From: MoonshinerDate: Fri Dec 28 07:19:57 MST 2001
Week 52 - Wel laat maar toch..

Zo dat ik de eerste ben deze week en dat op vrijdag!!! Nou ja het is dan ook vakantie.

Het was tot nu toe wel een zeer geslaagde week, vanavond nog een familie feest en dan zit de week er al weer bijna op. Veel meegemaakt maar weinig om over te schrijven hier, tenslotte waren de meesten er de meeste tijd ook bij dus...
De kerstpuzzle is eindelijk af... Alle woorden zijn verklaart.

OK dit was dan een heel kort berichtje...

Mzzl Moons
View IPDelete Message

From: HengstDate: Fri Dec 28 10:55:40 MST 2001
Verdraaid, is dat rotjong me net vandaag nog vóórgeweest...

Week 52 - Filmrecensie

Jawel... maandagavond met zijn vijven naar 'The Lord of the Rings - The Fellowship of the Ring' geweest. En wat moet je er dan over zeggen? Tja, als je naar het oorspronkelijke boek van Tolkien kijkt heb je 2 groepen mensen: de liefhebbers van zijn boek, en de mensen die het nooit gelezen hebben. Oftewel: als je het boek nooit gelezen hebt mis je iets, al zullen de niet-lezers dit altijd ontkennen.

Dan de film. Zoals ik tegen Bean zei na afloop: "ik denk dat als je het boek niet gelezen hebt, deze film tamelijk bombastisch overkomt." Wat hij inderdaad met me eens was. En toch is de film helemaal in stijl van het boek. Tolkien is één van de weinige schrijvers die met zul oubollig taalgebruik zo enorm kon/kan scoren. Niet voor niks is The Lord of the Rings na de bijbel het best verkochte boek ooit. Toch, de dreiging die in het hele boek zit verweven, al vanaf het begin als Frodo na maanden eindelijk vertrekt op de dag dat ook net in de Gouw een zwarte ruiter naar hem komt vragen, kan niet goed worden overgebracht in de film. De regisseur moet dat gesnapt hebben, en heeft daarom de film wat spannender gemaakt dan het boek. Te denken valt hierbij aan de nipte ontsnapping van Frodo bij het veer over de Baranduin. Aan de andere kant slaat hij ook een uitermate griezelig deel in de Grafheuvels en in het Oude Woud over. Dit was ook niet te voorkomen. Wil je tenslotte een dergelijk boek verfilmen, dan heb je wel 10 films van 3 uur nodig, in plaats van de geplande 3.
Verder zijn bepaalde sferen heel aardig overgebracht in de film. Het punt waarin het licht verduisterde en Gandalf groter leek te worden is geniaal. Het punt waarin Galadriël de ring krijgt aangeboden van Frodo is weer wat overdreven. De sfeer bij het aandoen van de ring (mist en schaduwen) is heel goed, maar het gevecht met de Balrog is veel te mager (de spanning wordt mooi opgebouwd, maar het gevecht is zeer snel voorbij). Zo blijft de film schipperen tussen goede en minder goede scènes. En wat je dan overhoudt is een film die heel goed het boek toont, iets spannender gemaakt is, en helaas veel te kort. Jammer maar helaas. Toch heb ik een mooie avond gehad.

Tweede Kerstdag... wat zal ik zeggen? Ben zelden zo slecht uit Marum gekomen. (Wel es uit de stad...) Volgens Bean lag dat aan het bier, ik had meer Wodka-Redbulls moeten pakken. Ik sluit niet uit dat hij hierin gelijk heeft. Verder had ik de indruk dat Bean zich aardig vermaakte, nuchter als hij was omdat overige CJV-ers het af lieten weten en hij toen van pure ellende zelf maar ging rijden. Was ik achteraf nog wel zo gelukkig mee, ik vraag me heel sterk af of een taxichauffeur zoveel veiliger rijdt dan Bean met zo'n gladde weg... Alleen had m'n vader nog wel ff een sterke opmerking: stel dat er wat was gebeurd, al was het alleen maar blikschade, was het je dat waard, bij dit weer?

Goed lui, tot zover weer.
Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: DJThijsioDate: Sat Dec 29 06:00:13 MST 2001
Jongens wat een drukte allemaal.

