From: moonshinerDate: Sun Sep 16 04:03:06 MDT 2001
Om te beginnen wil ik hier melden dat ik, niet zoals Hengst, geen politieke discussie ga starten. Als Hengst dat alsnog wil gaan doen, ga je gang.

Zo als in de titel al wordt vermeld was de muziek vanacht in de X-weg weer niet om aan te horen, volgende keer beter dan maar hopen we.
2 mensen niet aan de alcoholische drank. Dat komt ook niet vaak voor. Maar ja dat heb je als je een stel meiden oppikt. Ook dat kan beter de volgende keer.
Hengst had mzzl, deze keer geen kroketten.
Dit was het wel weer,

mzzl moonshiner
View IPDelete Message

From: martenDate: Sun Sep 16 09:14:24 MDT 2001
ik zal het moons ook niet aan doen om over politiek te gaan praten ik weet wel betere onderwerpen te vezinnen maar zal jullie er niet mee gaan vervelen.
Over die kroketten ik had toch echt begrepen dat we nog wat gingen eten en toen stonden we buiten is me wat ontgaan?????
nou ja dit was voor deze keer genoeg.
View IPDelete Message

From: HengstDate: Mon Sep 17 11:08:12 MDT 2001
Owkay, Japser was me voor... dan maar op deze manier.

Week 38 - Better let as net...

Deze week in 'deze week' de week die is geweest... Het blijft wennen, hoe sommige nieuwsfeiten dágenlang alle andere nieuws naar de achtergrond drukken. Heel toevallig zette ik dinsdagmiddag om 15.10 uur de televisie aan, om op RTL Z te zien dat er ergens ter wereld een wolkenkrabber in de hens staat, terwijl na enige seconden de tweede wordt geraakt door een vliegtuig. Het dringt pas door dat het echt goed mis is als de eerste van de beide torens van het WTC is ingestort, waarna een middag en halve avond zappen volgen. En dan ben ik het spuugzat. Dágenlang worden zogenaamde kenners ondervraagd over 'hoe dit kon gebeuren' en 'wie hier achter zit'. In tussentijd worden de beelden keer op keer herhaald, en bij de RTL zenders hebben ze voor elke (extra) nieuwsuitzending even een samenvatting van de ramp met een spannend muziekje eronder. Iedereen moet keer op keer zien hoe er mensen uit het WTC naar beneden springen, en alle zenders vragen 10 keer per dag aan hun correspondenten of het nu al bekend is hoeveel doden er mogelijk zijn gevallen. Dat is het eerste waar altijd iedereen over schreeuwt: het aantal doden. Terwijl iedereen weet dat het er sowieso 'veel' moeten zijn.
Waar komt die obsessie voor dode mensen toch vandaan? Na een 'weekje New York' op de televisie ben ik er denk ik wel uit. Achter al die geschokte gezichten schitteren de dollartekens: dit wordt het kijkcijferkanon van het jaar!!! Hoe meer tranen, hoe beter: leve de emotie-TV! En hoe eerder je de mensen kunt schokken met cijfers over het aantal doden, hoe groter je kans is dat ze in een shock blijven kijken. En dan heb ik het nog niet eens over de kranten: ondergetekende leest alleen de Trouw, normaliter een degelijk ochtendblad. Maar de Trouw van afgelopen woensdag deed denken aan een gemiddeld sensatieblad: een foto die meer dan de helft van de pagina besloeg met de bekende stofwolken van de instortende torens, en een enorme kop met een lettergrootte die de grootte van de naam 'Trouw' (van nature al flinke letters) nog aardig overtreft.
Al met al ben ik de afgelopen dagen een beetje misselijk geworden van al die gallige media die alles genadeloos in beeld brengen, hoe vaker en erger, hoe liever. Om te kotsen. Maar ja, wie ben ik?
Van één ding ben ik in elk geval vrij zeker: hierdoor krijgen we geen derde wereldoorlog. Want de agressieve manier waarop Amerika medestanders zoekt, het wereldwijd bekend maken van het oproepen van tienduizenden reservisten, de miljarden oorlogsgeld die Bush heeft losgepeuterd bij het congres en de stoere mannetjespraat van Bush hebben volgens mij maar één doel: de Taliban van Afghanistan op ongekende wijze onder een psychologische druk zetten en in de waan brengen dat ze zich een oorlog met Het Grote Amerika op de hals kunnen halen. Het doel? Deze koppige moslim-fundamentalisten overtuigen (omdat dat anders nooit zou lukken) om verdachte nummer 1 Bin Laden uit te leveren. Want als de Amerikanen echt oorlog gaan voeren falen ze in hun doelstelling, nl. het aantonen dat ze hét symbool zijn van vrijheid en democratie. En dat zal Bush niet willen... Maar wie ben ik?

