From: moonshinerDate: Sun Sep 23 06:57:40 MDT 2001
Week 39 - Eindelijk de stad in

Nieuwe week, nieuw onderwerp
OK in deze week gaan we eindelijk eens de stad in, hehe poepoe dat werd tijd. De volgende dag (Of is het dan dezelfde) naar Normaal in Siddeburen. En dan hebben we het denk ik ook wel weer gehad... Of moeten we nog naar de X-weg

We weten allemaal hoe het er aan toegaat bij normaal dus we kunnen wel stellen dat we het CJV-weekend nog eens dunnetjes over gaan doen.
Denk hierbij aan drank, een modderbad, drank, en ehhhh een modderbad.

De CJV-CD is nu ook verkrijgbaar las ik in me meelboks. Leuk voor jullie maar ik had m al een tijdje. Ik kan wel zeggen dat ie errug goed is. Maar dat wisten jullie waarschijnlijk al.
OK dit was het wel voor nu,

Mzzl Moonshiner
View IPDelete Message

From: HengstDate: Sun Sep 23 14:16:23 MDT 2001
Hèh verdorie, daar gaat m'n patent op een origineel idee... issie me alwéér voor. En nog patserig ook... "Leuk voor jullie maar ik had m al een tijdje." Ga ik JOU ff plagen Moons: IK had het origineel al máánden... <GRIN> Dusss... donderdag naar Grunn'n. Weet niet of ik het dan vrijdag trek om naar Normaal te gaan. Twijfel nog. En dan zaterdag alweer? Ik mag toch hopen van niet? Nou ja, we zien allemaal wel. 'k Heb m'n stukkie maar weer getikt, en 't staat hieronder. En een prettige week allemaal... morgen weer maandag!!! <GRIN>

Week 39 - Tennis.

Wie kent het niet, zo'n sport waar je met plezier een hele tijd naar zit te kijken? Ik heb dat nogal bij de edele sport op 4 wielen, maar ook bij tennis. Prachtig om te zien hoe een aanval wordt opgebouwd, hoe de ene speler de andere alle hoeken van de baan laat zien, maar ook vooral prachtig om een tennisser in vorm te zien. Je kunt goed spelen, en redelijk in vorm zijn, maar je kunt ook goed spelen en in bloedvorm zijn. Vanavond zag ik in zo'n lekkere goedkope re-LIVE uitzending op Eurosport hoe één van mijn persoonlijke favorieten uit het vrouwentennis, namelijk Jelena Dokic, 18 jaar, geboren in Belgrado, het toernooi van Tokio won. Haar tweede finaleoverwinning dit jaar, en ook meteen d'r tweede ooit. Dokic... we kunnen rustig zeggen dat ze in bloedvorm was. Een ace is altijd goed, maar soms is hij briljant. Ik heb d'r enige briljante aces zien maken, en dat gecombineerd met een paar hele mooie rally's. Het moet gezegd worden dat ook Sanchez er leuke puntjes bij had, maar Dokic was overduidelijk de beste. En deze dame is op d'r achttiende al nr. 11 van de wereld... Misschien niet te vergelijken met Hingis of de Williamsjes, maar wie weet wat nog komt. Ben benieuwd!

Overigens hoorde ik vanavond op het journaal dat de Taliban slim geworden is: ze hebben verklaard dat Osama bin Laden verdwenen is, en ze weten niet waar hij is. Nou ik heb nieuws voor ze: hij is gevonden. Onze vriend Osama zat namelijk incognito in Groningen, jawel! Maar hij is gearresteerd. Gisteren werd namelijk bij de grens een vrachtwagen aangehouden, en toen de douanebeambte vroeg of hij leeg was, zei onze trucker: "Nee, 'k bin laad'n."

Vanavond overigens op Netwerk wat zorgwekkender nieuws. In een steekproef onder 400 (!) moslims boven de 18 werden enige vragen gesteld. Persoonlijk vind ik dit een twijfelachtige steekproef. Hij is voornamelijk gehouden onder moslims uit 4 grote steden, en daar komt bij dat (als ik het mij goed herinner) 400 nog niet eens 1 % is van de totale moslimbevolking in Nederland. Maar afijn, van die 400 mensen keurde maar liefst 10% de aanslagen in de VS goed. Dat is 1 op de 10 moslims... wel veel nietwaar? Daar staat wel weer tegenover dat ong. driekwart van de moslims ze afkeurt... Toch vind ik die 10% wel wat zorgelijk. Ook is zo'n driekwart van de moslims tegen het onvoorwaardelijk steunen van de VS in alles wat ze gaan doen, zoals dhr. Wim Kok zegt te doen. En daar kan ik de jongens (en meisjes) van de islam geen ongelijk in geven...

Nou ja, we zien het allemaal wel. Als we in elk geval het nieuws mogen geloven moeten we eind deze week ergens internationaal rekening houden met een verschrikkelijke aanslag met gifgas. Zou dit keer Israël de lul zijn?

Verder een rustige zaterdag gehad. Toch nog laat op bed, en daarom vanmiddag in de kerk zitten knikkebollen. 't Is wat... maar de BBQ was in elk geval wel aardig gezellie. De manier waarop Jolanda me dacht te strikken voor de volgende avond is dus niet doorgegaan, op zo'n manier hoeft het van mij nl. niet. Tot haar spijt stemde Edwin er dan ook in toe om de volgende avond te organiseren. Toen wilde ik niet de beroerdste zijn, en heb me dan ook gemeld voor de avond daarop. Hadden wij daarover al een deal, Moonshiner? Ja toch?

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Mon Sep 24 04:23:45 MDT 2001
Klopt Hengst, daar hadden we een deal over, Ik dacht maar zo, zo vroeg mogelijk dan heb ik het gehad.
OK het origineel...
Bedoel je daar de bewerkte of de onbewerkte versie mee.
Zaterdag ook nog is inderdaad wel een beetje veel maar dat zien we dan wel weer.

Tennis:
Ik ken nog steeds die hele Dokic niet dus ik zal straks maar ff een paar plaatjes opsnorren op het net.
Op haar 18e al 11de das wel goed.
Dat Israel een keertje de lul is mag van mij wel maar om er nou gelijk met biologische wapens te beginnen....

OK dat was het dan wel
Zie je vanavond Hengst en Mr. Bean

mzzl moonshiner
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Mon Sep 24 09:19:34 MDT 2001
Hahaha, was die Moons je alweeer voor. Dat kan je toch niet over je heen laten gaan Hengst. Ik neem aan dat jij in de nacht van zaterdag op zondag achter de computer zit om als eerste een stukje op het CJVF te kunnen zetten :)
En dan allemaal ook nog elkaar 'treiteren' met wie het eerste de (on)bewerkte versie had van de CJV video. Vind ik niet erg hoor. Zo te horen alleen maar positieve reclame voor mij ;)
En sorry Moons. De CJV CD Ameland 2001 wordt alleen nog maar beter. De CD start nu zelf (maar dat lijkt me geen probleem voor jou) en een iets beter geluid bij de bewerkte versie, waardoor je vooral de muziek iets beter hoort...

Kijk das beter. Mijn moeder komt mij net even een lekker slagroomtaartje brengen. Dat typt alweer een stuk lekkerder. Das het laatste stukje overgebleven taart die wij hebben gekregen voor het altijd weer rijden met oud-papier en rommelmarkt. Toch aardig... (net zoals die biosbon trouwens, hijs al nuttig gebruikt)

En Hengst. Als je mee naar Normaal wil moet je wel zelf rijden. Mijn broer (Edwin) en zwager (Harrie) gaan namelijk ook mee. Dan zijn we al met z'n 6-en. En dan heb ik jou nog niet meegeteld. Moet nog even kijken of we met z'n zessen in de Passat passen.
Ik denk wel dat ik zaterdag dan oversla. Dat wordt iets te veel van het goede. Er blijven nog genoeg zaterdagen om geld uit te geven.

En dan tennis:
Alweer Dokic? Ik heb helaas niet die wedstrijd gezien, maar ik ben ook wel een redelijke fan van tennis en heb vooral de Nederland-Frankrijk wedstrijden gezien. Niet dat het successen waren... Ja de laatste 2 v.d. 5 wedstrijden die niet meer belangerijk waren wonnen ze. Met een paar hele mooie punten trouwens. Tijdens alle wedstrijden (behalve de dubbel) waren ze in prima vorm, maar af en toe wat stomme foutjes en wat pech op precies de cruciale momenten. Jammer.
Maar waar spreek jij nu over Hengst? Over briljante aces? Een ace is best mooi en knap, maar briljant? Een mooie rally waarin je iemand kunt laten rennen terwijl je zelf bijna stil staat en hem daardoor compleet van de baan slaat. Of een onmogelijke te halen bal toch nog zo mooi weet terug te slaan dat de tegenstander er niet meer bij kan. Dat zijn toch de briljante acties? Ik heb snelle punten (zoals een ace) bijna nog nooit echt mooi gevonden. Maar dat kan persoonlijk zijn...

Over de Taliban:
Heb je dat stukje ook in het Nieuwsblad van het Noorden gelezen? Dat grappen over de aanslagen in NY vaak worden gebruikt om de gebeutenissen te verwerken. Er stond ook een voorbeeld van een grap in die ik zelf heel grappig vond: Osams Bin Laden is gezakt voor zijn typ-diploma. Hij haalde maar 4 aanslagen per uur.

Wie mijn vorige stukje nog kan herinneren, daarin klaagde ik zo over de vragen die gesteld werden tijdens interviews in het Journaal. Vooral over de vraag hoe het met de beurs in Amsterdam zou gaan vanwege de beurs in Amerika. Ik zei toen dat die correspondent voor het beursgebouw dat toch niet kon voorspellen wat de beurs zou gaan doen. Anders zou ze zelf wel op de beursvloer staan om miljoenen te verdienen.
En verhip, bij een interview met de correspondent in Amerika (Charles Groenhuizen ofzo, wat ik ook een van de beste correspondenten vind) kreeg hij ook de vraag wat de beurs in Amerika zou gaan doen. En jawel hoor. Hij is slim en antwoordt: "Als ik dat wist zat ik nu op Hawai van m'n miljoenen te genieten" o.i.d. Toch grappig.

De BBQ was inderdaad best geslaagd. Ik heb geen minuut met lege handen gestaan. De flesjes vlogen erdoor. Wat wil je ook. 75 ct (0,34 uerocent) is ook nix vergeleken met de 600 ct (272,27 eurocent) die je in de X-weg betaald. Voor de rekenaars onder ons (Hengst dus), das 800%.
Dus Ed & Jo organiseren het de volgende keer. Dat argument van mij (je bent nu toch geen voorzitter meer) hielp dus niet ;) Was ook wel flauw van mij hoor.

Hengst had trouwens de originele (=onbewerkte) versie op videoband staan. Ik weet niet of Hengst z'n hotmail ook leest, maar die bewerkte versie komt helaas niet meer bij die videoband op. Waarschijnlijk heb ik tijdens het op videoband zetten van de bewerkte versie mijn geluidskaart gedeeltelijk opgeblazen... Kan ik die kosten declareren penningmeester? ;)

Volgens mij heb ik nu overal wel op gereageerd. Dus nu is het weer jullie beurt om te reageren.

Moons en Hengst. Tot vanavond!

Greetz, Bean

p.s. Hehe, eindelijk een keer een langer stukje dan Hengst geschreven. Ik word al steeds beter in het l*llen over nix :)
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Mon Sep 24 09:34:12 MDT 2001
OK ik hoor het alweer ik moet een update vragen...
Als het met 6 kan kan het ook met 7 maar vraag niet hoe.
Moppen, die is al oud.
Eh denk niet dat je m kan declareren, je hebt toch al een nuttig gebruikte vergoeding gehad?
Maar we zullen eens kijken.

Oh, is het wedstrijdelement veranderd? Van scherpste opmerking naar langste reply?
Dan heb ik nog wel een trckje of twee maar die zal ik maar niet helemaal
g
e
b
r
u
i
k
e
n
.

blablablablablablablablablablablablablablabla etc.
OK de volgende keer doe ik mee.

mzzl moonshiner
View IPDelete Message

From: martenDate: Mon Sep 24 13:26:43 MDT 2001
mijn reactie voor deze week: geen
View IPDelete Message

From: HengstDate: Mon Sep 24 15:53:47 MDT 2001
Nou Moons, je hebt inmiddels via Bean gelezen welke versie ik had. De ongekuiste, ongecensureerde enz enz enz. Maar ik zie dat jij er geen problemen mee hebt dat Israël een keertje de lul is? Hoei... ikke eigenlijk wel. Ben niet zo'n fan van terrorisme... Probleempje bij zulke grappen is namelijk dat er altijd vrachten burgers bij doodgaan, en hoewel je daarbij ook etters hebt zitten gun ik ze dat eigenlijk niet.

Ehm Mr. Bean: WRONG!!! Ik kan dat weldegelijk over me heen laten gaan, omdat het me in feite niet eens echt interesseert van wie het openingsstukje is, als er elke week maar ff een nieuwe staat. En dan is ondergetekende niet te beroerd om dat stukje te helpen vullen... Nee, zondag was ik fit genoeg om al ff te kijken (rond 22.00 uur pas, zoals je hebt kunnen zien, heb óók nog gewerkt) maar in de meeste gevallen is m'n eerste stukje van de week toch maandag in de loop van de ochtend.

