From: HengstDate: Sun Oct 21 09:21:54 MDT 2001
Om te beginnen ff 2 feitjes van Teletekst.
Wat hebben Osama bin Laden, Britney Spears, Bert uit 'Sesam Straat' en de heavy metalband Anthrax met elkaar gemeen? Wel, de afgelopen week werden de sites van deze personen op internet het meest bezocht. Zo kwamen belangstellenden voor de anthrax, de dodelijke bacterie die per post naar overheidsgebouwen in de VS wordt verstuurd, vanzelf terecht bij de site van de band. De bandleden van de 'goede' anthrax zitten nu in een positie die zij nooit hadden bevroed, en denken nu de naam van de band te veranderen in 'Basket full of Puppies': een mandvol jonge hondjes.
Zou jij bij een berg bierblikjes, smerige asbakken, gebruikte koffiekopjes en snoeppapiertjes meteen aan een kunstwerk denken? De schoonmaker van een hippe Londense Art Gallery dus niet. "Wat een zooitje", moet hij gedacht hebben toen hij het kunstwerk van de trendy kunstenaar Damien Hirst de prullenbak inkieperde. Hij zag deze hoogstaande kunst aan voor de restanten van een feestje ter ere van een expositie over Hirst. Gelukkig kon aan de hand van foto's de troep weer in ere worden hersteld. Hirst heeft in elk geval gevoel voor humor: toen hij van het voorval hoorde kon hij er wel om lachen.

Wie de laatste jaren een beetje krant heeft gelezen weet dat de KPN en de NS alweer een tijdje geprivatiseerd zijn. Reden: door concurrentie zou de kwaliteit verbeteren. We weten inmiddels allemaal dat de KPN met een miljardenschuld zit waar ze voorlopig nog niet vanaf is, en ook dat het bij de NS een puinhoop is. En toch gaan we verder in de reeks 'monopolies verbreken'. Onze geliefde regering is namelijk van plan om naast de ANWB andere bedrijven toe te gaan staan om verkeersborden te maken en plaatsen, en ook andere ANWB faciliteiten toegankelijk te maken voor meer bedrijven. Naar mijn gevoel zal me dat een mooie puinhoop worden... Maar wie dit wel een goed idee vind mag zijn vinger opsteken.

Verder een stukkie wat met name mij interesseert. Vooraf wat informatie: voor de ontwikkeling van een nieuw geneesmiddel is gemiddeld 14 15 jaar nodig, met ontwikkelingskosten van ong. 1 miljard gulden. Het patent op een geneesmiddel duurt maximaal 20 jaar. Oftewel: als een middel op de markt komt heeft de fabrikant nog 5 6 jaar over om zijn kosten er uit te krijgen, voor andere bedrijven het na gaan apen voor een veel lager bedrag. Minpunt: de nieuwste geneesmiddelen zijn verschrikkelijk duur. Pluspunt: wat de fabrikant nog aan winst op het middel behaalt in die paar jaar kan worden gestoken in de ontwikkeling van nieuwe middelen. Koppel daaraan het feit dat elke grote innovatieve fabrikant altijd wel een middel in de pijplijn heeft waarvan hij weet dat het hem meer gaat kosten dan opleveren (zeldzame ziekten etc), dan snappen we het probleem van een eventueel breken van patenten. (Zuid Afrika en Brazili zijn o.m. een goed voorbeeld, met hun grote hoeveelheden 'gejatte' AIDS-remmers.)
En van de felste tegenstanders van patentbreuk zijn de VS, die met hun Food and Drug Administration (FDA) en wereldwijd veel gehanteerde United States Pharmacopeia (USP) toonaangevend zijn in de wereld van de pillendraaierij. En laat nu net deze VS na een paar gevallen van miltvuur aan het overwegen zijn om het patent van Bayer op Cipro (miltvuur antibioticum) te breken? Terwijl 25 miljoen AIDS-patinten in Afrika mogen verrekken als het aan dezelfde VS ligt. Kan het zijn dat ik hier de stank van hypocrisie ruik?
Afijn, dit moest ik ff kwijt. Maar 'k hoop dat degene die m'n stukkie tot hier volgehouden heeft snapt dat ik dus niet bepaald een voorstander van patentbreuk ben, ook niet van Amerika... gelijke monniken, gelijke kappen.

Gr. Hengst.

P.S. Moonshiner is de grote onbekende. Moonshiner = illegale drankstoker. Wie zou dat nou zijn Spyro? De kroegentocht is weer geweest, beperkt tot Marum. 'k Heb gereden, dat zegt denk ik genoeg. Maar goed, da's de laatste keer, omdat Henk liever zelf rijdt dan dattie bij mij in een Xsara zit. Dat mag, scheelt mij weer. <GRIN>
View IPDelete Message

From: spyroDate: Sun Oct 21 11:52:55 MDT 2001
moonshiner ik ben er nog steeds niet achter wie je bent omdat hengst het eerst over moonshiner heeft en dan over henk. Ik dacht eerst henk maar dat zal het niet zijn misschien omdat hij bijna niet reageert. Dat is een mogelijkheid. Dan denk ik toch dat het jasper moet zijn alleen daar heb ik ook mijn twijvels bij omdat hij niet de bierstoker is en anton kan het ook niet zijn omdat dat mr bean is. Als jullie het nou eventjes zeggen dan ben ik ook weer blij en weet ik tegen wie ik het heb.

Groeten Spyro
View IPDelete Message

From: DJThijsioDate: Sun Oct 21 15:00:45 MDT 2001
Hee gabbers, hier ben ik weer.

Voor zover jullie het nog niet weten, ondanks de e-mail dan, is mijn site dus ge-update. Echter de layout een kleur kan nog wel een opfris beurt gebruiken. Maar er staan in ieder geval genoeg pics op.

