dat is nog best meegevallen. En zo zal dat hier ook gaan. Die dip krijgen ze dubbel en dwars wel weer terug. Hoe meer publiek voor je muziek, hoe beter toch? Want vergeet de daardoor opgewekte belangstelling voor concerten ook niet... ('Elevation'-tour van U2 wordt de meest succesvolle tour ooit, nog beter dan de laatste van de Stones...)

Enne... dat van de mening naar buiten brengen... Mr. Bean, dat geldt meestal alleen voor de jonge en beginnende bandjes. Als ze wat ouder en gesettled zijn beginnen ze zoals iedere oudere te zeiken over de centen. (Zie Metallica).

Weet nog niet of ik Linkin Park hebben wil, eerst es ff horen of 't wat is.

Over het voetballen: Moonshiner zegt het al, dat gaat niet door. 'In het water gevallen' is denk ik de meest toepasselijke opmerking. Schade limonade... De CJV mag dan zulke goeie herinneringen aan natte veldjes hebben: 'k vraag me af of de 2 andere ploegen daar net zo over denken...

Over het alternatief: moet allereerst bekennen dat ik geen flauw idee heb wat Blue Moon is. Op zich een leuk idee om er een kijkje te nemen: al ken je het niet, dan kan het nog wel leuk zijn. En wat is favo muziek? Kijk, het is vaak maar net in wat voor stemming je bent. Begin jaren '90 vond ik de hele house geen ene moer aan. Later, bij het uitgaan, merkte ik dat het toch best heel leuk kan zijn. Alleen moet je in de stemming zijn. Maar dat geldt voor alle muziek, toch? En aansluitend ff naar Marum? <GRIN>

Hmm... en ik had het nog niet door, dat ene zinnetje van Moonshiner 'dattie zo hard ging'. Dan moet je je opmerkingen ook maar ff inleiden hoor, potverdorie zeg... En het was hooguit 195, geen 200.

Griebels Moons, wat een bijdehante woordspeling weer: Ad Melkert die de EU ons land laat melken...

Het is nu nog week 36 Moonshiner, maar het stukje voor week 37 is al in de maak... yeah yeah yeah, laten we de 'origineelste opmerking van de week-competitie' gaan houden... <GRIN>

"Eerst luisteren voor dat er gebrandt wordt."

Okay Moons, we agree. Mr. Bean weet wel wat commercieel denken is, da's duidelijk... ik weet nu al welke CD er zaterdag in de auto opstaat... <GRIN> Paar opmerkingen erbij dat het toch best heel gave muziek is, en dan als we op de terugweg zijn ons moeiteloos overhalen om die CD te kopen... <GRIN>

Ach, je hebt gelijk hoor Bean. Beetje die dure CD weer terugverdienen, nietwaar? Maar ik wil 'm toch eerst wel ff horen hoor.

Nou, zo kan die wel weer.
Gr. Hengst.
View IPDelete Message

Terug