From: Mr.BeanDate: Thu Jan 3 11:59:56 MST 2002
Week 1 van het nieuwe jaar kunnen we natuurlijk niet overslaan. Daarom (bijna aan het eind van de week alweer) toch maar een nieuwe topic.

Deze week het ontslag van de directie van de NS. De afgesproken 80% van de treinen zonder vertraging is niet gehaald. Op 0,1% na! Ik weet natuurlijk ook niet wie er precies verantwoordelijk is voor alle vertragingen, maar het lijkt mij verdacht op wat er ook altijd in het voetbal gebeurt. Gaat het slecht met een voetbalclub, dan is het eerste wat ze doen de trainer ontslaan. Je hoort genoeg verhalen over conducteurs die expres zorgen voor wat extra vertraging, zodat de directie zou worden ontslagen.
Ik heb in ieder geval niet veel sympathie met de conducteurs. Ik vond hun actie tegen het zogenoemde rondje rond de kerk ook al zo belachelijk. Steeds het zelfde traject zou zo saai worden. En dat terwijl de meerderheid van de werkende mensen elke dag op de zelfde plek werkt en tegen hetzelfde bureau aankijkt en dezelfde mensen ontmoet.

Natuurlijk staat de eerste week van dit jaar ook helemaal in het teken van de euro. Opeens moet de slechtste nieuwslezer (Philip Freriks natuurlijk) een pak chips en een fles cola meenemen om (on)duidelijk te maken dat het nu wel heel makkelijk is om de prijzen van verschillende landen met elkaar te vergelijken...

Tevens wat nieuws wat een stuk dichterbij is. Mijn ouders hadden al een stukje in het NvhN gelezen over een 18 jarige Aduardster die een stuk glas in haar oog had gekregen in de stad Groningen. Afgelopen zondag hoorde Tosti van Annemiek dat het hierbij om Dinanda ging. Wat bleek? Dinanda greep in toen ze zag dat Marieke werd lastig gevallen door een (meerdere?) opdringerige jongen(s). Dit werd niet op prijs gesteld waarna te maar besloten om met een glas te gaan gooien. Natuurlijk moest deze weer net zo terecht komen dat het glas brak en een stuk daarvan in haar oog kwam. Je begint je toch af te vragen wie zo gestoord kan zijn om met glas te gaan gooien. Waarschijnlijk net zo gestoord als die mensen (waarvan de meeste jongelui, eentje zelfs 9 jaar) die besluiten om heel Australie in de hens te gaan zetten. Of net zo gestoord als een 20 jarige jongen die twee vrouwen van 95 en 60 jaar probeert te beroven van een handtasje. En wanneer ze het tasje niet loslaten, hij beide dames in het gezicht slaat. Het blijkt maar weer dat je niet bij de Taliban hoeft te horen om gestoord te zijn...

Over Dinanda: Weet iemand of ze volgende week vrijdag op CJV komt? Zo niet, dan zouden we kunnen overwegen om haar een kaartje o.i.d. te sturen namens de CJV die we dan allemaal even kunnen tekenen. Zo te horen van Annemiek leek het allemaal goed te gaan en zou ze er waarschijnlijk geen blijvende schade aan over houden. Laten we dat maar hopen. Beterschap Dinanda!

Greetz, Bean
View IPDelete Message

From: Rossi krijgt een MT!!!!!!Date: Thu Jan 3 12:15:42 MST 2002
he hoi

iedereen een beetje strakke jaarwisseling gehad??????? Ik niet echt, ik heb gewoon thuis mezelf dronken gevoerd.
bestwel lullig voor dinanda dat ze glas in d'r oog krijgt als ze iemand probeert te helpen.
Ik zie jullie wel weer volgende cjv avond:)

mzzls MT racer
View IPDelete Message

From: MoonshinerDate: Thu Jan 3 14:19:35 MST 2002
Week 53 / Week 1 - Laat maar toch.

FF reageren op de vorige week.
Tja wat wil je ook, Als je het eerste berichtje van de week pas op vrijdag post...