En iedereen bezoekt mijn site zo goed, dat ik spontaan van geocities een mail kreeg dat mijn datastroom nogal uit de hand loopt. Nou...

...BOEJE!!!!!!!!!!!

Het adres is trouwens: http://www.geocities.com/toos386

Maar, wie weet eigenlijks het adres van die bert-site??? Ben wel
een beetje beniewd. Ik hoor zoveel geluiden erover.

Ik hoor het vanzelf. Mail anders maar even. Daar kijk ik wat vaker dan in dit forum.

Dit was het weer, tot de volgende keer.

Greetz DJThijsio.
View IPDelete Message

From: Mr. BeanDate: Mon Oct 22 09:39:50 MDT 2001
Dis nog de reactie op vorige week:

Ik begin de dagen alvast af te tellen naar 21 januari :) Het wordt ook steeds duurder zo'n rijbewijs. Ik hoorde gisteravond van mijn vader dat hij rijlessen nam voor het bedrag van Fl. 7,50 !! Meestal zit er bij een pakket ook theorie(lessen). Hier dus niet? Ik had wel een CD'tje voor het testen van je theorie, maar daar zaten de nieuwste regels nog niet bij (alle bestuurders van rechts voorrang enzo)

Zo te zien had Mulder wel zin om uit te gaan, want hij was gister(/vandaag?) wel in Marum. Of moest je mee, omdat zij zo graag heen wou?

Dat gedoe met die gordel, daarbij is de enige reden dat ik kan bedenken inderdaad dat je tegen jezelf wordt beschermt. Als je op de fiets rijdt zonder licht wordt je door meneer agent niet alleen tegen jezelf beschermt, maar wordt natuurlijk ook degene beschermt die jou hierdoor aanrijdt. Want die moet (de zwakkere verkeersdeelnemer) alles betalen. Plus de eventuele psychologische klap die de automobilist van het ongeluk kan krijgen. Vind ik niet echt hetzelfde als een auto gordel niet omdoen. Daar heeft niemand anders last van. Van dat rood licht kunnen ze ook niet toestaan. Want iedereen heeft een andere idee over wanneer een kruising 'veilig' is.
Ook als ik in het water rijd zou ik m'n gordel om willen hebben. Over het algemeen maak je dan ook een flinke klap. En als je daardoor bewusteloos bent dan heb je niks aan het voordeel dat je geen gordel om hebt. Electrische ramen doen het nog een flinke tijd in het water. Net zoals de koplampen die ook altijd een tijd lang aan blijven. De spanning van een auto is maar 12 volt. Niet genoeg om kortsluiting in het water te veroorzaken. Tevens helpt het weinig om je raampjes open te doen. Je kunt beter wachten tot de auto is volgelopen om daarna de deuren open te doen. Als je de ramen open doet stroomt het water zo hard naar binnen dat je toch geen kans krijgt om naar buiten te gaan voordat de auto helemaal vol zit.

Ik vind het niet leuk voor mij, maar wel slim van en voor die server omdat ze zo veel minder data-transfer hebben.

Die loverboys zoeken ook de 'zwakste' meisjes uit. Vandaar dat er toch meisjes zijn die er in trappen.

A.s. zaterdag mogen jullie van mij naar Groningen gaan. Zoals ik al had gezegd ben ik (en Tosti) d't niet. We zijn namelijk op familieweekend.

Met het schrijven van die 'lange' stukken ben je inderdaad zo een half uurtje mee bezig. Maar dat hebben wij er graag(?) voor over....

En Moons. Je kunt wel tegen Spyro zeggen 'kijk eens in het CJV-FA'. Maar ik vrees dat hij niet eens weet wat dat betekent. Voor alle duidelijkheid, dat is het CJV forum archief. Als Spyro nog meer onbegrijpelijke afkortingen ziet moet je ff kijken in het CJV-VB (CJV vocabulaire boek). De link is te vinden op de intro pagina.

En dan deze week (in deze week de week die is geweest):

Vanwaar werd Bert zo vaak gezocht op het internet? Misschien zit de FBI wel achter hem aan ;)

Ik geef die schoonmaker groot gelijk. D'r uit met die troep! Kunst? Pffff.

Is het ook goed dat ik m'n middelvinger opsteek? (O ja, omdat jij begon: wie dit een goed idee vind --> vindt)

Weer een bewijs dat Amerika alleen maar iets doet als het er zelf voordeel bij heeft. Verbreken van CO2 / Kyoto verdrag, omdat het hun niet uitkwam. Raketschild terwijl er een verdrag was getekend tegen zoiets. En nu ook al hun eigen patent regeltjes aan hun laars lappen...

Ik weet wel wie Moonshiner is, maar ik kan de link nog niet zo snel leggen met hem en een illegale drankstoker. Je hebt het een keer gezegd, maar ik ben alweer vergeten waarom precies.