Is het overigens positieve reclame als ik er zeer tevreden over ben dat ik de ON-bewerkte versie heb? <GRIN> 'k Wil btw nog wel de bewerkte hebben, maar hoef 'm niet op CD. 'k Was ff in de veronderstelling dat je 'm van je harddisk gedumpt had omdat het eenvoudigweg teveel ruimte opeiste, en dattie daarom niet meer op band te krijgen was, maar dat lag dus aan de geluidskaart. Sorry Bean, ik vrees dat een argument als "onder psychologische druk van de CJV-leden heb ik die band gemaakt en daardoor deed ik bij het kopiëren iets fout waardoor ik nu véél geld nodig heb" niet echt zal aanslaan... <GRIN> Da's net zoiets als het declareren van een kratje bier... Als ik overigens de band es mag lenen zal ik me es buigen over een andere mogelijkheid die ik al es in praktijk heb gezien: van band naar band kopiëren.

Over dat OPA... hoe zit dat eigenlijk? Zijn er nog boeren die vreemde tractors op hun erf willen hebben?

Oh, dus als ik naar Normaal wil mag ik nu zelf gaan rijden? Fraai is dat, tsss... wordt me gevraagd of ik meewil, ik geef aan dat ik er nog over twijfel, en voor ik het weet mag ik zelf rijden? "Die jeugd van tegenwoordig heeft totaal geen opvoeding gehad. Een oude slecht ter been zijnde man lastig vallen met een fietspomp, fietspomp, loop naar de pomp..." (Quote Ome Henk CD deel 1, verhaal "Ans en Pietje".) Nou ja, zelf rijden doe ik in geen geval, aangezien de charmes van Normaal 'm bepaald niet zitten in het nuchter blijven... Dus dan skippen we de vrijdagavond maar. Zou overigens sowieso een zware uitdaging zijn geweest na donderdagavond, en daar komt bij dat mijn financiële reserves ook niet onuitputtelijk zijn... eind van de maand weer collegegeld enzo. <SLIK>

'k Zie dat jij met name de Davis Cup hebt gevolgd? Hmm... ondanks het bijzondere karakter van dit toernooi kan het me meestal niet echt boeien, weet niet waar het aan ligt. Zal ook wel persoonlijk zijn. Jazeker kan een ace briljant zijn. Het aantal aces en de persoon van wie ze komen tonen wat voor type tennisser je hebt. Als iemand met veel meer aces toch gelijk staat, is hij duidelijk de krachtiger speler, terwijl de ander het van de techniek moet hebben. Toch is een ace alleen maar een bal waar de ander niet op loopt, of kan lopen. Maar 't zit hem in de plek wáár je hem slaat. Tot tweemaal toe op de kruising van lijnen in het servicevlak vind ik briljant, en al helemaal als die persoon in rally's punt na punt scoort door de bal op het randje te plaatsen. Als je dat vele malen lukt is het geen geluk meer. En dan vind ik zo'n ace echt heel mooi. (Wat ik ook erg mooi vond: Richard Kraijcek die een groot toernooi (Wimbledon?) won door op matchpoint in zijn tweede service een ace te slaan... als je dat aandurft heb je gewoon klasse.) Hiermee wil ik niet zeggen dat de door jou genoemde rally's niet mooi zijn, maar dat had ik in m'n eerste stukje ook al gezegd. Dat type rally's is het mooiste als degene die zich uit de naad loopt 'm toch wint... toont een mooi stukje wilskracht dan.
Vind ik althans...

Shit, antwoord is te lang, meer dan 5000 karakters... ff in 2 keer. <GRIN>
View IPDelete Message

From: Hengst again.Date: Mon Sep 24 15:55:08 MDT 2001
Deel 2:

Wij lezen overigens geen Nieuwsblad, wij lezen Trouw. Maar Bin Laden typt dus niet al te snel... maar de aanslagen waren wel vrij fors. Neutraliseert dat zijn gebrek niet?

Dat van de interviews... ik heb dat gesprek met Charles G. gezien. Is bijna een week geleden, maar bijdehand was hij wel ja... <GRIN> 'k Mag 'm ook wel, mooie droogkloot af en toe. Zie ik liever dan Mister 'beweeg-ik-mijn-hoofd-wel-genoeg?' Gerri Eickhof.

Over rekenaars gesproken: ik ken iemand die al jaren bezig is om pi tot het laatste cijfertje uit zijn hoofd te leren. Heeft dat ook met rekenen te maken of is het gewoon een afwijking? <GRIN> (Opmerking Ineke Tooms paar jaar terug: "Hij zat achter mij bij Natuurkunde en vaak hoorde ik dan het gemompel van vele cijfers...) Ik wil overigens niet veel zeggen, maar volgens mij was de prijs ten opzichte van de Kruisweg een korting van 87.5% <GRIN>

Oh ja. Bean, die bioscoopbonnen waren uiteraard een aanmoedigingspremie zodat je het volgend jaar weer doet, dat heb je toch wel gesnapt? Zoiets werkt met ehm... vooruitwerkende kracht. Ja toch, Moonshiner? Net als dat taartje aan het begin van het OPA-seizoen. De heren regelateurs hebben vorig jaar nog gezegd dat ze dat wilden gebruiken als aanmoedigingspremie, omdat de liefde van de boeren toch meer door de maag gaat dan door een bos bloemen ofzo... (Excusez de kromme zinssnedes.)

By the way Moons: de origineelste-opmerking-van-de-week-prijs blijft natuurlijk gewoon staan. Als je er eentje hebt moet je dat vooral niet nalaten... En de forum trucjes voor lange reply's komen helaas voor jou niet door de forumjury-comissie-vakvereniging, dus die gelden niet. Wat dacht je van 'aantal-verschillende-woorden-in-een-reply'?

Nou zo kan die wel weer dacht ik, 't is me weer genoeg en ik wil op bed.

Gr. Hengst.

P.S. Marten, wat hoorde ik vanavond? Vertrek jij naar andere delen van het land?
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Tue Sep 25 03:10:58 MDT 2001
OK ik hoorde laatst dat ik nu bezig ben met CJV-FF op het CJV-F op de CJV-P of CJV-S. nu anderhalve week voor een CJV-A(vond) waar Mr. Bean en ik een CJV-O(nderwerp) hebben. Hengst heeft gisteravond nog een een CJV-FR(eply) gegeven. met daarin een stukje over de CJV-KV (kampvideo). Wat voor video gaan we eigenlijk draaien op de CJV-VA (video avond)?
Voorlopig hou ik het maar bij deze afkortingen. volgende keer misschien meer.

Ik ben blij dat jij tevreden bent met de onbewerkte versie Hengst. Ik ben blij met beide versies en een aantal fotootjes, net zoals een aantal anderen binnenkort. :-)

Daar heb je wel een punt, die burgers die eraan gaan, volgende keer moet er van tevoren ff gewaarschuwd worden, zodat de gebouwen kunnen worden ontruimd, dan kost het alleen maar een paar gebouwtjes.

Dat wist je toch wel Mr. Bean, het maakt Hengst helemaal niet uit wie er het eerst is, veel belangrijker vind hij het om de langste reply te geven :-) Al is dat in meerdere delen. Overigens Hengst kan niet vaak op zondag al wat tikken i.v.m. werk.

Tja dat kratje bier, geen id van wie dat komt, of hebben ze bij catebak een kratje leeggezopen. Wat natuurlijk ook kan is dat er een kratje is gejat. Anne dacht zeker dat ie dat wel kon declareren bij de JC omdat ze daar toch zoveel geld hebben. (Waar dat ID overigens vandaan komt, Joost mag het weten...)
Teveel ruimte opeisen? dat kan niet, dan koop je gewoon een derde, vierde of vijfde harde schijf <GRIN>

OPA Boeren en vreemde trekkers? Tja de MKZ crisis is voorbij dacht ik maar ja ze hoeven toch niet op het erf te komen? De "luie boeren" zouden het oude papier ook wel bij de weg kunnen zetten.

Tja Normaal en rijden, kan er niet een trekker met wagen worden geregeld, of mag dat niet meer tegenwoordig. Zwaar, wat is zwaar, je bent toch meegeweest op het CJV-K(amp)

De Davis-kup. Tja wat valt daar over te zeggen, ik volg het niet echt. Kijken naar twee mensen die een balletje slaan. Heb je m net, sla je m weer weg, net voetbal...
Maar ik heb ff een paar plaatjes van de Dokic opgezocht, echt schitterend stond ze er niet op. Maar ja dat heb je met bewegende beelden.

Nou of dat zijn gebrek neutraliseert weet ik niet. Wat ik wel weet is dat Amerika niet meer wint met schaken, behalve als ze vals gaan spelen... (en wanneer doen ze dat niet). De USA mist namelijk 2 torens.

Tja... correspondenten, die zie ik ook nog wel eens op het kijkkastje, Charles G is inderdaad 1 van de betere. Wie is eigenlij Gerri E.???

Die rekenaar ken ik ook. Ik zal eens ff kijken of dat wel klopt die 87.5%
Mr Bean heeft gelijk, en Hengst ook. Tis maar net hoe je t leest.

Probeer je nu ons nog een aanmoedigingspremie af te troggelen?? Dat had ik nu niet gedacht van je Hengst, Zo`n verslag schrijf je toch met plezier?
Maar je hebt wel een beetje gelijkt. Het is bij OPA inderdaad zo. Die biosbon was trouwens een bedankje voor het maken van de CJV-KV.
Dit betekent overigens niet dat je de volgende keer geen CJV-KV hoeft te maken. Maar dat heb je waarschijnlijk al begrepen.

He wat jammer nou, dan maar op de gewone manier. Aantal verschillende woorden in een reply??? Mag ik de vocabulaire van het woordenboek gebruiken (Dus het hele vocabulaireboek overtikken???) Ik denk dat ik het antwoordt al weet, het komt helaas niet door de forumjury-comissie-vakvereniging.
OK de origineelste-opmerking-van-week-prijs. Heb je er al wat gevonden?

Hoe vroeg wou jij op bed??? 15.55.08?? :-)

Tja marten, wat moet jij nou weer in andere delen van het land. Vertel eens, dan heb je ook wat zinnegs te melden op het CJV-F :-)

Hoe kan ik dit CJV-FR-tje nog langer maken?
O, ja ik heb deze week nog niks vermeld over het barbeknoeien. (Vorige week al wel overigens)
Het barbeknoeien was natuurlijk erg gezellieg en gedeeltelijk best goedkoop al snap ik nog steeds niet waar die zeventien-en-een-halve-gulden heen zijn gegaan. Misschien horen we dat nog eens.
Trouwens Mr. Bean, hoe komt het dat je geen minuut zonder lege handen hebt gestaan, dronk je zo langzaaaaaaaam :-)
Jo & Ed organiseren dus de volgende keer wat. `k ben benieuwd.

Dit was het dan wel weer.

Mzzl Moonshiner

P.S. Een aardig eindje gel*l, vind je niet?
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Tue Sep 25 03:50:14 MDT 2001
Shit, we krijgen concurrentie Hengst. Alweer iemand die steeds beter gaat l*llen. Alleen maar positief natuurlijk. Zo blijft het CJVF elke week interessant.

Het CJVO van de volgende CJVA is alweer bekend. Veiligheid, toch Moons? Een vrij actueel onderwerp dachten wij zo.

En Hengst je bent dus niet meer de enige die de CJVOKV heeft (CJV onbewerkte kampvideo). Op de CJV-CD staan namelijk beide versies. De CJVOKV en de CJVBKV. Maar dat zal ik misschien op de volgende CJVA wel zeggen. Net als die opmerking over het opruimen van de vluchtheuvel na elke avond. We (nou ja, ik dan) kregen het toch wel ff te horen op de Jeugdcentrale.

Over het OPA: Er is de afgelopen tijd ook al 2 keer voor drumband Juliana oud-papier gereden en ik heb niet gehoord dat er toen problemen zijn geweest. Dat zal dus wel goed komen.

Of die quote van Ome Henk CD deel 1 komt durf ik niet te zeggen. Ome Henk heeft een heeeeleboel CD's gemaakt. Ik weet niet of jij de eerste hebt Hengst. Maar natuurlijk herkende ik het stukje gelijk. (Nou ja, wat een onaardige man enz. enz.)

Over dat tennis: Ik weet niet wat jij allemaal onder een ace verstaat. Maar volgens mij kun je geen ace tijdens een rally slaan (of lees ik jouw stukje nu verkeerd). Een ace sla je alleen tijdens de opslag als de tegenstander de bal niet meer kan raken.

Zei Ineke Tooms dat? Ik wist zelf al niet meer hoe lang ik Pi al kende. Vrij lang dus al... En ach ja. Sommige mensen hebben een afwijking. Niemand is perfect toch? (En mijn naam is Niemand...)

Die taart die wij hebben gekregen beviel trouwens niet zo. Je moet natuurlijk een gegeven paard niet in de bek kijken, maar we zijn allemaal geen fan van slagroomtaarten. Mijn moeder had dan ook liever een bosje bloemen gehad :) Maar het gaat meer om het gebaar natuurlijk.