Je hebt vacantie en je moet wat, dus wat doe je? je gaat naar de fillum. Nadat ik dus op maandag met een aantal mensen naar de Lord of the rings was geweest ben ik dus op woensdag nog maar een keer naar de film geweest. (We hadden toch niks te doen) Voor het volgende deel moet je het boek dan maar lezen Bean. :) De eerste 2 delen samen zijn ong. 650 blz.
De laatste film was een echte feel-good movie, zoals dat hoort rond kerst. Je kent het wel, het bekende verhaal van 4 personen. 2 stellen dus. De man van het ene stel is een verliefd geworden op de vrouw van het andere stel en anderesom. Ze zien elkaar een aantal jaren niet en vinden ondertussen een andere partner. Op het punt van trouwen vinden ze elkaar weer en eind goed al goed. (Dat was ff heel kort...)

Die avond dus naar Marum, (Hoe bevestigen we ons Imago???) het is daar uiteraard best gezellig als er een goede band is. En die was er dan ook. Wel waren er wat weinig bekenden... Ik meende dat jullie voor vervoer heen zouden zorgen, een aardige pa of ma bijv. Waar waren jullie?? Maar geen zorgen, we hebben ons ook best vermaakt zonder jullie.

Och dat gedoe zoals jij dat noemt valt wel mee. Wij schrijven teninste nog eens wat zinnegs op het forum. Dat zou jij ook eens kunnen proberen. Nu je toch zoveel tijd hebt kun je bijv. eens gaan oefenen op andere forums zoals genoemd door jou. Dan kunnen we als je dat gedaan hebt hier ook eens goed reageren. Dan hebben wij ook weer wat om op te reageren OK?

Trouwens tis wel raar, je hebt van die mensen die geen nieuw onderwerp kunnen starten als het een beetje lastig wordt. Tja welke week moet je nou nemen, de laatste of de eerste. Zoals boven te zien is kun je natuurlijk ook beide nemen...

Dat Bean vrij houden, ik was blij dat hou wou rijden maar je weet het he, ik ben ook maar een arme student... Trouwens nog bedankt Bean.

Over op de nieuwe week.
Tjonge wat een nieuws, Het ene beter dan het andere... Tja de NS, scheelde het maar 0,1%?? Volgens hebben ze dan toch nog wat gesjoemeld daar, het zal niet de eerste keer zijn :)
Dat nieuws over Dinanda is een stuk minder. Wel goed dat ze helpt en niet wegloopt, zoals niet zulke goed vriend(inn)en zouden doen. Beterschap in elk geval!

OK dit was het dan wel weer, resten nog de beste wensen...

Mzzl Moons
View IPDelete Message

From: TostiDate: Fri Jan 4 03:55:12 MST 2002
Hallo dames en heren eindelijk weer een berichtje van TOSTI ( ja ik leef nog) ,

Als eerste iedereen een bijzonder gelukkig nieeeeeuw EURO jaar en de beestachtige wensen,

Toevallig las ik laast het CJV-F (jaja) en kwam ik de letters NS tegen en ja dan kan ik natuurlijk ook een beetje mee lullen want ik 'ben' een onderdeel van de ns. Gelukkig lagen de vertragingen niet aan mij want ik werk er nog maar drie maand. Het probleem bij de ns lag aan een tekort aan materialen en de infrastructuur (dus bitch van een minister van verkeer en waterstaat het lag ook aan jou). De tekorten worden binnenkort verholpen omdat er dan nieuwe treinen komen en omdat het onderhoud nu twenty for seven door gaat. Dus die lullige tiende procent wordt dit jaar vrolijk weg gewerkt (hoop ik), al denk ik dat een rabobank topfuctionaris daar weinig aan kan doen behalve dan het begrotingstekort groter te maken door zijn loonstrookje te laten zien.

Dan maar eens wat lullen over de euro, want het is tenslotte 'ons' geld. De taliban vindt het in ieder geval prachtig want er is nu een sterke tegenhanger van de duivelse amerikaanse dollar. Ik vindt het in ieder geval ook wel makkelijk, als je op vakantie gaat in het buitenland hoef je niet meer te wisselen of om te rekenen, en dat scheeld een hoop als je zoveel drank in je pokkel hebt.