Gelukkig is het wel bekend dat Anton Mr.Bean is. Ik weet niet of iemand al heeft gereageerd op de bijnamen kwestie, maar ik zal nu alle onduidelijkheden uit de wereld proberen te helpen:

Anton = (Mr.)Bean
Harry = Hengst
Henk = Tosti
Marten = Mulder
Matthijs = Spyro
Thijs = DJ
Gerard = alles wat hier niet boven staat :) De laatste was #46

Greetz, Mr.Bean
View IPDelete Message

From: MoonshinerDate: Mon Oct 22 09:47:47 MDT 2001
Wat ben jij flauw Mr. Bean. Ik heb dus je berichtje ff wat aangepast. En nou maar hopen dat ie het nog niet heeft gezien. (Handig zo`n wachtwoord. <GRIN>)
Trouwens moonshiner kan je ook op de volgende manier uitleggen: `S nachts (moon) straalbezopen zijn (shiner) <GRIN> kan wel voor een keer d8 ik. Maar ik zal het op het volgende CJV-K wat rustiger aan proberen te doen. Nou is tosti aan de beurt.
Mag ik nou ook bordjes gaan plaatsen en maken? (minimum snelheid 140 <GRIN>)
Tja amerikenen??? rare lui die amerikenen.
Tja Spyro Mr. Bean heeft me dus verraden, gelukkig weet ik een en ander dus ik kon het (op tijd???) aanpassen.
Wat nou al teveel data doorgestuurt? Tja dat heb je met Geocities....
Tja aan dat CD`tje heb ik dus niet veel. Iemand anders misschien? Marieke???
Tja je hoeft t niet te stoken, je kunt het net zo goed drinken. (evenveel werk...)
Maar ja als Spyro t nou nog niet weet???
Trouwens Gerard is geen Moonshiner...
En wil t niet weer er neer zetten? Hij zoekt het zelf maar uit.

Mzzl Moonshiner
View IPDelete Message

From: martenDate: Mon Oct 22 11:28:32 MDT 2001
zonodig hoefgde zei niet uit maar ik wou ook wel effe afwisseling.
dus henk weer zonder geit arme jongen toch!!!!!!!!
maar ik zie jullie vrijdag wel weer
View IPDelete Message

From: HengstDate: Mon Oct 22 11:39:07 MDT 2001
Om te beginnen: Moonshiner, het feit dat jij toevallig n van de 3(?) mensen bent die het forum-wachtwoord kennen betekent nog niet dat je maar naar eigen inzicht stukjes aan kunt gaan zitten passen. Als we dat gingen doen werd het een fraaie bedoening hiero. Het druist tegen alle fatsoensregels in om in de teksten van anderen te gaan zitten knoeien, het zogezegd 'verdraaien van woorden'. Ik zou graag zien dat je je niet meer met dit soort praktijken bezighoudt, anders wil ik Mr. Bean voorstellen om maar een ander wachtwoord in te stellen zodat hij alleen over dergelijke zaken gaat. Ik meen dit serieus, ik houd niet van die geintjes.

Ik laat het verder aan Mr. Bean over om zijn tekst weer terug aan te passen.

Dus DJ, je datastroom wordt te groot? Dat heeft Mr. Bean ook wel es gehad... vrij lullig niet? <GRIN> Ik heb nog niet gekeken. Wie staat er op die pics? Misschien kun je me overhalen om te gaan kijken? (Go Thijs, go!)

De 'Bert is Evil'-site kun je vinden in n van mijn reply's uit week 42. Als dat topic niet meer in de lijst staat, heeft Bean 'm waarschijnlijk wel in het archief staan (ook te bereiken vanuit de intro-pagina).

Ik zat net te denken: alle bestuurders van rechts voorrang is eigenlijk een van de oudste regels in het Nederlands verkeer. Helaas vonden de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog al die fietsende Nederlanders zo irritant dat ze die regel gauw hebben aangepast. Een goed idee van ze, want al die irritante fietsers die zich nergens wat van aantrekken zijn levensgevaarlijk op de weg. Nou ja, je moet er nu weer om denken, da's wel nieuw. Niet dat er veel zijn die zich eraan houden...

Bean, ik ben er wel uit voor wat betreft die vriendin van Mulder. Volgens mij is ze gewoon hl erg jong. Jaar of 14 15 schat ik. Dat verklaart in haar geval een hoop... <GRIN>

Over het fietsen zonder licht: uit ervaring weet ik hoe link een fietser zonder licht is als je in de auto zit. Je schrikt je letterlijk lam. Toch valt dat in verreweg de meeste gevallen wel mee, helemaal in de goed verlichte stad Groningen ('lichtbubbel' in de nacht), terwijl daar de meeste bonnen vallen. Door rood rijden: als je een overzichtelijke kruising hebt met alleen op afstand auto's kun je best door rood rijden. Daar heb je geen inzicht voor nodig. Maar als n van die auto's op afstand een koppel juten bevat ben je wel zuur.

Het nut van een gordel bij het te water gaan vind ik nog steeds twijfelachtig. Zeker maak je een flinke klap, maar die maak je ook met gordel om. Alleen kun je voorkomen dat je met je kop tegen de voorruit slaat. Maar een beetje eigentijdse auto heeft daarvoor een airbag als ik het goed heb.

Brandende lampen onder water: ik moet bekennen dat ik nooit een auto in het water zie liggen, dus dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat een simpel batterijtje van 9 volt een onaangename prikkeling geeft als je beide polen tegen je tong houdt. Dus aangezien geleiding door vloeistoffen al bij 9 volt optreedt (of je moet daar een andere verklaring voor hebben) trek ik daaruit mijn conclusies. Maar goed, je zult wel gelijk hebben. Ben niet zo'n autofreak... Over dat wachten tot de auto volgelopen is: daar hoor je altijd elke voorlichter over, maar hoeveel mensen hebben dat geduld? Als je te water gaat wil je instinctief maar n ding: eruit. Dan laat ik liever rap via het raam de auto vollopen dan dat ik wacht tot ik de deuren open kan drukken. Ik kan me namelijk ook niet aan de indruk onttrekken dat de waterverplaatsing die dat oplevert je misschien meer kracht kost dan je op dat moment lief is. Dan toch maar via het raampje denk ik. Ben gelukkig niet al te dik... <GRIN>

De zaterdag na Beans en Tosti's familieweekend mogen jullie van mij naar Marum gaan. Dan ben IK namelijk op familieweekend...