Ik denk dat we de verkiezing van de langste CJVFR maar moeten laten varen. Daar wordt het CJVF alleen nog maar langzamer van. Ik stem voor de origineelste uitspraak (mag ik trouwens ook in de forumjury-comissie-vakvereniging? :)

Over die derde en vierde harde schijf: Het heeft me al genoeg gekost dat videobewerken en volgens mij kan ik 'm nergens meer op aansluiten. Het hele moederbord zit al vol geplugd. Tijd voor een nieuwe (2 GHz ofzo :) computer.

En Moons, dat idee van dat iedereen zijn papier (natuurlijk netjes ingepakt) bij de weg zet vind ik een prima idee. Scheelt een hoop tijd. Maar dat boeren lui zijn....
Ook het rijden met trekker en wagen naar Normaal is een goed, maar al wel bekend idee. Al wel vaker over gediscuseerd thuis, maar meestal krijgen we de trekker gewoon niet mee. Natuurlijk wel beregezellig. Met een paar kratten pils achter in de wagen op weg naar Normaal. Daar een paar pak stro op de weg fl*kkeren. En dan met je dronken kop onder de bier en modder weer terug...

Op de BBQ dronk ik helemaal niet zo langzaam. Ik weet nog wel toen we bij de BBQ stonden dat Hengst verbaast was dat ik m'n flesje al weer op had. Alleen op het eind, toen ik eindelijk aan het eten begon begon ik iets achter te lopen....
Die zeventien-en-halve gulden was een standaard prijs voor het vlees. Voor dat geld kun je alles gewoon bij de slager weghalen en heb je er zelf nix geen werk aan. Als je het zelf doet kun je het vlees voor de helft van het geld kopen, maar dan is het natuurlijk minder makkelijk.
Edwin en Jolanda zullen wel een oppas marathon organiseren. Iedereen mag twee uur op hun zoontje Jordy passen, zodat zij er eindelijk es tussen uit kunnen :)

Dat was het wel weer voor deze keer. Genoeg ge-CJVFR't op het CJVF. Tot donderdag bij Japser.

Greetz, Bean
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Tue Sep 25 08:17:36 MDT 2001
Tuurlijk Mr. Bean, daar doen we het dan ook voor, wat heb je aan een CJV-F dat niet interressant is….

Het CJV-O is inderdaad veiligheid. AL staat dat nog niet op de site vermeld onder het kopje seizoen 2001/2002. Kan dat nog ff worden gedaan? Actueler kan bijna niet. Dus vandaar.

Jij was niet de enige die het te horen kreeg Mr. Bean. Iedereen zou om het opruimen achteraf moeten denken. Het was de laatste keer dan ook wel een erg zootje. Volgende keer beter dan maar. Een potje voor de doppen is misschien wel een ID, dan kunnen we die aan het eind van het seizoen aanbieden aan de kleuters aan de overkant dan hebben die er ook nog wat aan.

De CJV-BKV is echt de moeite van het lange wachten waard geweest. Vooral op CD, daar is ie beter dan op video, maar dat is mijn mening en meningen zijn er om geuit te worden. De CJV-OKV heb ik nog steeds niet thuis gezien, daar moet ik nog eens een dik uur voor uittrekken, maar wat krijg je dan bij ons thuis. Er zijn er nog wat die ook mee willen kijken. Een complete bioscoop wordt het dan. Dus dat wordt de Comp. naar de kamer slepen, opstellen, De CJV-OKV afspelen en alles weer terug zetten.

OPA, daar heb je gelijk in, had ik nog niet aangedacht, dus dat zal wel goed komen. (Voor als je het niet meer volgt, we hebben het hier over vreemde trekkers op het boeren erf.) Overigens wil denk ik dat ik dit jaar wat vaker mee kan helpen. Zolang ik niet de enige ben natuurlijk.

Ome Henk (Die van die liedjes bedoel ik, niet onze tostikoning J), heeft inderdaad heel wat aardige tekstjes, al kan ik ze niet zo opdreunen, deze kwam me dan ook erg bekent voor. Trouwens het is meer de manier waarop iets gezegd wordt dan de tekst zelf. Net een mop. Die wordt ook niet altijd leuk verteld.

Ik weet niet veel van tennis en ik kan het daarom ook mis hebben maar ik denk dat Mr. Bean weer eens gelijk heeft. Maar dat zal Hengst ook wel bedoelt hebben.
Ik heb nog wat meer pictures van Dokic opgezocht. dat jij haar knap vind Hengst zal wel door het spel komen, voor mij ziet ze er zelf vrij alledaags uit, Ook geen bijzonder figuur, maar dat kom je zo-ie-zo niet vaak tegen bij tennis vind ik. Natuurlijk val ik ook niet snel op blond. Maar tja…

Haha leuk mopje maar al heel oud (Nog van voor de tijd dat je Pi kende… en dat zegt wat.)

Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken maar om te kijken of alles wel goed is zou het van mij best mogen, aan de geschenken ken je je vrienden…

Wie zitten er eigenlijk in de forumjury-comissie-vakvereniging? Alleen Hengst? Of ook nog anderen. Zullen we er niet een buitenstaander voor kiezen? Dat is wel zo eerlijk niet?
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Tue Sep 25 08:18:29 MDT 2001
Deel 2

Iemand die zo aan het eind van de week het hele CJV-F door mag spitten op originele uitspraken. Zou hij/zij daar een aanmoedigingspremie voor moeten krijgen??? Of beschouwen we het lezen van het CJV-F al als een aanmoedigingspremie.

Een nieuwe computer, waar haal je het geld vandaan en kan ik er ook geld vandaan halen? Je weet ik ben een arme student.

Dat boeren lui zijn…, We zullen maar aannemen dat ze het al druk genoeg hebben met andere dingen.
Tja, heb je er dit jaar ook al over nagedacht? T scheelt natuurlijk wel weer, of is er in de Passat, waar we al met z`n 6-en inzitten nog ruimte voor een kratje bier J

De Barbeknoei, aha dus daar is het geld gebleven. Lever arm dan moe zeggen we maar.
Een oppasa marathon, liever niet, maar zou Jo & Ed wel uitkomen.
Hengst, heb jij al een ID voor de keer daarna? Of w88 we nog ff met denken. Trouwens ik moet ook nog met het CJV-O bezig.

Nog ff over die steekproef, 10% is wel erg veel. Stel dat er 1.000.000.000 moslims zijn, 10% dus 100.000.000 daarvan is het eens met aanslagen. Stel dat 2% dus 2.000.000 (Is 10x het vermoedelijke leger van de taliban) daarvan actief mee zou willen doen. Nou daar kun je aardig wat aanslagen mee maken.

Over de vluchtheuvel, Er moeten eigenlijk eens een paar ideeën worden gebracht om de vluchtheuvel wat aan te kleden. Alleen bieretiketten is ook niet alles. Zijn er nog ideeën voor posters van bepaalde personen, man of liever vrouw. Ook zit ik te denken aan wat sfeer verlichting (blauwe, groene en rode lampen J, t word geen huis van lichte zeden.) Slingers, lampionnen, etc. en waar komt het Dartbord eigenlijk te hangen?

En verder,
Vrijwilligers spelen voor politie agentje tijdens de 4 mijl, waar gaat het heen met de maatschappij?
De volgende aanslagen gebeuren met sproeivliegtuigjes, een van de piloten die betrokken waren bij de aanslgen had veel belangstelling voor sproeivliegtuigjes.
Toch nog gerechtigheid in Nederland, een pedofiel die in hoger beroep is gegaan kreeg een jaar extra cel
Jack Spijkerman is de Tv persoonlijkheid van het jaar geworden
BB wordt te vroeg uitgezonden (Al zie ik er niks in)
Het aantal belspelletjes wordt met de helft vermindert (Welke belspelletjes?)
De Sites van de politiek zijn slecht toegankelijk voor gehandicapten.
Enquete over wel of geen oorlog is nieuwe terroristisch virus.
Paus nog steeds mobiel
Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen komen met een nieuwe service.
Ze zetten je nu zelfs in je kantoor af.

Tot donderdag in elk geval, moet ik nog wat meer inslaan dan een kratje bier?? Nootjes, chips etc.

Dit was het CJV-FR op het CJV-F voor deze keer

Mzzl Moonshiner.
View IPDelete Message

From: HengstianoDate: Tue Sep 25 16:11:45 MDT 2001
Deel 1.

Goeie genade... en dan zeggen ze wel es dat IK m'n bek, eehm... vingers in de schijterij heb. Dit is toch verdorie niet normaal meer... <GRIN> Heb ik jullie over-besmet ofzo?!?

Okay Moons, ik vond de opening van je vorige stukje bijzonder inventief moet ik eerlijk zeggen. Deed me een beetje denken aan een van de beste scenes uit de filmklassieker 'Goodmorning Vietnam', waarin dj Adrian Cronauer (alias acteur Robin Williams) op grandioze wijze één van zijn superieuren te kijk zet door 'm te beantwoorden in ALLEEN MAAR afkortingen. Als je die scene ziet snap je wat ik bedoel, eerder niet. Deze vond ik dus tamelijk origineel, al had je maandagavond al een schot voor de boeg gehad.

Over het 'gezeur' van de CJVOKV en de CJVBKV: ik hoef de CD niet omdat onze PC die niet aankan, is dat duidelijk? Trouwen Moons: waarom laat je je familie niet meekijken? Misschien bekeren we Christaan nog...
Overigens denk ik niet dat het de bedoeling van terroristen is om de burgerbevolking te gaan waarschuwen als ze een aanslag met gifgas in de maak hebben. Ik moet althans het eerste gifgas nog zien waar een gebouw van in elkaar zakt.

Eigenlijk moet ik heel eerlijk bekennen dat ik voor wat betreft het kratje bier eerder denk aan de organisatie van het 'nachtje slapen'. Die declareren ook flessen whiskey voor Gerrit en knuffels voor z'n kinderen. Hebben we indertijd nog een flinke discussie over gehad... nou ja, laat ik nu geen mensen gaan zwartmaken: zolang ik het niet zeker weet kan ik beter m'n bek houden. En dat idee dat de JC geld genoeg heeft is indertijd gedropt door Gerrit himself. Helaas vergeten de mensen dat bij de bakken geld die er jaarlijks in en uit de kas vliegen ook wel een stevige bodem nodig is. Laten die knoeiers es in het jaarboek kijken, dan snappen ze het misschien. En nu heeft de JC de kinderoppas er ook nog bij gekregen. Makkelijk hoor: alles wat met mensen onder de 30 te maken heeft schuiven we naar de jeugdcentrale. Mogen wij dan ook de vvb van die mensen vangen? <GRIN>

Ik mag dan graaf af en toe ff een beetje stoken, maar ik ben het met Anton eens dat het niet helemaal terecht is om boeren lui te noemen. Okay, dat verschilt per boer. Laten we het zo stellen: door alle debiele beperkingen van de Nederlandse overheid is de gemiddelde Nederlandse boer verreweg de efficiëntste in de wereld geworden, en in elk land steken ze collega-boeren volledig de loef af. Dat kun je toch nauwelijks lui noemen, wel?

Je vergelijkt tennis dan wel met voetbal Moons, maar eigenlijk is voetbal nog dommer. Kijk, de tennisbal krijg je tenminste meestal nog aangespeeld, maar bij voetbal loopt iedereen zich anderhalf uur uit de naad om de bal af te pakken van een ander, en als hij hem dan eindelijk heeft trapt hij hem gelijk weer weg. Is nog dommer dan tennis...

En wie Gerri E. is? Goed opletten bij de journaals, dan zie je nog es wat. Er is overigens ook een knaap die ERG goed commentaar kan geven bij bepaalde nieuwsfeiten en beelden. De naam? Peer Ulijn. Als je die ziet gaat het vaak gepaard met enige bijdehante opmerkingen.

Overigens een goed idee van je om mij een aanmoedigingspremie te willen geven Moons, daar had ik zelf om eerlijk te zijn nog niet eens aan gedacht. Dat komt omdat ik het inderdaad wel als een enorme eer zie om als de eerste niet-voorzitter een kampverslag te schrijven, hahaha. (En inderdaad doe ik dat met plezier.) Maar als je me wat wilt geven moet je het niet nalaten hoor... <GRIN>
View IPDelete Message

From: HengstianoDate: Tue Sep 25 16:14:35 MDT 2001
Deel 2.

Je zou ook iets kunnen proberen wat in Word mogelijk is: bij menu 'Extra' het kopje 'woorden tellen' aanklikken, en dan het aantal tekens exclusief spaties noteren. Is redelijk representatief voor de hoeveelheid tekst... Originele opmerkingen zijn er verder wel, maar mag ik mezelf ook nomineren? Sta ik ook es in die lijst... Overigens mogen uiteraard alle geregelde forumgebruikers in de forumjury-commissie-vakvereniging, dat maakt het geheel wat democratischer. Uiteraard heb ik niks tegen mijn alleenheerschappij, maar het is gebleken dat in landen met een minimaal aantal telefoons per 100 mensen geen dictatuur meer kan bestaan (is echt waar!!!) dus met de GSM-dichtheid op de CJV vrees ik dat er gauw een coup zou komen en dat dan snel een democratisch gekozen forumjury-commissie-vakverenigings-bestuur zou ontstaan. Dat ben ik liever voor, want in dat laatste geval lig ik ernaast, en nu kan ik meebeslissen. Kortom: join the club. (Origineel stukkie niet? <GRIN>)

Tja Bean, we krijgen geen concurrentie meer, we hébben het al, en flink ook. Die knaap komt steeds beter op dreef, is gewoon griezelig zoveel als hij op één dag uit zijn vingers perst. Maar we gaan er tegenaan!!! Als jij tenminste ook meedoet...