Ook wens ik dinanda natuurlijk beterschap toe en wou ik graag de namen van de jongens wel eens weten kan ik even 'fijn' met ze gaan babbelen. 't is toch wel diep gezakt met onze maatschappij als een groep jongeren al bang wordt van 1 meid!!! en dan maar gauw met een glas gaan gooien, tja 't is een oplossing!?! Gelukkig doe ik nooit!!!!!!!!! gekke dingen als ik drank op heb, teminste ik kan me 's morgens nooit meer wat van herinneren, totdat ik rare berichtjes krijg thuis gestuurd waar ik me nix meer van kan herinneren en wat blijkbaar wel is gebeurt in X-weg. Moeten we toch gauw maar weer eens heen voor de duidelijkheid en voor het bier naartuurlijk.
Nou weer genoeg geluld dacht ik.

Tot de volgende keer maar weer,

Grzzels TOSTI (of henk voor de gene die het niet meer weten)

View IPDelete Message

From: martenDate: Fri Jan 4 11:07:01 MST 2002
he jongens weer een reactie van ME myself
effe een vraagje of er nog heren zijn die morgen avond nog op stap gaan heb n.l weinig zin om een avond in de meeden te gaan zitten tijdens de aldaar te vieren disco.
henk wqaar blijft je mobiele nummer nou voor die meid ze is erg wanhopig aan het worden.
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Fri Jan 4 12:30:25 MST 2002
Henk weet niks (meer) van die meid, dus voordat ie z'n nummer geeft wil ie dat natuurlijk eerst wel ff weten.
Ook Henk wil a.s. zaterdag naar Marum. Toen ik zei: "Ja maar Jodi Bernal komt!" zei hij: "Ja precies, daarom." Daar valt natuurlijk niets tegenin te brengen. Want grote kans dat het er stikt van de meiden. Al weet ik niet of dat het type meiden is waarop ik val... Alleen dat moet Henk dus mooi wel rijden. Ik rij zeker niet. Geen drank op n geen goeie band is te veel van het slechte :)

Greetz, Bean
View IPDelete Message

From: Hengst (1/2)Date: Fri Jan 4 14:21:10 MST 2002
Heineken is dood... hopelijk geldt dat niet voor dat spul in flesjes, bij Anne Buursema nu ter waarde van E 0,91. (Prijzenlijst Bean!!!)

Kijk, een stukje van Bean... 't Wordt hier nog wel es wat. 'k Dacht nog zo... laat maar zitten, deze week, zoals in het stukkie van vorige week te zien is, samen met de Oud en Nieuw avonturen die toch niemand interesseren, maar zo vul ik toch weer ff een stukkie tekst... <GRIN> Gelukkig zijn er mensen die meer zin in tikken hebben...

Toevallig weet ik dat mensen die ziek zijn liever hebben dat er ff rechtstreeks wordt gevraagd wat ze mankeren, dan dat het aan anderen wordt gevraagd die er zelf ook de helft niet van weten. Moeilijke zin? Welnee, alleen ff de verklaring voor het feit dat ik bij het lezen van Beans stukje gisteravond dacht: hmmm, ff bellen om te vragen hoe 't met Didi is. En dan hoor je ineens een heel ander verhaal als wat Bean hier zit te vertellen. Nu moet ik bekennen dat Dinanda d'r zelf niet was, en dat d'r moeder het me vertelde. Namelijk dat er in die kroeg iemand werd uitgezet wegens wangedrag, dattie nogal om zich heen mepte omdat hij het daar niet mee eens was, dattie ondermeer om zich heen mepte met een glas in de hand, en dat hij daar vlak bij de uitgang Didi mee raakte. Dit is dus de 'ouderversie'. Oftewel: wat is nou waar? Kan me nauwelijks voorstellen dat Dinanda het verhaal van Bean niet durfde vertellen, want daar is ook niks mis mee.
Maar we kennen het principe van het lopend vuurtje: wat in het begin nog een plas water is, is aan het eind een overstroming.
Met Didi gaat het inmiddels volgens moeder redelijk, vanmiddag hechtingen eruit, en het oog lijkt net gemist te zijn, al weten ze dat nog niet zeker. Oftewel: Bean, stuur maar een kaartje. 'k Voel me heus niet gepasseerd als je dat doet vr de volgende CJV-avond, want als je er nog een week mee gaat wachten...