Ik begon helemaal niet met foutencorrectie, dat was Moons. Waar vervolgens het verhaal van de balk en de splinter weer achterweg kwam, je kent dat wel. Maar begrijp ik uit de middelvinger dat Bean ertegen is? <GRIN>

Amerikanen zijn een lekker egostisch volkje, Bush jr. voorop. Vraag me wel es af hoelang we nog dankbaar moeten blijven voor de economische impuls na WO II (Marshall hulp).

Denk jij dat A-technische Marieke wel d'r theorie van CD-ROM leert? Denk nou ff serieus na?

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Tue Oct 23 05:56:41 MDT 2001
Aan die CD heb je best wel wat. De enige belangerijke fout die er op staat is die voorrang van rechts. Dat kun je zonder zo'n CD'tje ook nog wel onthouden. Maar ik zie net dat ik 'm niet meer heb, dus ik kan 'm ook nog niet voor je branden als je het wel wilde.

Waar moest jij zonodig afwisseling van Mulder? Vertel ons alle sappige details... ;)
Henk is inderdaad (tijdelijk?) even zonder zijn ehhh... geit zou ik het ook weer niet willen noemen Mulder. Jaloers ofzo?
Gelukkig kom jij vrijdag nog wel. Want er komen al zo weinig a.s. CJV-A. Geen: Marieke, Dinanda, Annemiek en Gerard. En dat terwijl er zo'n leuke film wordt gedraaid (American Pie).

Ik vind het ook wel een beetje onfatsoenlijk om andere stukjes te veranderen. Ik moest even zoeken wat er veranderd was, maar het was niet veel bijzonders. Niet genoeg in ieder geval om terug te veranderen.

Dat mijn data-stroom te groot was heb ik niet es gehad, maar heb ik altijd. Ik weet niet hoeveel mailtjes ik afgelopen week al niet heb gehad met de waarschuwing dat mijn site op sommige momenten gesloten moet worden. Tenzij ik natuurlijk ga betalen. Ja daaaaag!!! Wie Grunnigers bin zuunig (tenzij het de naam Heineken heeft...)
Ik moet helaas toegeven dat de foto's op DJ's site iets minder interessant zijn dan die op mijn LC-site (casta.x2.nu)

Klopt dat die verkeersregel vroeger ook altijd al bestond. Tenminste ik heb hetzelfde gehoord, van dat die Duitsers ervoor hebben gezorgt dat ie verdween.

Ik vrees het omgekeerde Hengst. Wij zijn gewoon heeel oud <GRIN> Ik schat haar trouwens toch wel een jaartje ouder, zo'n 16 jaar.

Ik heb ook een keer gelezen dat de boete voor zonder licht rijden in de stad lager is dan buiten de stad. Alleen is binnen de stad de pakkans groter, want ik neem aan dat ze daar meer controleren.

Over die batterij: De polen liggen daar veel dichter bij elkaar dan bij een accu van een auto. Dit betekent minder weerstand en dus eerder geleiding. Ten tweede, die prikkeling die je voelt is een kleine stroom/geleiding, zeker nog geen kortsluiting. Dan gaat er toch een veel grotere stroom lopen. Anders zou na een paar keer op je tong doen die batterij al leeg zijn. Als er dezelfde stroom door je tong zou gaan als de stroom die bijv. een startmotor van een auto trekt, zou je wel iets meer voelen dan een tinteling... Er zal dus in het water best een klein beetje stroom door het water van pool naar pool lopen, maar dat is verwaarloosbaar ten opzichte van de stroom die een koplamp of electrische raam trekt.
Paniek is inderdaad wel een grote en gevaarlijke factor in zo'n situatie. Ik zelfs een keer gelezen (ik weet niet of het in precies zo'n situatie was dat je coordinatie zo in de war is dat je soms ipv naar boven zwemt naar beneden gaat. De tip die zij gaven was langzaam een beetje lucht laten lopen en kijken waar het heen gaat (naar boven dus). Maar ik vrees dat je daar in zo'n noodsituatie niet aan denkt.

Als je op familieweekend gaat betekent wel weer dat je de keer daarna weer moet rijden. Ik heb twee keer achter elkaar gereden, jij vorige keer, Henk dan volgende keer en dan jij weer nadat je terug bent van familieweekend. Tenzij Moons z'n rijbewijs dan al heeft.... :)

Dat was inderdaad de bedoeling van die middelvinger.

Ik denk er al vaak aan dat Europa onafhankelijk moet worden van Amerika. Laat ze hunzelf maar redden als ze denken dat ze het goed kunnen. Maar ik vrees dat wij toch te afhankelijk zijn... Jammer genoeg....

Is inderdaad wel heeel naief van Moons om dat van Marieke te denken :)

Greetz, Bean
View IPDelete Message

From: martenDate: Tue Oct 23 11:05:35 MDT 2001
hengst wat denk jij wel niet van mij dat ik nu nog steeds sex met een minderjairge wil hebben dat tijdperk heb ik zo langzamerhand wel gehad ik week er deze zomer nog wel effe voor twee keer af maar dat was omdat ik wist wat ik er aan had.
maar mijn vriendin is 17 28 maart wordt ze 18 dan pas is sex legaal maar illegale sex is minstens zo lekker.
en ik ben het met hengst eens dat dat gekloot in andermans teksten onmiddelijk verboden zou moeten worden : bespreken vrijdag tijdens cjv
ok tot een volgende reactie maar weer
View IPDelete Message

From: MoonshinerDate: Tue Oct 23 11:48:37 MDT 2001
Ok zal het niet weer doen Hengst, maar het was ook flauw van Mr. Bean om mijn naam hier bekent te gaan maken, nu we er nog lol mee hebben.
Marieke is volgens mij niet zo A-technisch als jij wel denkt. Als ik het goed heb zei ze laatst dat ze die CD had laten branden. :)
Trouwens over die film moet ik m nog huren of heeft iemand m al thuis.
Op die maximale datastroom is wel wat te vinden, ik had het er de vorige keer ook al over geloof ik, maar probeer eens tripodnet.
Vrijdag bespreken? OK is goed.