Ken je dat gevoel? Je ziet iemand, voelt moeiteloos aan dat die persoon je niet ligt, je maakt een praatje en dat blijkt exact te kloppen... Ja, dat had ik zaterdagavond met die vriendin van de Tostikoning. Ik dacht al: da's m'n type niet. En dan maak je een praatje en zegt ze na een paar zinnen dat je niet zo intelligent moet praten... <GRIN> Zegt meer over haar dan over mij overigens, maar dan weet ik genoeg. 'k Heb d'r figuurtje nog steeds niet goed bekeken, maar ik weet nu dus wel dat ik 'r niet mag. En zij mij niet. Succes met het onder de duim houden van die griet, Henk... Verder vond ik er zaterdagavond geen ene reet aan, en dat is te danken aan de dj. Draait wat het publiek wil? Nou, zo enthousiast was het publiek ook niet... Nee, een avondje om snel te vergeten...

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Tue Sep 18 02:50:34 MDT 2001
Tja ik wou het er eigenlijk niet over hebben.
Het aantal doden: 1,2,3 of veel.
Wat Bush wil: Dat weet jij, dat weet ik maar weet Bush dat zelf ook?
Avondje om snel te vergeten? Gelijk heb je Hengst, ook met drank op was er niet veel aan.

Mzzl Moonshiner
View IPDelete Message

From: HengstDate: Tue Sep 18 03:27:30 MDT 2001
Ik weet beter wat Bush wil dan hijzelf.... <GRIN>

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Tue Sep 18 03:54:46 MDT 2001
Eerst even over Marum. Ik moet het deze keer toch oneens met jullie zijn. Oke de muziek was weer waaaardeloos, maar dat werd grotendeels goedgemaakt door de drank en door Gezientje :) blijft leuk om je handen volgeklad te krijgen... Tevens heb ik tot nu toe ook nog geen problemen gehad met Henk's nieuwe vriendin. (zijn we nog wel halfbroers Hengst???)
Ik heb het dus prima naar m'n zin gehad, maar dat zal volgende week wel veranderen ('t is mijn beurt om te rijden niet?)
Waar ik het wel weer mee eens ben is die eindeloze herhaling van dezelfde beelden en vragen die de rest van het nieuws in deze wereld hebben weggedrukt. Steeds weer die vraag aan de correspondent in Amerika hoeveel doden er zijn. Als ze het in Nederland niet weten, weten ze het daar ook nog niet! Waarom dan wel steeds weer die vraag?
En dan hadden ze ook nog aan het begin van deze ramp de allerslechtste nieuwslezer bij het Journaal die alles moest verslaggeven. Bij een gewoon Journaal vind ik Philip Freriks al verschrikkelijk slecht, maar als ie dan ook nog moet improviseren... Als ik alle eh's had moeten opschrijven op papier zou er geen regenwoud in Zuid-Amerika meer zijn...

Waar ik me ook aan ergerde was steeds weer diezelfde vraag aan die vrouw die buiten op de stoep van de AEX exchanges stond. "Wat gaat de beurs doen, nu bekend is dat de beursen in Amerika niet zo ver zijn gezakt als gedacht?" Hoe moet zij dat nou weten??? Niemand weet hoe de beurs zich gaat gedragen. Als zij dat wel precies wist, zou ze zelf op dat moment druk aan het handelen zijn. Niemand kan de beurs voorspellen dus stel die vraag niet elke keer weer bij elk nieuwe Journaal.

Weer genoeg m'n mening geuit, en bovendien lopen de telefoonkosten veel te veel op van die mailtjes en forums reply'en.