Veiligheid... is zo actueel als ik weet niet wat. Heb je het niet over gevonden kinderlijkjes op strand Nulde en in de Theems, dan wel over Enschede of WTC. Ik voel gewoon al wat stellingen op borrelen... maar goed, daar is wel wat mee te doen ja.

'k Had al gehoord dat er een kindernevendienst-sessie was geweest in de Vluchtheuvel na onze laatste jeugdstorm-bijeenkomst, dus het was te verwachten dat daar enige woorden over zouden vallen... Nou ja, dan maar even dat afvalbakje achter de bar vandaan graaien. Es zien hoe lang het duurt totdat hij vol doppen zit.

Ik durf wel te zeggen dat die quote van Ome Henk CD 1 komt, aangezien ik thuis het origineel heb (wat overigens een 'tweede druk' van de eerste CD is), en daar staat in het boekje dat 'De spannende verhalen van Ome Henk' deel 1 is. Ik zal in de bieb es op jacht naar de overige 10 delen... <GRIN> Kost wel weer ff 3 piek per CD. Om ff op Moons' stukje terug te komen: als je de betreffende Ome Henk opmerkingen kent, ze a.h.w. voor de geest kunt halen, heb je aan de tekst genoeg om 'm volledig te herkennen.
Wat bv. te denken van "Naar links, naar rechts, vooruit, achteruit, kijk uit een kippenhok, AAARGH!!!" (Ook Ans en Pietje) Of "Pak de betonschaar uit de kofferbak." (Big, Bag en Bog, wederom Ans en Pietje.) Offeh: "Zuinig met energie, dat schijnt óók goed voor het milieu te zijn. Nou, ik was es bij de Dam in Amsterdam en in het paleis daar brandde al het licht, weet je wel? En d'r was geen hond aanwezig. En dan zal ik zeker in het donker m'n krant gaan zitten lezen? Ik ken niet eens lezen..." (Arie de Beuker spreekt tot u.)

Anton, ik heb alle vertrouwen in jouw kennis van het tennis, heb jij dat dan ook in mij? Ik geef toe dat het lijkt alsof ik 2 begrippen door elkaar heb gebruikt, maar uiteraard is een ace gewoon een goeie opslag waar de ander niet aan te pas komt. Punt uit. Maar ik combineerde dat gegeven ff met een paar rally's waarin ook een paar punten werden gescoord op het randje. Uiteraard noemen we dat geen ace, maar ik hoopte dat je me wel snapte zonder dat ik nog verder uit hoefde te wijden over mijn tenniskundige kennis. En dat allitereert als een trein, hahaha.

Is jouw naam Niemand? Hè verdraaid, wat jammer voor jou dat niemand perfect is, en niet Niemand... <GRIN>
Je kunt natuurlijk overwegen om een disposable harddisk te regelen. Is de ene vol, dan plug je de volgende erin. Of alles op diskettes zetten, kun je óók overwegen. Weet nog niet hoeveel kubieke meter diskettes je daarvoor nodig hebt, maar dat is vast wel te berekenen. Hoeveel GB heb je op je harde schijven? Delen door de 1.44 MB per diskette, heb je het aantal diskettes, en dat vermenigvuldigen met de inhoud van één diskette: 9.0cm*9.4cm*3.0mm. Dat zou inhouden dat bv. 11 GB gelijk is aan zo'n 194 liter diskettes. (Jullie zien nu wel hoe wanhopig ik zit te vissen naar de origineelste-opmerking-van-de-week-prijs... <GRIN>)

Waarschijnlijk was ik bij de BBQ verbaasd dat je je flesje nog niet leeg had toen ik zelf ff had zitten eten? Wat is eten toch een irritant vertragende factor bij het drinken nietwaar? Oh sorry, waren we daar om te ETEN???

Ik zie er geen probleem in om 2 uur op Jordy te passen hoor. Ik geef die knaap gewoon meteen een flinke borrel, dan heb ik er geen kind meer aan. Jullie zien wel dat ik dus ook nooit problemen heb met m'n nichtje Lucia... <GRIN>
View IPDelete Message

From: HengstDate: Tue Sep 25 16:15:56 MDT 2001
Deel 3.

Vorig jaar met OPA was ik ook een paar keer de bok, dus dat zal dit jaar niet anders zijn denk ik. Ach, en het is ook best aardig om te doen. Maar goed, nu ziet Bean ook es hoe lastig het is om bijrijders te vinden. En misschien valt het jou juist eens mee, wie weet. Als iedereen een keer loopt, en een enkeling 2x ben je al voor een seizoen klaar. Probleem is alleen dat niet iedereen altijd kan (wil?) lopen...

Hèh verdraaid, dat commentaar op Jelena Dokic ook steeds. Volgens mij liggen jouw grenzen nog hoger dan de mijne Moons. Zoals ik laatst ook over het zitvlak van La Lopez zei: daar kan ik wel mee leven.

Natuurlijk mag je een gegeven paard wel in de bek kijken. Als het beest te oud is maak je er gewoon paardegehakt van, verder issie dan toch van geen nut meer.

Ik vind overigens niet dat er voor het doorlezen van het CJV-F op originele uitspraken een aanmoedigingspremie moet worden verstrekt, aangezien de toegevoegde waarde aan je leven na het lezen van onze teksten al zo groot is dat iemand geen verdere premie meer nodig heeft. Dat betekent overigens niet dat we daarvoor een buitenstaander aan moeten stellen, ik houd daar liever zelf (deels) de hand in.

Over het Kerkcafé: ik heb nog geen ideeën voor de keer erna. Eerst es afwachten waar de Boonstraatjes mee aankomen. Beetje een indruk krijgen van 'waar de groep voor in is' als je begrijpt wat ik bedoel. Liever arm dan moe? Tja, aan het einde van mijn geld... (met dank aan Jasper, en via hem Loesje).

Ehm Moons... wil jij je ff niet meer wagen aan bespiegelingen over het aantal moslims dat bereid zou zijn om aan een aanslag mee te werken? Ik krijg het hier acuut Spaans benauwd. Nog even en ik ga elke moslim die ik zie intimiderend aankijken. Meer dan dat ga ik dan weer niet doen, want zij zijn met velen... <GRIN>

Opleuken van Vluchtheuvel staat al jaren op mijn agenda. Ik vind in de eerste plaats al dat we een mooie koperen bel moeten hebben hangen boven het hoekje van de bar. Verder moet het dartsbord tussen bar en deur komen, maar daarvoor moet ff een lid komen om een gaatje in het steen te boren (is géén gips), er een plugje in te slaan en een schroefje in te draaien. Bij voorkeur een regelbare accuboormachine dus. Ik zie ook wel wat in sfeerverlichting, maar het hoeft van mij geen hoerenkeet te worden. Sfeerverlichting kan ook met van die kleine bruin café achtige lampjes met lampekapjes aan de wand (kunnen die gallige spots tenminste uit). Ook zouden we kunnen denken aan een groot visnet aan het plavond, compleet met de dikke kurken. Of een grote Amerikaanse of Nederlandse vlag aan het plavond, mag ook. Bordje van Route 66 aan de muur ofzo. Wat mij betreft wil ik best meebetalen aan dit soort dingen, mits het niet financieel uit de hand loopt. Kortom: ik ga volgend jaar op tijd naar de volgende rommelmarkt... En nog ff naar die in Zuidhorn op Koninginnedag, enz enz... mee eens lui? Goed om je heen kijken of je ook es wat ziet...

Je nieuwtjes sla ik ff over Moons, anders blijf ik nog een uurtje bezig. Oh ja, die belspelletjes zijn de spelletjes van de commerciële TV-zenders waarbij je kunt bellen als je weet van welke eredivisie-voetbalclub van 4 letters (a x a j) Louis van Gaal jáááárenlang de coach is geweest. En dat hammetje wordt je dan een kwartier voorgehouden en ze beweren tot 10 seconden voor het einde dat je nog kunt bellen met de goede oplossing waarmee je 5000 piek kunt winnen. Van alle telefoontjes, die uiteraard ook allen goed zijn, gaat de computer er dan ééntje uithalen en die persoon moet dan in de uitzending zeggen dat hij voor het eerst belt en er nog geen 500 piek in eerdere telefoontjes heeft doorgejaagd.
Enne: Paus nog steeds mobiel... wat lees jij in vredesnaam voor bijdehante nieuwskoppen? De Telegraaf ofzo?

Wat je voor donderdag nog in kunt slaan: ik weet uit ervaring dat knakworstjes erg lekker kunnen zijn. We hebben wel es met zijn 8-en een complete pan weggewerkt. (Net als André Hazes dus.) Maar chips is ook altijd lekker hoor.

Nou, dat was het weer. Ik tik dit met de verbinding dicht, dus mocht er later nog iemand hebben gereageerd dan heeft die nu ff pech.

(Aantal karakters: 12132. Da's delen door 3...)

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Wed Sep 26 08:21:47 MDT 2001
(DEEL 1)
.................
Ik ben er even stil van. En dan na te gaan dat het schrijven van deze stukjes ook nog wat langer duurt dan lezen daarvan. Jij hebt gewonnen Hengst. Ik kan niet tegen 12132 karakters op. Of ik moet mezelf wel heeel erg vervelen. Maar ik zal mijn best doen.

Moons, als tip voor wat snacks tijdens het indrinken: Ehhh, hoe schrijf je dat eiegenlijks. Je zegt het als 'piestas' nootjes. Je weet wel, van die nootjes die je eerst moet 'pellen'. En ze zijn lekkerder dan ze op papier staan :) Ik weet toevallig dat ze ook bij de Aldi te koop zijn.
Lijkt me een goed plan om de vluchtheuvel wat op te leuken. Iedereen dus op de uitkijk voor koopjes op markten o.i.d. Ik neem aan dat de CJV-kas wel een paar guldens kan missen. Als het maar niet te gek wordt. En koperen bel, vlag en 'cafe-lampjes' aan de muur gaat nog, maar als we alle muren gaan volhangen met posters of overal kerstverlichting gaan hangen, wordt het al snel te druk/vol/kitcherig. Dat potje voor de doppen is ook een leuk idee. Eigenlijk een, niet al te kleine natuurlijk, en eigenlijks doorzichtige pot die bijv op de radio kan staan. Wie heeft er toevallig nog zoiets????
Ik vraag me trouwens wel af wie er eigenlijks over beslist wat wel en wat niet mag. We kunnen de hele vluchtheuvel wel verbouwen, maar gaat daarover?

Gelukkig is de frequentie van het oud papier ophalen iets veranderd. Binnen het dorp vaker (ipv 6 wekelijks nu maandelijks) en buiten het dorp, waar de CJV vooral hielp met trekkers minder vaak (nu 2 maandelijks) Dus hoeven we ook minder vaak mee te helpen (toch?).

En ik ben het met je eens hoor Moons. Die Dokic stelt niet veel voor. (sorry twin-brother)

Die nieuwe computer die komt er niet. Het is alleen leuk om over te dromen (AMD Thunderbird 1,4 GHz, 512 Mb DDR geheugen, 60 Gb 7200 rpm harde schijf, Plextor 24/10/40 CDWriter, 16x DVD, Geforce3 64 Mb TVout videokaart, 17 inch TFT scherm enz. enz.) En voorlopig is de PIII 500 snel genoeg (alleen eigenlijks net niet voor lekker videobewerken...)

Ik heb het inderdaad wel gehoord over die enquete dat een virus bleek te zijn. Maar als je een beetje nadenkt kun je zoiets al wel voorkomen. Een simpele tip: Krijg je een mailtje met bijlage, kijk dat eerst goed naar het mailtje zelf. Is het van iemand die je niet kent? Is het een engelstalig mailtje? Is het een mailtje wat je niet verwacht als het van een bekende is? Is de bijlage een *.exe of *.pif bestand, open het dan niet! Stuur desnoods een mailtje terug om bevestiging te krijgen dat het mailtje goedwillend verstuurd is. Ik zou bijna zeggen dat als je een goed oppast je helemaal geen virusscanner nodig hebt. Bijna!