Mzzl Moonshiner
View IPDelete Message

From: DJThijsioDate: Tue Oct 23 12:16:08 MDT 2001
He Hengst, ik zal toch maar eens een keer gaan kijken op:
http://www.geocities.com/toos386

Anders mis je nog eens wat.

Enneuh, Als iemand zo flauw is om dinges zijn naam bekend te maken heeft die dan ook het grootste recht om die er direkt weer af te halen. Het begon net zo leuk te worden.

Nouja, what ever.

Greetz DJThijsio
View IPDelete Message

From: HengstDate: Wed Oct 24 07:13:48 MDT 2001
Henk en zijn geit, tja... woordkeuze is ook een kunst. Overigens wel es gehoord van dat gezegde De hoogste vuren branden het kortst.?

Over Casta: ik weet wel waarom er zoveel mensen op je site geweest zijn. Tenslotte is ze net moeder geworden... iedereen wil de oude Laetitia terug.

Wij zijn wel wat ouder, maar ze kwam nogal kinderlijk over, meer dan de gemiddelde meid van haar leeftijd. Heb r ff meegemaakt op de dansvloer, en als ik daar dan leeftijdsgenootjes van haar naast zet was ze niet erg volwassen. Sommige meiden zijn vroeg oud, andere nooit. En ik zie in haar nog niet iemand die over een half jaar met dr rijbewijs mag beginnen... Ach, als Mulder er maar gelukkig mee is, en dat issie zo te zien wel.

Ik heb de polen van een 9 volt batterij wel es verbonden met een koperdraadje, maar ondanks dat hij snel heet werd was hij nog niet zomaar leeg. De stroom loopt er wel, das duidelijk, maar t is maar net welke weg de meeste weerstand oplevert. Blijkbaar heeft een decimeter (ongeveer?) water meer weerstand dan de koplamp (als die lampen blijven branden) of de elektrische raambediening. Vraag me dan wel weer af hoe dat zit in het beter geleidende zeewater. Of in de dode zee... bestaan er geen tabellen voor de elektrische geleidbaarheid van water? Zal es ff op zoek gaan, dan ga ik wel weer ff wat rekenen, hahaha.

Dat van die lucht is wat tricky... inderdaad denk ik niet dat je daar altijd meteen aan denkt als je in paniek bent. Alhoewel je denk ik toch wel ff kijkt voor je echt naar beneden gaat zwemmen... dat geval zou wel heel extreem zijn. Maar ja, je weet het niet.

Wacht ff: het feit dat ik een keertje niet meega wordt wel verrekend op de rijden-balans? Oftewel: als ik 9 weken druk zou zijn en niet op stap kan, mag ik daarna 3 keer achter elkaar rijden plus de normale beurten, dus totaal zon 5 keer? Jij rekent mooi Mr. Bean... hoe zullen we het noemen: de statistiek misbruiken in eigen voordeel? <GRIN> Volgens mij moet Moons gewoon zijn rijbewijs halen, dan wordt alles een stuk simpeler...

Afhankelijkheid van Amerika, tja dat komt niet uit de lucht vallen. Economisch voordeel, weet je wel? Elk land produceert waar hij het beste in is qua grondstoffen. Das veel beter dan dat ieder land volledig zichzelf kan voorzien. Elk nadeel heb se voordeel, en ons nadeel is dat we afhankelijk zijn van de rest van de wereld. Dat heeft als voordeel dat je tegenwoordig veel minder van die primitieve oorlogen hebt dan vroeger, omdat we nu afhankelijker van elkaar zijn.

Verder Mulder: volgens mij zijn we het aardig eens. Over je vriendin: ach, zie boven.

DJ, k heb je site ff bekeken samen met de fotos van Schier, en de fotos van computers interesseren me eerlijk gezegd niet zo. Sorry, maar ik denk dat het bezoekers scoren makkelijker is met andere fotos... Toch?

Mensen, k ga ff weer naar huis, de mazzeltov.

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Thu Oct 25 06:20:43 MDT 2001
Eerst maar het belangerijkste. De film voor CJV. Die moet nog wel gehuurd worden. Ik heb 'm in ieder geval niet thuis liggen. Misschien als je een keer naar school gaat even bij Paddepoel langs? Als je niet kunt moet je 't wel ff zeggen. Dan probeer ik 'm nog te halen.

Nog nooit gehoord van dat gezegde, maar het klinkt wel logisch. Alleen was het dan zo'n hoog vuur?

Casta moeder? Zonde... Hoewel, de borsten groeien dan meestal ook iets :) Niet dat zij iets tekort had....

Volgens mij is de verhouding tussen warmte-geleiding en electrische geleiding van stoffen redelijk in verhouding tot elkaar. Hoe beter het de warmte kan geleiden (hogere warmte geleidings coefficient) hoe lager de (soortelijke) weerstand. En (stilstaand) water geleid vrij slecht warmte dus zou het een hoge weerstand hebben. Nu helpt het wel als het water zout is (veel geleidende ionen), maar volgens mij is zelfs dan nog is de weerstand groter dan die van een lamp (40 W, 12 V -> 3,6 ohm) Als je nog wat getallen van weerstanden van water te pakken krijgt hoor ik het graag...