Snel ff naar het forum, post reply aanklikken en dan verbinding verbreken. Dan nog een keer het hele bericht typen, weer verbinding maken. SJONGE wat een gedoe.

Daar heb ik nu lekker geen last meer van. Ik heb nu namelijk internet ZONDER telefoon kosten!!!

Haha, dus ik ben via icq, de halve weekend wel online. Er moet namelijk ook nog geslapen worden. :-P

Dus, kan ik ook weer eens naar dit forum kijken.

Maar de mazzles Thijs
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Sat Dec 29 06:25:29 MST 2001
Ik zie het alweer. Het was gewoon ff een kwestie van het eerste berichtje op het forum zetten en dan reageert iedereen wel.
Ook al waren de meeste mensen er allemaal bij, toch blijft het aardig om er even op terug te kijken, zoals de filmrecensie van Hengst.
Ik vind het toch wel erg jammer dat de film in drieen is geknipt. Grote kans dat ik een groot gedeelte van de film alweer vergeten ben volgend jaar. Ik hoop dat ze aan het begin van deel 2 ook nog even deel 1 samenvatten :-) De film is beslist niet tegengevallen. Het was ongeveer wel wat ik er van had verwacht, qua special effects e.d. dan (is het woord daarvoor 'bombastisch'?)...

Dat Hengst zich niet helemaal lekker voelde in de auto na de Kruisweg 2e kerstdag hebben we allemaal al uitgebreid in de auto moeten horen. Meerdere keren met een duidelijke dubbele tong. En dat komt niet zo vaak voor. Ik verbaasde me er dan ook steeds over dat Hengst elke keer als er een rondje gegeven werd, hij om bier vroeg. En we hebben een flink wat rondjes tegenaan gegooid. Zelfs ik (die volgens Hengst maar vrij moest zijn van drankjes betalen omdat ik mijzelf had opgeofferd) heb nog twee rondjes betaald. Af en toe een (rode wodka +) Red Bull er tussen door doet wonderen.
Blikschade was het inderdaad niet waard geweest, maar als je voorzichtig rijdt dan weet je ook dan wel met vrij grote zekerheid dat je geen ongelukken krijgt. Je moet je rijstijl gewoon compleet aanpassen. En dat stoepje wat ik lichtelijk aantikte :) dat was gewoon m'n eigen domme schuld. Zoiets riskeer ik dan ook niet met snelheden boven de 20 km/h.

Ff naar het forum toe om dan de verbinding weer te verbreken? Dat vind ik nou niet echt een drukte. En zeker niet als je er 30 euro (?) in de maand mee bespaart. Zeker als je nagaat dat je voor dat geld meer dan 55 uur in het weekend kan internetten... Ik internet veel, maar zoveel. En als je dan nog het voordeel had dat het sneller was en de telefoonlijn dan nog wel beschikbaar was (zoals kabel en adsl) dan was het nog wel te doen...

Genoeg voor nu.

Greetz, Bean
View IPDelete Message

From: SpyroDate: Sun Dec 30 12:29:38 MST 2001
hey hoi,

Ben het helemaal eens over de film wat mr bean en hengst ook beoogen. Ik weet echt niet wat ik allemaal zeg maar volgens mij klopt het wel. Ik vind het ook jammer dat de film in drieen is geknipt want wie weet kan ik hem om een of andere reden niet zien en dat is goed k*t.

Maar eu de groeten en allemaal een gelukkig nieuwjaar!!
Spyro
View IPDelete Message

From: DJThijsioDate: Sun Dec 30 13:29:29 MST 2001
Ach jonge Mr. Boon. Jij weet helemaal niet wat internetten is. Gewoon tot 1 uur 's avonds (vanaf 's morgens 10 uur) online zijn :-)

Eigen ftp-server opzetten enzo. Maar goed.

Ik heb trouwens ook nog een leuk ANDER forum.
http://www.virtualminds.homeip.net

Misschien kun je daar ook eens kijken :-)

Voor de rest een goede jaarwisseling gewenst.
View IPDelete Message

From: marten&jeannetteDate: Mon Dec 31 12:26:03 MST 2001
weinig nieuws maar iedereen een prettige jaarwisseling
en veel drank toegewenst.
Oh ja henk er is een meid die je mobiele nummer graag
wil hebben ze vind je wel leuk, miranda je hebt haar nog
een zoen gegeven en je blokjes laten zien waar ze verliefd op is
View IPDelete Message

From: DJThijsioDate: Mon Dec 31 13:31:09 MST 2001
(HE geintje hoor Mr. Bean)

Dus jongens (alvast) een gelukkig nieuwjaar.