Zeg Hengst. Als jij mijn computer nou voor een goeie prijs koopt, kan ik een nieuwe betere/snellere computer kopen voor het videobewerken en kan jij de CJV filmpjes op CD bekijken. Goeie deal toch? :)

View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Wed Sep 26 08:22:30 MDT 2001
(DEEL 2)
Over de boeren. Het debielste van de overheid is nog niet eens dat ze het onmogelijk maken voor boeren om een beetje normaal hun inkomen te kunnen verdienen. Het is meer dat ze nog geeneens zo heel lang geleden er 'alles' aan deden om er maar voor te zorgen dat er meer boeren kwamen en dat de bedrijven groter zouden worden. Dat de boeren zoveel mogelijk gingen investeren in hun bedrijf om het beter en efficienter te maken. En nu de boer zo ver is dat alles op top-efficiency draait worden er zoveel regels opgesteld, dat veel boeren het niet meer kunnen trekken. Ik wil wedden dat er op dit moment genoeg boeren zijn die finacieel er op achteruit gaan terwijl ze zich rot werken. Alleen omdat ze hun bedrijf waar ze zo lang voor hebben gewerkt en in hebben geinvesteerd niet op willen geven.
En de hoge kwaliteit van alle producten van de nederlandse boer is ook niet reden genoeg om het vlees in Nederland zelf op te eten. Geen vlees in heel Europa is zo veilig als hier in Nederland, maar waar halen wij het vlees vandaan? Daar waar het net een duppie goedkoper is, omdat daar niet zulke geld-verslindende maatregelen zijn. Iedereen zit te zeuren over het kwaliteit van het vlees, maar ondertussen willen ze niet de prijs betalen voor goed vlees.
En het vlees in de winkel wordt nix goedkoper, maar ondertussen krijg de boer tegenwoordig wel minder(!) dan de helft(!) van de normale prijs voor zijn vee. En wordt dat gecompenseerd door de overheid? Denk het niet. En de boer kan niet staken door zijn werk neer te leggen. De koeien moeten gemolken worden en het melk moet weer weg. Dus blijft er alleen de mogelijkheid over om met trekkers op de weg te gaan staken. Maar ja, dan keert de publieke opinie weer tegen je. Ik zie het somber in voor de boeren...

Ome Henk heeft heel wat leuke stukjes. Komt deze je bekend voor? Moet je goed luisteren eikel! Dat geeltje moeten wij binnen 24 uur weer terug hebben, anders zal ik es ff een machinegeweer op je leegschieten.
of:
Wat, wat, waarom rijdt ie nou niet? Wat krijgen we nou? Een wielklem? Mag je hier ook niet niet parkeren? Nou ze kunnen van mijn part de boom in die politie. Gewoon gas geven, en wegrijden!

O ja. In Windows past er maar 1,38 Mb op een diskette :)

Genoeg voor deze keer.

Greetz, Bean
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Wed Sep 26 09:16:01 MDT 2001
OK daar gaan we dan.

Om te beginnen: in het vorige CJV-FR staat af en toe een losse J. Daar moet een smiley staan. Tja dat heb je als je in word typt.

Overbesmetting, is dat een nieuw woord, ofzo? Ik had er nog niet eerder van gehoord. Misschien is het iets voor een nieuw vocabulaireboek. Daar kunnen dan gelijk al die CJV afkortingen in. (Is het vocabulaireboek gelijk 2x zo dik. 6 delen ongeveer.)

Die klassieker heb ik nog niet gezien, lijkt me wel wat. Is het trouwens een komedie of een actie-film. Misschien een ideetje voor de CJV-VA. Andere CJV-VA-ideeën kunnen natuurlijk ook al worden doorgegeven.

De CJV-KV`s, ik denk niet dat we Christiaan over kunnen halen. Dat is in het verleden ook al niet gelukt. Egbert is al wel overgehaalt, (ff voor degenen die dat niet weten, Egbert is mijn jongste broertje. Hij zit nou in de oudste groep bij de clubs, dus volgend jaar is hij erbij.)

Gifgas, ze hoeven er ook geen gebouwen mee neer te halen, ook al kun je met sommige bijtende stoffen wel veel schade brengen aan gebouwen. Ze kunnen natuurlijk oogsten laten mislukken, gifgas sproeien op festivals, dus over mensen. Maar wat is nou eigenlijk de bedoeling van terroristen, willen ze nou door middel van mensen doden aandacht trekken of door vernieling. Ik weet het niet.

Dat kratje bier, daar kun je nog wel eens gelijk in hebben maar zouden ze dat niet anders declareren? Dit was gedeclareert via Anne B.
En wat noemt men tegenwoordig nog jeugd? Alles wat binnen de jongste 50% van de nederlandse bevolking valt? Dan wordt dat over een aantal jaar dus alles wat niet bejaard, dus boven de 65, is.
Wat bedoel je eigenlijk met vvb? Ik ken die afkorting niet. Graag een verklaring in je volgende CJV-FR.

Ik wil ook helemaal niet zeggen dat boeren lui zijn, (Zioe vorige CJV-FR) Ik kan wel aan mijn buren zien dat ze het erg druk hebben, vaak kunnen ze juist wel extra hulp gebruiken. Maar ik weet wel dat ze door stadslui, die mensen die wel lui zijn, vaak als lui zijnde betiteld worden.

Efficiënt zijn boeren wel geworden door de nederlandse overheid. Maar of ze ook zo blij met de overige maatregelen zijn? Dat weet ik nog niet. Wat ik wel positief vind is dat men steeds meer gaat nadenken over de leefomstandigheden van het vee. Dat kan in vele gevallen nog een stuk beter, al moet je niet gaan overdrijven.

OK, OK,, voetbal is nog dommer, kun je zien hoe het met de meeste nederlanders is gesteld. Allemaal “domme” mensen. Gelukkig ken ik er een paar die daar boven staan.

Gerri E. OK ik zal eens wat vaker naar het journaal kijken, en daarbij opletten op de namen van de verslaggevers c.q. correspondenten. Misschien vind ik nog ééntje die jullie niet kennen. Maar dat zien we later wel weer.

OK die aanmoedigingspremies zijn dus nog niet nodig, Misschien als je enthousiaste een heel eind naar beneden gaat. Mr. Bean had wel gelijk met het verdelen van de taken aan bekwame mensen, zoiets heet geloof ik delegeren, Dat kan ik ook nog wel eens doen, ik moet nog ff bekijken hoe.

Ja ik ken het verschijnsel wordcount ik heb het ook eens gebruikt. Voor een verslag, minimaal zoveel woorden, je kent het wel. Bedoel je niet inclusief spaties spaties? Die worden namelijk ook meegerekend als je iets op het CJV-F wilt zetten.

Tuurlijk mag jij je zelf nomineren voor het CJV-F-OVDW als je begrijpt wat ik bedoel. Dat alle regelmatige-CJV-F-gebruikers in de CJV-FCV mogen is wel een goed ID, alleen kom ik er nooit aan toe om er opmerkingen uit te halen. Ik lees de tekst 1 keer helemaal door, en dan ben ik al weer bezig met een CJV-FR. Is inderdaad een origineel stukkie in je CJV-FR. Er zouen meer CJV-ers op het CJV-F een CJV-FR moeten zetten. Dan kunnen we een sub-CJV beginnen.

Concurrentie, is goed voor de samenleving, in elk geval voor de kapitalistische. (Heb ik eens gelezen.) Alleen met het poldermodel schiet dat niet zo op. Daar moet eerst jaren overlegt worden of er wel concurrentie is toegestaan, en dan vraag je je nog af of het wel goed gaat met de economie, al moet ik zeggen dat het poldermodel wel heeft geleid tot goede afspraken en niet tot afspreken die binnen 5 jaar moeten worden herzien, (Denk aan de 5-jaren plannen van de communisten.)

Veiligheid, daar zullen we het nog genoeg over hebben op een reguliere (Wat een woord he) CJV-A. Dus daar zal ik het nou maar niet meer over hebben. Al valt er heel wat over te zeggen, daarom zullen we het onderwerp toch nog maar iets versmallen. Maar dat merken jullie wel.
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Wed Sep 26 09:17:38 MDT 2001
Deel 2:

Met 2 goede avonden? Moet lukken toch, zo groot is die bak nou ook weer niet. Verder moeten we wel ff bedenken wat we met de CJV-BD (bier doppen) gaan doen, zoals je misschien al hebt gelezen kunnen we ze schenken aan de kleuterschool aan de overkant. Ook kunnen we er slingers van maken op een CJV-CA (crea-avond.) Is weer een goedkope oplossing voor het aankleden van de vluchtheuvel.

Ome henk CD`s, t zal wel leuk wezen om de hele serie te hebben, ook al kost dat 3 piek per CD. En nog 5 piek tot een tientje voor het branden. T wordt tijd om een eigen brander aan te schaffen. Maar ja daar heb ik nu toch nog geen geld voor, eerst maar een rijbewijs. Ik hoop dat dat nog lukt voor dat ik op stage ga, maar ik denk van niet. Opmerkingen, Tja tellen opmerkingen die van Ome Henk CD`s zijn gejat ook mee in de CVJV-OVDW-competitie?
Of doen we dat toch maar niet. Of alleen in bijzondere omstandigeheden. Nog even over de spaties, of je die wel of niet meeteld.

Ik zie net dat er duizend verschil inzit op de 5500 (als je de spaties wel meetald) Dit betekend dat ik nu ongeveer 4500 tekens heb getikt als je de spaties niet meerekent.

Tenniskundige tennis, hoe kom je er op! De nederlandse taal vliegt er weer op een onbehoorlijke manier doorheen, maar ja dat heb je op het CJV-F. Vertrouwen in kennis van tennis. Tja zo moeilijk is het toch niet, als ik het al snap. Tennis: natuurlijk liever dames tennis dan heren tennis. Wat wel zo logisch is, al kunnen de heren ook een aardig balletje slaan met minder geluidseffecten…. Hierbij meld ik wel dat ik niet zo vaak sport kijk, natuurlijk hebben we thuis geen Eurosport, RTL en etc.

Hoeveel schijfjes gaan er in een harde schijf, dat doet me denken aan een stukje uit de Sjors en Sjimmie. Het vraagstuk was: hoeveel rijksdaalder gaan er in honderd gulden. De kolonel zei dat je zoiets praktisch moet oplossen dus Sjors en Sjimmie vragen aan de kolonel om een briefje van honderd, zelf hebben ze wel een rijksdaalder. Ze leggen de rijksdaalder op het briefje en knippen het uit. Dit gebeurt nog 7 keer. Dan is er geen plek meer op het briefje van honderd waar de rijksdaalder past. Dan komt de kolonel eraan en vraagt of het gelukt is, Sjors en Sjimmie laten het verknipte briefje zien. De kolonel zegt “WAT?” En is heel boos. Sjors en Sjimmie zeggen dan: “We dachten al dat het niet klopte, er bleef wat over…”

Barbeknoeien, hebben we het daar nog steeds over? Dat geeft wel aan hoe leuk het was, en als je dan eens te snel een nieuw flesje krijgt, dan kun je wel nagaan hoe gezellig het was. En dat anderen ietsje sneller drinken natuurlijk.

Hoe ben jij opgevoed Hengst?? Ook al na een half jaar je eerste borrel? Dat was dan zeker een Grolsch. En omdat je dat in de beginperiode van je bestaan te veel hebt gehad. Ben je nu volledig van de Grolsch genezen. Ik zelf heb nooit zo`n begin periode nodig gehad om te beseffen dat Heiniken toch een stuk beter is. Maar dat zal wel met meer mensen zo wezen.
Tja Oppassen, altijd een leuk programma geweest op de TV. T was op NL3 vandaar dat ik het weet. Zelf heb ik ook wel eens opgepast, bij de fam. Nieuwenhuis, dan weet je het wel. Ehum.

OPA, moet toch eens goed geregeld kunnen worden, een taak voor de nieuwe voorzitter dus. Iedereen zou wel eens 1 of 2 keer mogen lopen. Als je met zijn allen loopt kan het ook héél gezellig wezen. Als trefpunt de container. Eigenlijk zouden de regelateurs na afloop aan de ouderen wel een biertje mogen aanbieden, vooral na het lopen van een buitenwijk ben ik daar wel aan toe. Wie eigenlijk niet als hij heel eerlijk is. T zal wel wezen dat het nog vrij vroeg is, pech gehad dus.

Kan wel kloppen dat mijn grenzen nog hoger liggen, Al ligt die van jou ook al hoger dan die van de B`s met name de Tostikoning. Tja ik kan ook wel leven met het zitvlak van J. Lo of hoe ze tegenwoordig ook wil worden genoemd. Maar slechts voor korte tijd. Misschien verandert dat als ik een paar jaar ouder ben. Je weet maar nooit.

Op die manier kan het natuurlijk ook, als de schenker van het paard een paar maand later eens langs komt en vraagt hoe het met het paard gaat, dan zeg je gewoon, dat ie er smakelijk uitziet…

Weer een premie die niet hoeft te worden verstrekt. Scheelt alweer. Hengst is dan wel voorzitter af maar wil wel nog overal een vinger in de pot hebben zie ik al, We hadden je blijkbaar niet hoeven over te halen om nog minimaal een jaar te blijven… Nou maar hopen dat dat niet verandert.
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Wed Sep 26 09:18:52 MDT 2001
Deel 3

Hé zit je een beetje mijn naam hier bekent te maken: Ik zit te denken aan een geldelijke vergoeding voor smaad (Kan ik weer wat vaker uit.) OK dat ID`the kan ook wel ff w88.

Met velen zijn ze, wees maar blij dat we de Chinezen niet tegen ons hebben, die kunne veel efficiënter zijn met al hun restaurants. Ga je die nu ook intimiderend aankijken? Ik vraag me trouwens af hoe dat eruitziet bij jou. Daar moet dan toch eens een fotootje van worden gemaakt. Volgende CJV-A misschien?