Dat was volgens mij het probleem, als je ging kijken. Ik weet helaas niet meer waarom, maar het water zou beneden lichter lijken dan boven. Vraag me niet waarom. Het lijkt mij ook onlogisch, maar ik heb dat een keer gehoord/gelezen.

Nederland hoeft ook niet onafhankelijk te zijn. Europa! Daar zijn toch genoeg landen met genoeg verschillende klimaten die vrij onafhankelijk zouden kunnen zijn...

Scoor je gemakkelijker bezoekers met foto's van zuipende CJV-leden, Hengst?

Mzzl, Bean
View IPDelete Message

From: MoonshinerDate: Thu Oct 25 07:47:16 MDT 2001
Leuk liedje Mr. Bean <GRIN>, zo mag ik het vaker horen, volgende week Jelle??? of toch maar alcohol.
Die film huur ik dan wel.

Het valt toch tegen, dat aantal mensen dat niet kijkt waar ze naar toe zwemmen. Ze zijn vaak in paniek, willen zo snel mogelijk uit de auto en boven water komen. Dus dan zwemmen ze nog wel eens de verkeerde kant op. Dit komt vaak voor als de auto een keer of vaker over de kop is geslagen.
OK een serieus stukje.
Ik keek laatst TV en daar zag ik bij Costa het onderwerp "save sex" worden behandelt. Uiteraard kwam er daar niet veel van terecht maar waar denken jullie dan aan? Graag jullie reacties hierop.

In de krant las ik dat er een muntje met hakenkruis uit een sigaretten automaat is gerold. Tja ik wist wel dat roken slecht voor de gezondheid is...
Diep triest is het dat de kerstartikelen nou al in de winkel liggen. Als het nou pepernoten waren kan ik er best mee leven. Maar kerstkransjes...
Leve de mooie gele steentjes in de binnenstad, eindelijk een effectief wapen tegen dieven, als het nat is en de dief aan de haal gaat op de fiets. Helaas komen er hierdoor wel weer meer agenten beschikbaar voor het uitdelen van bekeuringen, Zoals Johan C. ooit al zei: Elk voordeel heb z`n nadeel, of was het nou andersom.

Na het verdrinken van het kalf wordt de put gedempt. Dit wordt weer eens goed duidelijk als je naar het nieuws kijkt. Er worden nu pas, nadat er een aantal tunnels zijn ingestort, regels opgestelt die dit moet voorkomen... Europese regelgeving...

Het aan Anthrax komen is wel erg makkelijk gemaakt, planet internet heeft er een artikel aangewijd. Waar gaat het heen met de maatschappij. (is al weer verwijderd)
Bij KPN is het de economische terug gang ook doorgedrongen, er wordt een stuk minder ge SMS`t naar gestolen mobieltjes. Het kost namelijk te veel om al die nummers op te zoeken.

Dit was het dan wel weer.
Mzzl Moonshiner
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Fri Oct 26 05:59:06 MDT 2001
Natuurlijk is Pe Daalemmer & Rooie Rinus leuke muziek om naar te luisteren. Ik wou eerst Alcohol op de achtergrond zetten, maar toen dacht ik weer aan het drank imago dat daardoor misschien wel weer versterkt zou worden, dus heb ik Baukelien maar gekozen. Volgende week Sum 41 - Fat lip?

Save sex hmmm... Dan denk ik als eerste natuurlijk aan de condoom. Waaraan anders? Alleen weet ik nog niet helemaal waar je met deze discussie heen wilt...

Ik vind het een vrij onzinnige discussie van die kerstproducten die elk jaar weer eerder in de winkels komen. Als je het er niet mee eens bent koop je het spul niet. Als niemand 't koopt leggen ze het volgend jaar echt niet weer zo vroeg in de schappen. Je wordt niet gedwongen het spul te kopen, toch? Maar natuurlijk is het wel belachelijk dat het er zo vroeg ligt.

Heb ik nog niets over gelezen/gehoord, maar ik neem aan dat er laatst een dief probeerde een fiets te stelen en op zijn b*k fl*kkerde op de natte, gele klinkertjes op de grote markt?

Men leert van de fouten, alleen kunnen bij sommige dingen van te voren al wel bedacht worden dat het ooit eens fout zal gaan.

Als je een beetje verder zoekt is er vast wel een andere site te vinden waarop staat hoe Anthrax te maken is. Dus geen nood voor de terroristen. Hoewel terroristen? Er schijnt een grote kans te zijn dat de milvuur aanvallen niks te maken hebben met de terroristen van 11 september. Waarschijnlijk een gestoorde Amerikaan. En probeer die maar eens te vinden. De helft van alle Amerikanen is zo'n beetje wel lichtelijk gestoord. Waarom zou je anders stemmen op Bush Jnr.?

Daarom hebben ze die schuld van bijna 50 miljard. Omdat de politie minder SMS't :) Ik zou bijna zeggen 'eigen stomme schuld' Wie betaalt er nu ook miljarden voor die UMTS frequenties in Duitsland? Dat verdien je never nooit terug in een acceptabele tijd. Nu maar hopen dat mijn neef die nog niet zo lang bij KPN werkt niet ontslagen wordt...

Tot vanavond!

Greetz, Bean
View IPDelete Message

From: MoonshinerDate: Fri Oct 26 08:41:33 MDT 2001
Nou Alcohol maakt wel duidelijk wat de gevolgen ervan zijn dus...
En wat is Sum 41 Fat Lip? Ach dat hoor ik nog wel.
Tja Save (met 'v' en geen 'f') betekend bewaren... Denk maar een verder na.
Nou t was geen fiets (al zou je dat wel verwachten) maar gebak, van de Hema, t gebeurde in de Herestraat.
Ha gelijk heb je met die gestoorde amerikanen. geflipt zijn ze.
Werkt die neef van je in de buitendienst? Want daar vallen de eerste ontslagen.
De film is gehuurd, t was wel de laatste in de videotheek, ze hadden er niet eens een fatsoenlijk hoesje meer bij :(
Verder dit nog, ik kon het weer niet laten, jaja, ik heb weer een CD gekocht, 19 nummers voor fl. 19,95 Van Thin Lizzy, waar bij een aantal nummers wat schitterend gitaar werk van de onder sommigen wel bekende Gary Moore, ik neem m mee vanavond.