Ben ik er tenminste van af. Hehe :-)
View IPDelete Message

From: HengstDate: Tue Jan 1 14:22:22 MST 2002
Okay luitjes, veul hail en zeeg'n veur 't nije joar.

Mijn goede voornemen: door blijven gaan met alles zoals ik nu bezig ben. Oud en Nieuw gevierd in Groningen, zodat ik al helemaal denk in euro's. Wel is het met die biljetten heel tricky omdat je goed uit moet kijken. Tenslotte is een briefje van slechts 10 eurootjes bijna net zoveel als het oude geeltje, en een briefje van 20 eurootjes bijna het oude briefje van 50. En daar verkijk je je gauw op, je denkt dat je minder geld in handen hebt dan je echt hebt. Sally's was leuk maar duur: 2 euro voor het ophangen van je jas vind ik behoorlijk oplichterij. Maar ach, er liep een lekker ding rond, die ook nog Farmacie studeert, dus dat was heel aardig. Verder gewoon flink feest, en de nodige meiden gelukkig nieuwjaar wensen, heel belangrijk hahaha...

Dus Thijs vindt het veel werk om ff een reply op het forum te zetten? Tssss, weet jij dan wel wat werken is knaapje? Want dat valt toch heus wel wat mee hoor. Maar sinds wanneer moet er geslapen worden? Slapen vind ik nog altijd een noodzakelijk kwaad, soms moet je wel, maar liever niet. Ter verduidelijking: als je 8 uur per nacht slaapt is dat 1/3 van de dag, en als je 6 uur per nacht slaapt is dat 1/4 van de dag. Oftewel: ben je bereid om een derde van je leven te verknoeien met in bed hangen, of hou je het toch maar bij een vierde? Tip: neem precies zoveel slaap als je nodig hebt om je goed te voelen. Dit betekent dus niet per sé standaard 8 uur, maar luister naar je eigen gevoel. Als je het met 6 uur kunt doen, doe het daar dan mee. Anders is het zo zonde van je tijd...

The Lord of the Rings móest in stukjes worden geknipt, anders zou de film echt te slecht zijn geweest door te weinig tijd. Zo verging het in het verleden ook de kijkers van Star Wars, dus dat overleef je vast wel Bean. Overigens ben ik altijd bereid om je m'n boek te geven, dan kun je hem es lezen. Misschien bevalt het wel, weet jij veel? En dan ben je meteen weer op de hoogte.
Wat ik hier onder bombastisch versta, al weet ik niet of dat helemaal klopt, is de combinatie van ouderwetse taal, gecombineerd met barokke muziek, in het plaatje van een oude wereld.

Het Marum verhaal: tja ik had 'm goed hangen. Ach jongens, dat heb ik met jullie ook wel es meegemaakt, dat je kunt horen dat jullie met moeite uit je woorden komen... Af en toe doe je dat es hmm? Overigens had ik inderdaad voorgesteld Bean maar vrij te houden, maar al in de auto werd daar niet te enthousiast op gereageerd, en meteen in Marum met Tosti besproken (toen die de eersten bestelde) en hij was er ook niet voor. Zo eindigde dat goede voornemen al vóór het eerste rondje.

Die Spyro, volgens mij was hij zat toen hij dat stukkie schreef. Tenslotte was het na 12 uur 's nachts, en die woorden van hem... <GRIN> Natuurlijk zie jij de vervolgdelen wel, gewoon tegen een meid die je wel leuk vindt zeggen dat je met iemand naar de film zou, al kaartjes hebt, maar dat diegene heeft afgezegd. En dan dus haar meevragen. Kun je je geen buil aan vallen lijkt me.

Btw Thijsio, dat noem jij internetten? Van 10 tot 1 online zijn? Sorry hoor, maar dat noem ik een verslaving... <GRIN>
Zozozoooo, marten én jeanette nog wel... vraag me wel af wie Miranda is, Tosti heeft zoveel meiden gezoend op tweede kerstdag, hahaha.

Nou, hou er weer ff mee op. Volgende week maar weer es een stukkie met week 2 erboven...
Gr. Hengst.
View IPDelete Message

Terug