Tja op de vorige rommelmarkt ben ik niet geweest, Van Mr. Bean heb ik wel gehoord dat wij eigenlijk ook wat van dat immense bedrag zouden moeten krijgen omdat hij ook heeft meegeholpen. Kunnen we dan mooi gebruiken voor het opknappen versieren van de vluchtheuvel. Die opmerking op de JC-V vond ik ook wel handig bekeken. De JC geeft aan de kinderoppas geld, dat geld mogen ze besteden op de rommelmarkt, en dat geld gaat dus weer naar het JOG. Hebben er twee partijen baat bij het geld van de OPA. Volg je het nog?

Bordjes op de muur, van routes?? Ik weet er nog wel een paar. T zijn dan wel fietsroutes maar zoveel verschil maakt het toch ook weer niet uit? T is allemaal op wielen.

T bruin café ID vind ik wel wat, ik mag er graag eens een zwaar, donkerbruin, bier(tje) drinken nu een middagje door de stad te hebben geslenterd. Een visnet erbij? Ook nog een elctrisch gitaar en een komplete Harley Davidson aan de muur??? Of word dat een beetje te dol.

Dat jij een aantal rommelmarkten bij langs gaat vind ik best, we kunnen natuurlijk ook een oom van mij erlangs laten gaan, die doet dat toch al bijna z`n hele leven. Geef hem een lijstje een een budget en je ziet wel waarmee hij aankomt zetten. Ook ik wil wel meebetalen aan wat versiering. Moeten we niet een pot (Zeg maar voor een goed doel (Of is dat het versieren van de vluchtheuvel niet)) maken en die op de bar zetten? Kan iedereen elke keer zijn of haar kleingeld in kwijt.

Nieuws, Nou weet ik het weer van die belspelletjes, ik heb ze eens gezien toen ik op vakantie was, Jaja daar gaan wij nu voor op vakantie: een aantal extra zenders op de TV. En natuurlijk ook voor de afwisseling.
Welk nieuwsblad ik lees? Geen enkele eigenlijk ik keek op www.nvhn.nl, gesnapt?

Jaja de paus is nog steeds mobiel, al verwacht je het niet.
Ja dat gebouwen van de politiek slecht toegankelijk zijn wist ik al maar sites?? Ik kom er nooit, waarom zou ik eigenlijk ook, ik bentoch al niet zo geinterresseert erin.

Gelukkig is het nieuwe virus nog niet in Europa en Azië aangekomen, waarschijnlijk komt ie er ook niet omdat het virus gemaakt is door een tegenstander van Amerika, een extremistische Moslim zeg maar. Hierbij wil ik absoluut niet beweren dat elke moslim terrorist is of extremist. (Dit voor als er moslims zijn die zich aangesproken voelen.)
De acties of services van de amerikaanse maatschappijen zijn ook maar niks, zoiets doe je toch niet een passagier op het werk afleveren….

Ik snap nog steeds niet hoe je aan die 12132 tekens komt, als je de spaties niet mee rekent maar ik doe m`n best. Als ik de spaties mee ga rekenen dan kom ik er ook wel in de buurt maar zonder al die spaties kom ik er nog zo`n 2000 te kort. Dus dat wordt nog ff doortikken. Tegen een uur of twaalf ben ik vast wel zover. Tis nu overigens 16.41 en ik ben begonnen om een uur of 8.15 kun je nagaan hoe lang ik al bezig ben. <GRIN> Dit kan natuurlijk heel goed verkeert worden begrepen. Ik doe ook nog wel eens wat op school.

Tjeemig wat een bladzijden, alleen maar voor 1 CJV-FR. Ik zit nu in word te typen in lettertype Arial, grote 10 en ik ben inmiddels op bladzijde 4 aangeland. Nog even verder en we beginnen met een novelle (Een kort boek, voor als je t niet wist.) He dat is best een ID. Om elk jaar een bundel uit te geven met als titel CJV-FG (forum gezwets) Seizoen 2001, 2002. Kunnen we misschien nog geld aan verdienen ook.

Het lokaal waarin ik zit is nu leeg, er staan nog een paar schermen aan. Gelukkig heb ik uitzicht op het Economie gebouw, al valt dat uitzicht ook wel tegen (Er is nl. Weinig tot geen vrouwelijk natuurschoon meer aanwezig) Ik hoor nog wat gestommel in de gang (Zijn het nou wel of geen schoonmakers.) Er klapt een deur dicht en het is weer stil. Alleen het gezoem van een aantal computers is te horen. Er komen een aantal mensen deze kant op, ik hoor hun stemmen en voetstappen. Ze… laat ook maar.

Het verschil tussen aantal tekens met spaties en zonder spaties is inmiddels opgelopen tot een kleine twee-en-een-half-duizend, poepoe, jaja, nounou, die durft. (Quote pé en rinus geloof ik.)
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Wed Sep 26 09:19:39 MDT 2001
Deel 4:

Nou nog ff doorzetten tot bladzijde 5 jawel.

De weg tussen school en thuis is tegenwoordig een stuk korter geworden. De brug, welke brug? Nou die bij de nieuwe uitzichtbelemmerende wijk, Oh die brug, ja die brug. Is eindelijk dicht, of open, of dicht. In elk geval kan ik er over. Ik moet dan wel ff over een grasveldje om dat ik geen zin heb om het hek op te lichten maar het scheelt enorm in tijd nl. Plusminus 50% jaja een enorm getal hè. <GRIN>

Nu nog ongeveer 800 karakters en dan moet ie al in 4-en. We zijn ongeveer 20 minuten verder (Voor de rekenaars onder ons het is iets na 5-en) en we gaan nog fftjes door. Rustig maar het duurt nu niet meer zo lang. Het eten w8 namelijk ook nog. En daar heb ik nu wel zin in. Net als in een fleske …. Goedzo het antwoord is bier. Maar dat komt nog wel. Rustig maar ik zal niet te veel drinken, ik moet nl. Nog 2 lange dagen mee. <GRIN>.

OK straks gaan we uploaden of hoe dat ook mag heten, misschien CJV-FF??? Ik weet het niet, bedenk jij daar een een mooie CJV-afkorting voor Hengst. Dan zie ik dat wel in je volgende CJV-FR. Kort kun je ze tegenwoordig niet meer noemen.

Donderdag dus de stad in. Eerst nog wat indrinken? Hapjes, worden geregeld, is 1 krat genoeg??? Of moeten het er toch nog wat meer worden.
Knakwurstjes, past mooi bij het nummer Worst van de welbekende Pé en Rinus. Ik zal er om denken. Chips is altijd wel voorradig geloof ik, of anders wel zoute pinda`s of borrelnootjes. Jullie hoeven geen haktbal? Hoop ik.

Daarna naar Normaal is het wel normaal? Kun je echt geen trekker regelen Mr. Bean? Lijkt me veel leuker eigenlijk, maar misschien is het ook wel te fris voor de trekker.

T is nu 10 over 5 en als ik snel ben kan ik nog om half 6 thuis zijn.

Ik zie jullie morgen
Mzzl Moonshiner

PS 1:
12524 (no spaces)
15317 (with spaces)

PS 2:
Ik zie net dat Mr Bean me voor was met zijn CJV-FR. Daar ga ik maar niet op antwoorden andere keer misschien.
View IPDelete Message

From: HengstDate: Wed Sep 26 10:26:11 MDT 2001
Dat was éénmalig Bean, zo gek krijgt niemand me weer. Zo'n stukkie vreet tijd.
De nootjes heten Pistache-nootjes. Zijn wel lekker ja, al is er een kanttekening bij. Maar voor die ene keer ga ik daar niet over zeuren.
De Vluchtheuvel verbouwen we niet, die leuken we op. Niemand die daar problemen mee kan hebben, toch? Als ze het wél hebben moeten ze het maar zeggen. Ik denk dan bv. aan de Commissie van Beheer van 't Hoge Hof. Maar om die nu voor elke frutsel om toestemming te gaan vragen... Ik bedoelde overigens uiteraard 'bronzen' bel. Maar denk jij dat een pot vol groene doppen mooi is?
OPA: ik begreep 9 keer in het dorp, en eens in de 2 maanden de buitenwijken. Da's dan dus 5 keer. Is één keer minder dan het eerder was.
Over Dokic ga ik het niet meer hebben, da's vechten tegen de bierkaai. Daarbij heb ik allang gezegd dat ze er bij de ene pose beter uitziet dan bij de andere, net zoals Casta.
Ik jouw PC kopen? "Hier hebbie een geeltje, kijk ff de andere kant op."
Die boeren hmm? Was dat niet om met name de varkenshouderijen te stimuleren? Want de gemiddelde veehouder ziet al zó lang het water stijgen... ik hoor m'n opa nóg praten. Maar inderdaad: leve het Nederlandse systeem. We produceren eersteklas vlees wat we exporteren, en zelf eten we buitenlands spul. Daarom haal jij volgens mij 2 zaken door elkaar Bean. Het vlees in de winkel wordt niet goedkoper? In Nederland niet nee... Dat de prijs inzakt is een kwestie van teveel aanbod. Je kunt hoog en laag springen maar als er meer aanbod komt zakt de prijs. Dat zegt niks nieuws over de handel, dat zegt wat over het aantal vleesproducenten, of de hoeveelheid beesten die ze hebben. Denk aan kalvermesterijen met 1600 kalveren, of kippenslachterijen: meer kippen dan mensen in Nederland (!). Als daar geen handel voor bestaat zakt de prijs in, òf er moeten minder producenten komen. Dat is de harde werkelijkheid, hoe triest het ook voor de boeren is. Als dat dan gaat om boerenbedrijven die zijn ontstaan door stimulatie van de overheid moet de overheid ze nu dus stimuleren om te gaan stoppen. Maar daar is Brinkhorst niet voor te vinden. En dat is een grote fout in zijn beleid. Komt bij dat de boeren een spreekbuis hebben die best wat in te brengen kan hebben, maar die volgens mij veel te weinig doet. De LTO moet veel harder schreeuwen. Daar zijn ze toch voor?
Want inderdaad: ook ik zie het somber in voor de Nederlandse boer. In Nederland althans. Overigens zijn ze in het buitenland ook bezig met het verstrakken van de regels, maar daar lopen ze een halve eeuw achter bij Nederland. En dan heb ik het nog niet eens over de gemiddelde landbouwer (OK, officieel is het akkerbouwer). De grond wordt bij hectaren tegelijk onteigend door de overheid om er een recreatieplas van te maken (Groningen) of om vol te bouwen. En dat is doodzonde als je het land bent met de beste landbouwgrond ter wereld.
Over Ome Henk kun je wel blijven doorgaan. "Maarreh, dit kunnen we toch wel even onder ons houden? Hier Henk, heb je ook een vel bankbiljetten. Ga maar fijn thuis zitten knippen...". Enne "Wie bent u en waar komt u vandaan? HIER! Val me niet in de rede vervelende papegaai, anders zal ik je es uit die boom rossen. En haal die stomme grijns van je smoel." (Ome Henk tegen Meneer de Uil, in Fabeltjesland.)

Dat stomme Windows ook... paar litertjes diskettes extra?

Okay, ga weer aan de slag.
Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: martenDate: Wed Sep 26 11:26:36 MDT 2001
jongens jongens wat een gelul.
hengst je had gelijk ik zit nu in apeldoorn op school ja kon niets anders verzinnen.

maar gaan jullie dit weekend ook nog op stap?
groeten uit het midden des nederlands ik sluit me dus niet bij jullie aan met dom gelul
View IPDelete Message

From: HengstDate: Wed Sep 26 17:32:55 MDT 2001
Hey die Mulder, da's niet naast de deur. 'k Hoop dat het geen CJV-problemen op gaat leveren? Zoals je wel hebt gezien zijn we een beetje uit de band gesprongen, tja zo gaat dat soms... In elk geval gaan we donderdagavond op stap. De anderen gaan vrijdag naar Normaal maar hebben mij tactisch buitengesloten, wat dus de reden is dat ik dan maar naar de verjaardag van m'n buurjongen ga. Wat er zaterdag dan nog gebeurt? Ik denk eerlijk gezegd niet al teveel. Uitrusten, dat wel... Maar misschien kun je nog mensen overtuigen? Hey, succes daaro en we zien je wel weer.

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: MoonshinerDate: Thu Sep 27 04:28:24 MDT 2001
Zozo in apeldoorn, kon je niet iets dichterbij verzinnen? Of hoe zit dat.
1 keer zo`n lang verhaal is voorlopig genoeg. Het kost inderdaad uren werk. Hengst zei me laatst door de telefoon dat we deze week al ruim 19 A4`tjes hebben gefabriceerd met lettergrote 10!!!! lettertype Time new Roman. Dat zullen er nog wel 20 worden, maal 52 week, wordt dus een boekwerkje van 1040 bladzijden, Dus dat wordt een trilogie...

Over boeren etc. Tja dat het goed slecht gaat weten we inmiddels wel.

Pistache nootjes, komen eraan, overigens er kan nu niet meer besteld worden. Tis dat je t ff weet. Over het opleuken van de vluchtheuvel. Zo`n pot is wel een leuk ID, wie het juiste aantal doppen raad dat er in zit krijgt een biertje :-)

OK, dit was het dan wel weer voor vandaag, ik moet nog wat boodschappen doen weet je???