Mzzl Moonshiner
View IPDelete Message

From: Hengst (1/2)Date: Sat Oct 27 15:16:55 MDT 2001
Voor wat betreft d'r cupmaat had Laetitia inderdaad geen kind nodig, moeder natuur (of meneer plastisch chirurg) heeft haar goed voorzien. Nou maar hopen dat ze niet volledig uit de publiciteit verdwijnt om voor het kleintje te gaan zorgen. Ik ben dan wel geen voorstander van een enorme emancipatie, maar in haar geval maak ik een uitzondering... <GRIN>

Okay, ik heb ff op internet gezocht naar wat waarden voor de geleidbaarheid van water. "Conductivity (electrical conductivity and specific conductance): Measures water's ability to conduct an electric current and is directly related to the total dissolved salts (ions) in the water. Called EC for electrical conductivity and is reported in micromhos per centimeter (umhos/cm) which has been recently renamed as uS/cm (microSiemens per centimeter). EC is temperature sensitive and increases with increasing temperature."

Gevonden dankzij Google.com:
* Een Amerikaans onderzoek naar de elektrische geleidbaarheid van enige meren en zeen.
* De exact gedefinieerde weerstand van koper.

Ik veronderstel dat het bij onderstaande waters om stilstaand water gaat, al staat dat er niet bij. Men heeft in een aantal grote waters de geleidbaarheid onderzocht. De geleidbaarheid wordt gegeven in een eenheid die me niet helemaal eigen is, al heb ik ff opgezocht wat het betekent. De eenheid is microSiemens/cm, en de Siemens is gelijk aan de reciproke ohm, 1/ohm dus.

Probleem met een geleidbaarheid van bv. 95 microSiemens/cm is de suggestie dat bij grotere afstand de weerstand dus minder wordt. Aangezien dat niet kan kloppen vermoed ik dat die cm het gevolg is van de breuk (doorstroomd oppervlak/afstand). Dan wordt S/m gelijk aan (ampres*lengte)/(volt*doorstroomd oppervlak). Kan dat? Bij een gegeven geleidbaarheid wordt de elektrische stroom dan:
* groter bij kleinere lengte
* groter bij grotere spanning
* groter bij groter doorstroomd oppervlak

De weerstand van koper is als volgt: "The standard is based on an annealed copper wire having a density of 8.89 g/cm3, 1 meter long, weighing 1 gram, with a resistance of 0.15328 ohms." En als de geleidbaarheid wordt gegeven in lengte per weerstand per oppervlak, is hieruit te bepalen dat die voor koper 5.8*10^11 microS/cm is.

Het is gebleken dat de geleidbaarheid in water voor een groot deel afhankelijk is van de hoeveelheid opgeloste zouten, hetgeen heel logisch is. Dat geeft de volgende resultaten (EC is electrical conductivity in microSiemens/cm, en TDS is total dissolved salts in mg/liter):

Water: EC TDS

Divide Lake 10 4.6
Lake Superior 97 63
Lake Tahoe 92 64
Grindstone Lake 95 65
Ice Lake 110 79
Lake Independence 316 213
Atlantic Ocean 43000 35000

Verder was er nog Salt Lake die ik niet meegenomen heb maar die nog een factor 10 hoger zit, en dronder nog de Dode Zee...

We zien dus 3 meren die vrij constant zijn, en vergeleken met de oceaan zeer weinig zout bevatten. Ik denk dat die te vergelijken zijn met onze zoete binnenwateren. Dan hebben we dus zo'n 64 mg zout per liter, en een geleidbaarheid van zo'n 95 microSiemens/cm.

En de Atlantische Oceaan ('zee'): 43000 microSiemens/cm. Dus koper geleidt beter dan (zee)water: what's new? Als mijn formule klopt betekent dat voor 10 cm water met een doorstroomd oppervlak van ong. de accupoolgrootte dat de weerstand 77,5 ohm is. En in binnenwater 35 kilo-ohm... Dat is nogal wat meer dan een autolamp, dus ik vrees dat Bean gelijk heeft. Bij zeewater wordt het dan wel tricky...

Als tenminste mijn gereken een beetje klopt. Maar dat kunnen de elektronica-mannetjes me vast wel vertellen.
View IPDelete Message

From: Hengst (2/2)Date: Sat Oct 27 15:17:42 MDT 2001
Europa kan (voorlopig) niet zelfstandig opereren. Ik zal je een sleutelwoord geven, dan snap je waarom: energie. Als we geen grote olieboeren meer in de wereld hadden lagen zowel Europa als Amerika economisch op zijn gat.

Nee, natuurlijk scoor je geen bezoekers met foto's van CJV-ers die een pilsje aan de mond hebben. Ik zat meer te denken aan enige internationale vrouwelijke schoonheden die je bezoekersaantal ff fors kunnen opporren.