Greetz, Bean
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Tue Sep 18 06:25:52 MDT 2001
OK Anton toch nog een beetje gelijk, ik was te snel met reply-en. In het begin van de avond viel het wel mee.
Over de U.S.A. zal ik het maar niet meer hebben, daar is al genoeg over gezegd (en herhaalt.)

mzzl moonshiner
View IPDelete Message

From: martenDate: Tue Sep 18 14:28:59 MDT 2001
ok harry had wel gelijk zelfs met drak op was het gewoon geen kloten aan maar de vrouw maakte het toch nog een beetje goed ok kwam het nopu inderdaad door gezientje???????????
Maar we zien het wel weer eens hoe heet er is komende zaterdag komen de SJONNIES gatverdamme ik heb al tegen m'n vriendin gezegd kom hier maar das beter als de sjonnies.
maar dat zien we wel weer grtoeten marten
View IPDelete Message

From: HengstDate: Wed Sep 19 08:47:56 MDT 2001
Bean, je zegt het al: dat werd grotendeels goedgemaakt door de drank en door Gezientje. Toegegeven, 't is een aardige meid, maar die drank waar jij het over had... nou ja, dat lijkt me wel duidelijk genoeg. Toen ik jou, Mr. Bean op een gegeven moment vroeg wat JIJ dan van de muziek vond zei je al dat je daar niet zoveel meer op zat te letten. Terwijl het daar in de grote zaal toch een niet te missen factor is... <GRIN> "Ja ja zo blauw blauw blauw van de Sangria, lig ik op het strand, een fles vol in de hand..." <GRIN> (Quote Sjonnies, zijn wel sfeermakers hoor...)

Nou ja, wie weet wat die vriendin van Henk nog bedenkt om bij de halfbroer van z'n broer in de gunst te komen... <GRIN> Kweet wel dat ik me wel vaker heb vergist in een meid, maar voorlopig denk ik er over zoals hierboven al staat.

Over de nieuwslezer... Tja, Philip Freriks is niet de meest talentvolle nieuwslezer die je je voor kunt stellen, ik zou liever zien dat Sacha de Boer vaker in beeld kwam, maar ja... ik zie hem nog liever dan die s*cker van een Rick Nieman ofzo. Ach, door die fouten van 'm heeft Philip ook z'n eigen fanclub. De perfecte nieuwslezer krijgt die volgens mij niet. Ik krijg me ineens een idee: zullen we het actiefront "Meer Sacha Op TV" oprichten?
By the way: papier wordt volgens mij niet gemaakt van regenwoud hoor...

En voor wat betreft dat verhaal van de AEX: domme vragen worden er wel vaker gesteld door 's Neerlandsch journalisten. Onlangs op Netwerk nog een vraaggesprek gezien van Fons de Poel en Sven Kokkelman met Jaap de Hoop Scheffer. Ongelooflijk zoals die lui zaten te kletsen, dit alles met een arrogante grijns...

Weet je hoe je aan telefoonkostenbeperking kunt doen? Druk op reply, wacht het antwoordscherm af en verbreek de verbinding. Kost dan vrijwel geen tijd en tikken.

En voor Moons: tja, ik wil wel ergens anders over kletsen, maar Amerika had alle andere nieuws uit de media geperst, dus... of ik had de Grand Prix van Italië kunnen bespreken, gewonnen door Juan Pablo Montoya, of het ongeluk van Alexander Zanardi die in het vervolg door het leven moet gaan zonder zijn beide benen, maar dan was het verhaal me toch te lang geworden...

Mulder, dring het nog niet door? De vrouw zei niet voor niks dat ze dat ding 2x was vergeten... <GRIN> En willen we er ff rekening mee houden dat dit een forum is van de C... JV? Al die lelijcke woorden... wat moet onze geachte Jeugdouderling wel niet denken als hij dat ziet? Okay okay, dan zal ik mezelf ook wat meer inhouden... <GRIN> Nou ja, dan heb je het ook weer over de vrijheid van meningsuiting... is weer een discussie op zich...

Hoe dan ook, de mazzeltov.
Gr. Hengst.

P.S. Bean, het vorige intro-logo vond ik mooier.
View IPDelete Message

From: martenDate: Wed Sep 19 11:46:31 MDT 2001
hengst effe voor de duidelijkheid it is geen politiek forum dat was mijn kleine bijdrag voor vandaag
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Thu Sep 20 02:02:37 MDT 2001
OK dat ongeluk van Zanardi daar valt meer interessants over te melden dan over de U.S.A. te meer dat ik er niets over heb gezien (maar je weet hoe de situatie hier is...)