Mzzl Moonshiner

View IPDelete Message

From: hengstDate: Fri Sep 28 04:09:40 MDT 2001
Nou, dat was me het avondje wel... Zoals ik me vanmorgen voelde word ik nu nooit wakker als we naar Marum zijn geweest. Dat kratje vooraf was de bottleneck denk ik. Moeten we maar niet weer doen, 4 flesjes is ook al een leuke binnenkomer... En oh, wat zaten de Boonstraatjes er helder bij. Nog es zoiets doen lui, of zijn jullie nu teveel afgeschrikt?

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Fri Sep 28 05:54:27 MDT 2001
Ik weet alles nog, behalve hoe ik in bed ben gekomen. Wat ik nog wel weet is dat ik naar de voordeur loop. Vanaf daar ben ik alles kwijt. Gezellig was het wel dus. Met een maandje maar weer? (Alleen als ik nog wat geld overhou...) Vanavond dus Normaal, ook maar weer een kratje leegdrinken vooraf :-) We zijn nu met z`n 6-en.
T viel me vanmorgen eigenlijk nog wel mee met wakker worden alleen wordt het nu wel minder. Dat wordt dus nog ff afw88 tot vanavond maar komt well goed

Mzzl Moonshiner
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Fri Sep 28 07:24:41 MDT 2001
Poeff, dat valt best nog wel zwaar de volgende ochtend. Nou ja, ochtend? Het was praktisch middag toen ik wakker werd gemaakt. Beetje in de buitenlucht om weer wakker te worden.
De volgende keer laat ik me niet weer overhalen om zoveel te drinken. Na zes flesjes ben ik al genoeg gehad. Vier voordat we uitgaan lijkt me dan ook een betere binnenkomer. Ik hoop maar dat ik vanavond weer wat zin heb in bier.
Ik had ook een beetje last van het zelfde Moons. Ik zat me zonet af te vragen hoe ik ooit thuis ben gekomen. De taxi-rit herinnner ik me nog wel redelijk, maar de fiets tocht. Het mailtje van Hengst bracht weer een beetje naar boven. Is ook zo, we hadden het gehad over waar we de volgende keer uitgingen.
Alleen nu heb ik volgens mij wel mijn paraplu bij jou laten liggen Moons. Zou je 'm vanavond mee kunnen nemen?

Greetz, Mr.Bean
View IPDelete Message

From: martenDate: Fri Sep 28 11:17:35 MDT 2001
jonge jonge wat zijn jullie mietjes na een avondje uit pas s'middags wakekr worden man om negen uur eruit zal je bedoelen en werken das het werk.
Ja ja de volgende keer moet ik maar mee als toezicht houder geloof ik want dat gezuip van jullie loopt de spuitgaten uit jullie moeten je een beetje volwassen leren te gedragen geloof ik.
ja ik ben weer terug uit apeldoorn en op de vraag van hengst een antwoord cjv loopt geen gevaar ben n.l vrijdags vrij!!!!!!!!
maar ja daar staat tegen over dat ik vier dagen tot 16.45 naar school moet en dat valt toch ook wel zwaar met zulkse leraren als ik nu heb.
maar ja he6t scheelt van deze leraren leer ik nog eens wat dat was op het alfa wel anders
jullie zullen wel denken wat bazelt mulder nu weer maar ik wil ook een blokje voltypen dan maar met dikke onzin als ik niets beters weet.
haha ik ben aardig op weg ik moet geloof ik nog wel een klein stukje dus typ rustig door.
hengst dit is wel wat voor jou om commentaar op te geven: ha jo jo jojo ek by jo! ja denk daar maar eens over na en probeer een zin te maken met zo vaak mogelijk hetzelfde woord erin.
Dus dit stukje begint al aardig aan te lopen ik wist net nog wel wat gelul maar dat ben ik allemaal al kwijt jammer is dat toch!
hengst ik heb weer een voor je om commentaar op te geven:
Dit was een klote week, auto kapot, vrouw weg, dochter aangerand, huis opgefikt, werk kwijt, bank rekening in het rood en er was maar een ding positief: mijn aidstest.
zo datw as het voor vandaag nu eens zien hoe ver ik gekomen ben
View IPDelete Message

From: halblangharDate: Sat Sep 29 07:18:50 MDT 2001
Laat ik deze CJV-FR maar beginnen met een poging om de origineelste opmerking van de week te doen. Wat dacht je hiervan: "Dit is de origineelste opmerking van de week". Heb ik nu gewonnen of moet ik dit nog verder beargumenteren? De uitspraak zegt toch al dat ie de origineelste is? En dan nog twijfelen ook? Het zal het zelf toch wel het beste weten? Of niet soms.

Tennis
Met tennis heb ik eigenlijk niet zo veel. Ik volg het dus ook niet. Het lijkt mij op zich wel leuk om te doen, maar goed, het blijft de bal proberen te krijgen en daarna weer weg slaan, maar wel een stuk beter dan bij voetbal. Je slaat de bal nu tenminste richting tegenstander.

De aanslag op het World Trade Center (weer wat tekens extra. Met al die afkortingen red je het toch nooit.)
Deze aanslag was al voorspeld door Nostradamous (heb ik gehoord), maar het kan ook zijn dat het andersom is: Nostradamous zei dat zoiets zou gebeuren, een paar terrorristen hebben daar lucht van gekregen en dachten laten we dat dan maar uitvoeren. Men had kunnen achterhalen met welk vliegtuig want ik heb ook gehoord dat als je het vluchtnummer van een van de vliegtuigen(Q33NY) die het WTC ramde in wingdings schrijft je de volgende voorspelling krijgt (ik hoop dat het Forum het wingdings kan gebruiken):Q33NY Zou men hieruit moeten concluderen dat de grote baas van Microsoft, dhr. Gates, hierachter zit of dat dit misschien een verre uitwerking is van de macht van Adolf H. (zoon van een Joodse moeder)?

Amerika zegt dat ze bewijzen hebben dat Bin Laden achter de aanslagen zit. Afghanistan wil Bin Laden alleen uitleveren als Amerika bewijzen laat zien. Waarom doen ze dat niet? Waarom altijd: This information is classified? Laat die bewijzen toch zien en voorkom een oorlog waren nog zoveel onschuldige mensen (burgers en soldaten) sterven. Kent het protestante Amerika de bijbelteksten "Heb uw naaste lief" en "Gij zult geen kwaad met kwaad vergelden" niet meer? (Gezien de doodstraf twijfel ik daar sterk aan).

De boeren en het vee:

Het doel van alle mensen en dieren is proberen te overleven als individu en als soort. Dit is instinctief vastgelegd en ook vastgelegd in de natuurlijke wet eten of gegeten worden en de een z'n dood is de ander z'n brood. Bovendien sterven alle dieren (incl. mensen) toch een keer, dus doden wij dieren om te eten. We zouden er echter wel voor kunnen zorgen dat die dieren nog een redelijk leven leiden, en niet een leven lijden. En daar mogen we dan best wat meer voor betalen. Dus (ver)koop Nederlands (diervriendelijker) vlees in Nederland. Wij kopen trouwens ook koeievlees van de buren. Ik weet niet of het met het juiste motief is, maar de koe heeft in elk geval een redelijk goed leven gehad en daar mogen wij blij mee zijn, als beheerders van deze wereld.

Aan de voorspellingen te horen is het op kamp nog normaler dan Normaal. Heel gewoon dus eigenlijk.

Ik begin trouwens ook Thijs achterna te lopen als computerfreak. Ik heb nu een 286 en een 486 en op die 486 ook windows 95 draaien. Ik tik deze CJV-FR dan ook in Wordpad. Helaas zonder de optie Wordcount, maar dat kan nog wel even voor het uploaden.
Door windows 95 kraakt mijn computer soms wel, maar de opstarttijd valt mij mee. Slechts 1 a 2 minuten dankzij QEMM. Maar als iemand nog wat oud RAM-geheugen heeft liggen dan is dat van harte welkom.

Ik hoor ook al weer dat ik wat meer naar Ome Henk moet luisteren om het hier te volgen. Ik kan maar een paar van de quote's. Gelukkig hebben we wel wat thuis.

Ik vond de opmerking van Moonshiner trouwens ook wel heel goed: "hoe vroeg wou jij op bed??? 15.55.08??

Dat was het wel voor deze week. Ik denk niet dat ik de uitgebreidheidprijs (als die al bestaat) win, maar dit is wel een persoonlijk record, en bovendien binnen een uur (denk ik)
View IPDelete Message

From: moonshinerDate: Sat Sep 29 07:20:14 MDT 2001
Zo vanmorgen, of was het al vanmiddag uit bed gekomen, dat viel me eerlijk gezegd nog best wel mee. Gelijk maar een CD van Metallica opgezet, om wakker te worden zeg maar. Trouwens een best wel goed nummer dat Prince Charming.

De maand september van dit jaar is de natste sinds 1958. Nou dat was afgelopen donderdag ook wel te merken aan die verzopen mensen die bij ons thuis kwamen binnen druppelen nadat ze door de zure regen waarvan ze nou inmiddels al dertig jaar geleden wisten, en toen hebben ze er niks aan gedaan en nou er niks meer aan valt te doen moeten we allemaal in een stuip liggen. Sodemieter op, ze willen zelfs dat je de auto moet laten staan, moet ik dan soms met al die vaten gif op de trein stappen, hè, Als ze dat zo graag willen, mogen ze eerst dat openbaar vervoer wel eens wat goedkoper maken, die hoge heren in Den Haag, blijven toch ook gewoon met de auto kommen? Maar kijk die kennen dan hun chauffeur de schuld geven, want die heeft toch gereeën? (Ome Henk, Arie de beuker spreekt tot u) Ook Qua drank hebben we niet droog gestaan. 6 flesjes bier de man om in te drinken. Volgens mij moet dat de volgende keer toch maar iets rustiger.

Vrijdag was het ook al niet droog. Wel als je op het weer afgaat, heerlijk weertje was het, maar niet als je kijkt naar de liters bier die ik en een aantal anderen over zich heen hebben gekregen. (Sorry voor dat eerste bekertje Mr. Bean. Ik zal er een volgende keer wat beter omdenken. Vooral nu ik uit ervaring kan spreken dat evenementen bier (Oranjeboom verdunt met water.) niet prettig is in je ogen.) Wat wel scheelde was het afkoelende effect van een beker bier over je heen. Dat was wel nodig af en toe. Volgende keer toch maar een man minder mee of een auto meer, of toch maar met trekker en wagen. T zal in elk geval wel weer schelen op de achterbank… Trouwens wat een vinding hè, een tap waar er een stuk of 8 bekers tegelijk worden gevuld. Veel beter dan de uitvindingen van Guust, zoals de hamer om spijkers in de muur te slaan die je ophangt aan twee spijkers.

Die paraplu heb je volgens mij wel meegenomen Mr. Bean.
En waar gaan we de volgende ke(e)r(en) heen? Sally O`Briens of O`Ceallaihg`s pub?

Zoals een aardige jongedame zei op de chat Je bent lekker jong (nou weet ik niet precies hoe ze dat bedoelde. Maar om mezelf nou niet te positief over te laten komen, we hadden het even daarvoor over uitgaan, dus ze zal wel hebben bedoeld dat het nu nog kan). Dus je hoeft niet mee Marten, of het moet zijn om mee te kunnen drinken, eens kijken of je ons kan bijhouden…

Tja een blokje vol typen, ook al is het met onzin valt nog niet mee hè Marten? Gewoon blijven oefenen en je komt er wel. Wat is dat nou eigenlijk voor een zin: ha jo jo jojo ek by jo! Is dat fries ofzo???? Een zin met zoveel mogelijk hetzelfde woord erin, die van die tomaten geld zeker niet. Een kruk op een kruk heeft zijn kruk tegen de kruk van de kruk op de kruk naast een derde kruk op een kruk gezet. (Zoiets bedoelde je Marten??)

Halblanghar de computerfreak. Tja je hebt van die gekken rond lopen, al moet hij nog veel oefenen voordat ie naar de mijne mag kijken…. Als je weet wat er hier al is misgegaan??? Een systeembestandje verwijdert, zo`n irri dll`tje, dan weet je het wel, heel #$@$^%#^$#$ Windows opnieuw installeren.
Zijn poging tot de CJV-F-OVDW komt denk ik niet door de CJV-FCV. In elk geval niet als het aan mij ligt.

He Mr. Bean heb je nog steeds niet ons onderwerp op de site gezet? T wordt nou toch wel een beetje tijd. En wie neemt er de volgende keer een fototoestel mee? Na het onderwerp etc. kunnen we het nog wel hebben over het opleuken van de vluchtheuvel. Trouwens, ik zag bij mamamini wel wat leuke glazen potten staan, helaas geen koperen of bronzen bel : (

OK dit was het dan wel weer voor vandaag.