Over de Kerstperiode: ik heb er niks op tegen om de consument vroeg te mobiliseren voor de gezelligste tijd van het jaar, ook al gaat het de winkels dan vooral om de poen. Tenslotte duurt Kerst + Advent maar 4 5 weken, en dat is erg kort voor zo'n sfeervolle periode in de donkere dagen. Jammer vind ik het wel dat het typisch Nederlandse Sinterklaas daardoor uit de zaken wordt gejaagd voordat het 5 december geweest is. Tenslotte zie ik Sinterklaas toch als een ander gebeuren dan Kerst. Ik heb er dus helemaal niks op tegen om vroeg met dergelijke dingen te beginnen, maar ik kan me wel voorstellen dat Sinterklaas zegt "Ik word er een beetje goed ziek van: het is nog geen Sinterklaas geweest of er liggen alweer Kerstspullen in de winkel. Pak aan!"

Waar ik me wel aan kan storen is dat oeverloze gezwets over de positie van de Zwarte Piet. (Witte Piet? Gekleurde Piet? Waarom zwart knechtje?) Want dat komt met name van die ultralinkse allochtonen liefhebbers die zelf zijn vergeten hoe ze in hun jonge jaren over Sint en Piet dachten. Terwijl er ook nog es niemand exact weet waar Zwarte Piet eigenlijk vandaan komt, want daar bestaan 3 verhalen over die alle waar kunnen zijn maar die niemand kan bevestigen omdat de oorsprong in mythologische nevelen gehuld is...

Leren van fouten: wat ik wel es weird vind: jren lang rijden auto's af en aan de tunnels door in de Alpen. Jarenlang gaat dat dag in dag uit goed. En dan heb je zomaar ineens in een jaar tijd een aantal ongelukken achter elkaar. Nog iets raars: Legionella. Jarenlang wist geen hond wat de Veteranenziekte was, nu duikt de bacterie overal op. Zelfde met iets anders: als er in het Zonnehuis iemand overlijdt kun je er de donder op zeggen dat er binnen een paar dagen nog 2 gaan. Laatste raadsel: in het dal van een grote Franse rivier, ik meen de Rhone, waait eens per jaar een flinke wind, een koude en harde noordelijke wind die de Mistral wordt genoemd. Die blaast minimaal 3 dagen. En als hij de vierde dag nog waait blaast hij minimaal 6 dagen.

't Is ongetwijfeld wetenschappelijk te verklaren, maar ik heb wel es de indruk dat in de wereld het cijfer 3 een eigenaardige regelmaat weergeeft. Of zie ik spoken?

Die opmerking over de gestoorde Amerikanen is overigens ERG goed... <GRIN> CJV-F-OVDW?

Moons en zijn CD-honger: dit keer had je lucky shot. Diezelfde Lizzy had ik ook niet laten liggen, haha. Dat af en toe heerlijk basale gitaarwerk la Jimi Hendrix... en de knetterende solo's die alleen al in nr. 6 zaten... ge-nie-ten. Overigens heb ik ook weer wat CD-tjes gekocht. Ik moest een cadeautje hebben, en het bleek dat die in een rek stond van 40 piek met de tweede voor 25 erbij. Die tweede werd dus The Ultimate Collection van Billy Joel (normaliter 55 piek). En toen ik dus op dreef was kwam ik nog iets leuks tegen: het digitaal geremasterde album 'New Jersey' van Bon Jovi. Rock uit the old days ('88), met als 13e nummer de clip van 'Lay your hands on me'. Naast enige bekende nummers is er nog een iets minder bekende plaat: Born to be my baby, en da's een hele lekkere rocker, dat kan ik je wel vertellen. In n van de twee begeleidende CD-boekjes bij het Bon Jovi-album staat dat ze naast 6 all time great albums ook de Cross Road CD hebben geremasterd, omdat dat album 'one of the best selling PolyGram albums of all time' is. Dat verbaast me dus niks...

Mensen, 't is weer mooi voor vanavond. Maf ze.

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: Hengst (nr. laatst)Date: Sat Oct 27 15:20:53 MDT 2001
Okay, de gegevens van de meren zijn niet geheel gelukt, maar de oplettende lezer ziet dat er steeds 2 cijfers achter elkaar staan.

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: SpyroDate: Sun Oct 28 08:13:09 MST 2001
he hoi,

how's life met everyone? met mij goed alleen ik kan nog steeds niet bij mijzelf op het forum komen maar ik blijf het gewoon proberen. Ik zag geloof ik in een stukje van hengst dat je met de zoekmachine google had gezocht daar zoek ik de laatste tijd ook mee en het bevalt me eigenlijk wel want hij is snel en vind veel pagina's.

Trouwens hoe vonden jullie het vrijdag nog? Ik vond het hardstikke gezellig alleen jammer van die snelbinders of niet kost ons weer zo'n 10 gulden.

Ben blij dat ik weet wie nu moonshiner is hoor. Volgende keer als we naar de meeden gaan op de fiets of niet gaan we van de fietsen de er staan ook ff de snelbinders afjatten oke? Dat is wel zo eerlijk omdat die flikkers dat ook bij onze fietsen hebben gedaan. Wie heeft al nieuwe snelbinders kunnen regelen. En weet een adresje waar je ze redelijk goedkoop kan krijgen? Vertel!

Wie hebben er allemaal belang bij een fotootje van Bin Laden en Bert van sesamstraat? Moeten jullie wel eventjes jullie emailadressen op het forum zetten want ik heb geen zin om steeds in leden te kijken naar de emailadressen goed?

Nou dit keer was het stukje van Spyro ook een keertje lang dit is mijn record tot nu toe. Goed he? Maar ik kan niet tegen hengst op met zijn lappen van een kilometer lang en misschien nog langer.

Maar nu alweer teveel gelult ik ga er maar eens weer mee kappen. Trouwens weten jullie al of jullie volgende week ook naar marum te gaan Volgens mij niet he omdat de boswachters er ook omen en dat viel de vorige keer ook niet in de smaak had ik gehoord.

Nou doei en mazzels van Spyro
View IPDelete Message

Terug