Tja jammer dat jij geen drank had he Hengst...
Sascha de boer kun je natuurlijk beter hebben dan philip, maar dat is logisch.
10 cent inbelkosten harry...
Ennu mis ik nou wat???? m.b.t. Marten en 2x????

mzzl moonshiner
View IPDelete Message

From: HengstDate: Thu Sep 20 05:11:26 MDT 2001
Klopt wel Mulder, maar moet dat dan?

Jammer dat ik geen drank had nee... heb ik gisteravond ff weer goed gemaakt. Had nl. verjaardagsfeestje in Grunn'n. Tussen 9 en half 12 zo'n 4 halve liters gehad, waarna nog ff werd kaartjegeblazen met 2 flessen kruidenbitter... Vervolgens de stad in, om bij het Achterdek te belanden, waar eigenaar Sjarl ons binnenhaalde met 'Ah, ik wis dat se souwe komme!'. Al ken IK 'm alleen maar van de verhalen, da's wel leuk... <GRIN> Vervolgens duikelt hij een fles op, zet voor iedereen 3 borrelglaasjes neer, schenkt in de eerste iets sterk alcoholisch, in de tweede tomatensap, en in de derde jus. Na deze twijfelachtige combi rap achterover te hebben geslagen werd het tijd voor nog een paar Amsterdammers... En vanmorgen had ik een droge bek, hahaha.

En over die inbelkosten: als ik overdag ff 't forum bezoek betaal ik liever een keertje extra 10 cent dan dat ik gedurende de hele tikperiode de lijn open houd. Dat kost meer. Ook als ik het 's avonds doe overigens.

En het ongeluk van Zanardi, daar werd je niet lekker van als je dat zag. Zanardi rijd dit jaar niet al te verdienstelijk in het Amerikaanse CART-kampioenschap (waar Montoya vorig jaar kampioen werd, en dit jaar Andretti mooi derde staat). Zanardi was net ff binnen geweest, 'k meen met wat problemen, komt de baan (zo'n rappe oval waar iedereen volgas overheen knalt) weer op, en staat even later door wat apart stuurwerk dwars op de baan. Vervolgens kun je nog niet met je ogen knipperen of er ramt een andere coureur met volle vaart dwars op Zanardi's auto. De auto vliegt in tweeën en de brokken liggen overal. Toen dacht ik ff: einde Zanardi. Maar hij hoeft 'alleen maar' beide benen te missen, de één onder de knie en de ander erboven.

Tot zover het Zanardi verhaal.
Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Thu Sep 20 05:17:42 MDT 2001
AU...
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Fri Sep 21 09:07:49 MDT 2001
Dat is goed verwoordt door Mr. Bean.
Dat is zeker goed ingehaald Hengst. (Ik begrijp dat je de volgende keer weer rijd? (Geintje))
Dit is lastig tikken zeg met een nederlands ingedeelt toetsenbord waar de amerikaanse versie wordt doorgegeven aan de comp.
Ik ben ff ziek geweest, ben er vanavond bij al weet ik nog niet voor hoelang(Maar dat zien we dan wel weer)
En Jullie verwachten er een behoorlijk feest van te maken. Ik kom uiteraart op fietse.
Zaterdag ga ik ook maar niet uit. (Ik moet m`n financien een beetje in de gaten houden.)
Wel mee naar Siddeburen. (Naar wat ik erover gehoord heb moet ik dat ook eens meemaken.)
OK dat was het dan wel weer

Mzzl Moonshiner
View IPDelete Message

From: SanderDate: Fri Sep 21 11:49:24 MDT 2001
Sorry Hengst (en anderen)

Ik heb hier eigenlijk niks aan toe te voegen

Volgende week Beter?

Groeten
Sander
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Sat Sep 22 05:29:02 MDT 2001
OK dat was wel weer gezellieg gisteravond tijdens het barbeknoeien
Eindelijk eruit wanneer we naar de stad gaan (Hehe dat werd tijd)
Donderdag dus. Ik zal zorgen voor wat Biertje(c)s om in te drinken

mzzl moonshiner
View IPDelete Message

Terug