Mzzl Moonshiner.
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Sat Sep 29 09:15:59 MDT 2001
Dat was weer een geslaagd avondje uit naar Normaal. En hoewel de naam het wel doet vermoeden, was het geen normale uitgaansavond. Ik neem aan dat Moons het er mee eens is dat de (vaak grootse) verhalen die Tosti en ik hebben verteld niets overdreven waren. Alleen ik hoorde wel wat verhalen over jou, nadat we thuis waren gekomen. Dat moet ik nog maar even bij jou verifieren.
En als je de volgende keer het glas (nou ja, bekertje dan) bier in m'n gezicht gooit (wat natuurlijk best mag), doe het dan niet weer zo hard of zeg dan eerst even: OGEN DICHT! Ik weet niet of het lichamelijk mogelijk is, maar het leek wel alsof het bier tussen m'n oog en oogkas m'n neus weer uitkwam...
Over die paraplu die ik dacht dat ik bij jou had laten liggen afgelopen donderdag: Kun je nagaan hoeveel ik op had. Ik kon me namelijk niet meer herinneren dat ik die terugreis de hele fietstocht in m'n hand heb gehouden... :)

Jammer Marten, maar nog even door-oefenen. Vraag maar aan Moons. Die is in korte tijd een 'echte' forum-l*l-verhalen-schrijver geworden (otftwel een FLVS) Bevalt het al wel een beetje in Apeldoorn. Daar zijn de vrouwen vast niet zo mooi als hier in Grunn'n.
Ik moest jouw zinnetje ook een paar keer lezen, maar toen herkende ik de zin.

Ik heb het ook gehoord van die vluchtnummer, maar volgens Hengst blijkt het niet de vluchtnummer te zijn van een van die vliegtuigen. Desondanks blijft het leuk(?) gevonden.
Waar ik het mee eens ben is dat Amerika de bewijzen die ze hebben ook naar buiten moeten brengen als daarom gevraagd wordt. Als dat er voor zorgt dat Bin wordt uitgeleverd, kan dat alleen maar positief zijn. Al denk ik zeker niet dat het probleem in 1 keer is opgelost als Bin gepakt wordt. Er moet vanaf nu aan in het algemeen gewoon harder worden opgetreden tegen terrorisme. Overal.

Ik denk dat (hoe noemt ie zichzelf ook alweer?) halblanghar er wel komt. Z'n eerste stukje of het CJVF en dan al zo lang....

Het was vrijdag avond in de tent niet erg droog inderdaad. Op een gegeven moment begon het zelfs echt te regenen in de tent. Er werd zoveel met bier gegooid en er werd zoveel gezweet dat al het vocht verdampte op de overhitte lichamen en weer condenseerde tegen het zeil van de tent en voila. Regen :)
als het voor elkaar krijgen dat we volgende keer met meer dan 10 man zijn, dan kunnen we (als ik de trekker mee mag) met trekker en wagen heen. Je zag de wagens voorbij rijden met een groep joelende mensen erin die gigantische hoeveelheden stro uit de wagens gooiden en dacht: Dat wil ik volgend jaar ook. Was vooral een leuk gezicht dat die politiewagen was bedolven onder het stro.

Natuurlijk is het nooit verstandig om lukraak een dll'etje uit je windows/system directory te verwijderen. Ik heb eventueel nog wel een progje die uizoekt welke DLL's niet meer gebruikt worden en ze uit de windows directory haalt en in een andere back-up map plaatst. Scheelt weer een stukje in opstart-tijd. En ik heb er nog nooit problemen mee gehad...

Als het goed is staat het onderwerp allang op de site. Ik heb alleen de updated datumen het nieuws niet veranderd. Vond het de moeite niet waard. M'n broer had een digitale fotocamera meegenomen van werkt zodat ik die dit weekend kon gebruiken. Maar ja, dit weekend hebben we geen CJV. Dus dat schiet ook niet op. En volgende week kan ie 'm weer niet mee krijgen :(

Wacht eens. Over die glazen pot. Ik weet niet of het van Henk mag, maar hij heeft een liter pul. Die kunnen we daarvoor natuurlijk goed gebruiken...
En wij hebben ook wel een mooie koperen bel, maar die wil m'n moeder zelf houden.

Volgens mij heb ik overal wel weer op gereageerd.

Tot de volgende keer (en waarschijnlijk ook week) maar weer.

Greetz, Mr.Bean
View IPDelete Message

From: HengstDate: Sat Sep 29 15:33:45 MDT 2001
'k Had vandaag de eerste willen zijn die vroeg hoe het bij Normaal geweest was, maar het hoeft al niet meer, heb het allemaal al weer gelezen. Jongens, als jullie dan de volgende keer bedenken dat een aarzeling ook nog wel eens positief kan uitpakken ben ik ook weer tevreden. Bij nader inzien had ik namelijk best mee gewild naar de 'heren' van Normaal. Maar toen jij, Anton, erover begon zei je dat het vorige week zaterdag zou zijn, en daar had ik geen zin in toen. Maar gisteren had ik best mee gewild. Eigenlijk vind ik mezelf best een beetje zielig zo. Vinden jullie ook niet? Zelfmedelijden is dan ook best heel prettig. Voordeeltje voor mij is dan wel weer dat ik me vandaag kiplekker voelde. Tja, 't is maar net wat je prioriteiten zijn.

Mulder, natuurlijk heb je hier een punt. De echte bikkels staan al wat vroeger op om aan de arbeid te gaan. Mijn wekker ging vrijdagmorgen dan ook al om 9 uur. En vroeger, in mijn tijd, toen het gras nog groen was en het leven nog leuk, toen ben ik na een vergelijkbaar avondje als donderdag wel es na anderhalf uur slapen weer aan het werk gegaan. Ik kan je wel vertellen dat je dan niet al te stevig op je voeten staat zo 's morgens om 7 uur. Oftewel: zo brak als de pest. Hoe dan ook: indrinken voor het vertrek naar Marum is misschien best wel een aardig idee, maar ik hoef daar niet zo nodig vandaan te komen zoals uit Groningen. Dan hou ik het liever wat bescheidener. Maarreh mensen: over 4 weken weer naar Grunn'n? En dan op zaterdag? En Mulder mee als toezichthouder? Fraai toezicht zal me dat worden zeg, de toezichthouder zuipt dan nog harder dan de lui waar hij op let. Of niet soms Mulder?

Over je fraaie zinnetje: m'n oma is Fries, en dit is wel niet exact Fries, maar een heel aardig aftreksel d'r van. Kweet er nog wel eentje, maar die is wat afgezaagder: "Als de vliegende vliegen vliegen, vliegen de vliegende vliegen achter de vliegende vliegen aan." En probeer deze es zonder hapering uit te spreken: "De koetsier poetst de postkoets."
Overigens wel fijn voor je dat tenminste je AIDS-test wel positief was, dat heft al dat negatieve nieuws weer wat op nietwaar?

De opmerking van Halblanghar komt bij voorbaat al niet door de CJV-Forumjury-Commissie-Vakvereniging, want de opmerking is niet origineel genoeg. Misschien moet ik het voor de analfabeten nog even uitleggen: het woordje 'origineel' maakt een opmerking nog niet tot een originele opmerking. Hoewel voorgaande zin toch best weer origineel was. Ja, die Hengst weet er wel weg mee, al zeg ik het zelf.

Overigens heb ik die internetsite ook gezien waarop alle zaken omtrent de terroristische aanslagen vermeld waren, waaronder de voorspelling van Nostradamous. Die kende ik dus al, maar ik vind het altijd bijzonder twijfelachtig dat dergelijke voorspellingen altijd achteraf naar buiten komen. Achteraf kan ik ook wel de profeet spelen, maar om het vooraf te doen, dat is nu net de kunst. Ook het verhaal van Q33 NY is aantoonbare onzin. Het officiële voorschrift is als volgt: type in MS Word de tekst Q33 NY, verander de lettergrootte naar 26 en verander het lettertype in Wingdings. Dan krijg je een vliegtuig, 2 gebouwen, een doodskop en een jodenster. Een spooky gegeven, want Q33 NY zou een vluchtnummer zijn geweest, en 26 jaar geleden werd Amerika voor het eerst getroffen door een terroristische aanslag.

Nu het ontzenuwen: Wingdings is een grappig lettertype waarin je allerlei tekentjes kunt typen in plaats van de standaard letters. Deze tekentjes zijn niet afhankelijk van de lettergrootte, dus die 26 punten zijn zinloos. Verder is Q33 NY helemaal geen vluchtnummer van een van de vliegtuigen die het WTC of Pentagon invloog, want zoals we allen weten zijn de vliegtuigen die het WTC invlogen niet uit New York afkomstig, en was het ook niet hun bestemming. Wat doen de letters NY dan in dat vluchtnummer? Verder was het Pentagon vliegtuig uit Washington zelf afkomstig, en ook dat had niet als bestemming New York. Tenslotte: de eigenlijke vluchtnummers waren zelfs heel anders, namelijk AA11, AA77, UA93, and UA175. Zoals we inmiddels weten staat AA voor American Airlines, en UA voor United Airlines. Oftewel: hier dacht iemand slim te zijn. Alhoewel ik nog wel bereid ben toe te geven dat Bill Gates en Adolf Hitler iets met elkaar te maken hebben: beiden veel macht, beiden wereldvreemd. Maar goed dat Billyboy geen stem heeft als Hitler. Dan kregen we in plaats van de nazi-partij NSDAP waarschijnlijk de spatie-party MS-DAP...
View IPDelete Message

From: HengstDate: Sat Sep 29 15:36:27 MDT 2001
Deel 2.

Amerika zegt bewijzen te hebben, maar maakt ze niet openbaar. Conclusie: ze hebben nog geen bewijs. Heel eenvoudig: ze doen al weken niks anders dan Bin Laden aan de schandpaal nagelen, maar het regelrechte bewijs zouden ze zeker achterhouden? Grootspraak, meer niet. Ze hopen dat het zichzelf zal oplossen vanwege dat losgeld op z'n kop van 25 miljoen dollar. Daar kun je leuk van rentenieren, en ik denk dat er dan ook al mensen naar hem op zoek zijn, terwijl zijn naaste medewerkers zich achter de oren beginnen te krabben of het ook slim zou zijn om die 25 miljoen te gaan incasseren. Dead or alive, wat wil je nog meer? Tijd voor de ouderwetse premiejagers. Over het protestantse Amerika: die lui hebben lagen dik boter op hun hoofd. Ze bidden zich in het openbaar te pletter maar geven hun gevangenen moeiteloos een spuitje. Ze willen roomser zijn dan de paus, maar intussen schort er daar nog wel het nodige aan.

En als we het dan toch over hypocrisie en dieren hebben: wat te denken van de nertsenfokkerijen die Nederland als eerste in Europa wil gaan sluiten? Omdat het houden van dieren voor de pels 'niet netjes' is? We weten allemaal dat de mode zich geen moer aantrekt van eventueel dierenleed, dus als er geen Nederlands nertsenbont kan worden geleverd grijpt men wel naar het veel minder diervriendelijke buitenlandse nertsenbont. Echt, die beestjes hebben het heel goed in Nederland. Vandaar dat ik er dan ook van kotsen moet als een stelletje van die verrekte kloothommels van één of ander dierenbevrijdingsfront duizenden nertsen gaat vrijlaten. Het enige effect is dat binnen een dag de helft onder een auto is gekomen terwijl de andere helft zo goed als volledig weer achter slot en grendel beland. Gefeliciteerd, stomme Groen Linksers.

Hey Moons, op zich zijn 6 flesjes niet zo'n probleem, maar wij hebben ze in 2 uur weg gedronken, en dat is tamelijk rap. Komt bij dat we in de stad (zoals het hoort) rustig doorgingen. En dat breekt je dan op een gegeven moment op. Dat wil zeggen: het breekt de mensen op die meestal wat minder drinken... <GRIN>

Ik zie overigens dat dat evenementenbier (O'boom met water...) waarschijnlijk niet te zuipen is? Dan zit er dus maar één ding op: gooien, hahaha. En blijf verdorie van Guust af, want die heeft af en toe hele slimme dingen. Wat te denken van de Flaterfoon? En de blikjesoorlog die hij zij aan zij uitvocht met Joost van de overkant tegen Kwabbernoot? Nee, Guust is één van die helden die brandblussers in de fik kan steken. Echt heel erg slim.

Overigens stel ik voor om de volgende keer te beginnen in Sally's, en daarna verder te kijken. Sally O'Brien sluit namelijk al erg vroeg, hoewel het er vaak wel gezellie is. Helemaal als er weer een HBO-V feestje is, hahaha. Die aardige jongedame op de chat bedoelde waarschijnlijk dat ze zelf 30 was en graag weer 20 zou zijn... <GRIN>

Ik weet trouwens niet of je het weet Bean, maar in je ooghoek zit een gaatje, dat is de afvoer van je traanvocht. En waar komt die uit? Juist, in je neus. Jongeheer, jij hebt vrijdagavond ff je traanbuisje ontstopt... <GRIN> That's gotta hurt, hmm? Koolzuur in je ogen prikt altijd als de ziekte dusss...

Het moet Moons moeiteloos lukken om de volgende keer meer dan 10 man te regelen. In de eerste plaats ben ik dan de zevende (zet mezelf meteen maar op de lijst, anders krijgen we weer zo'n gedonder als dit jaar) en vervolgens vraagt Moons zijn buren/broertjes mee. Klaar. Kom je wel bijna op 15 man denk ik... Over de glazen pot: 'k heb na m'n vakantiewerk deze zomer een pot Engelse drop gekregen, als dank <GRIN>, maar ik had al zo'n pot. Inhoud is ongeveer een liter. Dus als de bierpul niet kan heb ik eventueel een alternatief.

En nu heb ik dus niks meer om nog op te reageren. Maakt niet uit, zit alweer op 8229 incl. dusss...

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

Terug