Mensen, ik heb de eerste opmerking voor een CJV-Forum-Opmerking Van De Week Nominatie zien staan. Het is er notabene eentje van een lid die vrijwel nooit komt reageren hiero, Tosti dus: "Dus die lullige tiende procent wordt dit jaar vrolijk weg gewerkt (hoop ik), al denk ik dat een rabobank topfuctionaris daar weinig aan kan doen behalve dan het begrotingstekort groter te maken door zijn loonstrookje te laten zien." Hij is goeoeoeoed Tosti...
Jawel, de NS is een grote rotzooi, daar heb ik elders al vaker wat over getikt (veronica-forum). De conducteurs en machinisten heb ik maanden geen turf hoog meer. Dat IQ-loze volk kan alleen maar klagen: het is niet goed of anders deugt het niet. In plaats van dat die stomme varkens eens een keer gaan doen waar ze voor betaald worden gaan ze erover zitten zeiken dat de rails in Brabant er anders uitzien dan in Overijssel. En heb je dat gedonder eindelijk gehad, dan laten ze wel weer de helft van de treinen een minuutje te laat vertrekken. Om horendol van te worden. Met als gevolg dat de NS directie is opgestapt, iets waar Hubert Vankan van de VVMC het helemaal mee eens was. Alsof een kersverse directie die er de ballen verstand van heeft wl binnen een half jaar meer dan 90% van de treinen op tijd heeft rijden.
D'r is maar n oplossing, maar daar wil die Netelenflop niet aan: NS terugbrengen tot een staatsbedrijf, over en uit die privatisering. Want wat is het idee achter privatisering? Concurrentie een kans geven, zodat de NS commercieel wordt, de eigen kosten kan dekken en toch niet te duur is. Maar wie moet er met de NS concurreren? Zie je het al voor je dat op de dubbele lijnen in Nederland (n heen en n terug) 2 bedrijven gaan rijden? Met tussenpozen van 10 minuten, en ondanks de concurrentie zo'n daverend goede communicatie hebben dat er geen ongelukken gebeuren? Nee dus. Hou je over: NoordNed. Een zelfstandige onderneming die in Noord Nederland de spoorlijnen totaal berijdt. Hoe is dit mogelijk met ook nog goede aansluitingen in Zwolle? Heel eenvoudig: de NS hebben een meerderheidsaandeel in NoordNed. Kortom: de privatisering helpt alle bedrijven die bestemd zijn voor het Nederlandse nationale nut compleet naar de kloten. Met dank aan 2 Paarse kabinetten en de voorgaande kabinetten Lubbers.
View IPDelete Message

From: Hengst (2/2)Date: Fri Jan 4 14:21:55 MST 2002
Bean en Philip Freriks... daar hebben we wel vaker wat van gelezen. Ach, eigenlijk heeft die man best wel een vorm van humor. Natuurlijk, als je te vaak de harde grappen van Harm Edens in 'Dit was het nieuws' ziet of je vindt de grappen van Lebbis en Jansen leuk ('we gaan nog n stap terug...'), of Hans Teeuwen of Freek de Jonge (die dit jaar bij zijn oudejaarsconference ERG sterk was), dan waardeer je de beschaafdere humor van Freriks minder. En dat gestoethaspel van hem... ach, perfect hoeft het van mij ook niet te zijn. Zo'n gortdroog mens als Hennie Stoel is tenslotte ook niet alles.

Maar de euro wordt van ons allemaal. Nou, dat IS 'tie dus inmiddels al. Vanavond mijn eerste transactie gehad in euro's. Werd hoog tijd, want ik ben begraven onder het muntgeld. Nu maar hopen dat de prijzen inderdaad gaan zakken, omdat in Duitsland alles nogal wat goedkoper is. Krijgen we hetzelfde als met de benzineprijzen in het verleden: vanaf de Duitse grens ging een golfbeweging door het land totdat letterlijk elke pomp in Nederland de prijzen op Duits niveau had gebracht. Leve de euro. En f*ck het dure Nederland. Helaas doen de goedkope Oostbloklanden niet mee aan de euro. Waardoor dat verhaal van Tosti over het gemak van betalen met drank in de pokkel niet echt opgaat. Niet dat je je daar druk maakt om een cent meer of minder: een onbijt met eendeborst en ganzelevertjes is ook wel es leuk, en dat krijg je in de eurolanden niet voor hetzelfde bedrag als in 'het verre oosten'... <GRIN> Terwijl de vrouwen er zker niet minder zijn. En als ze daar rondlopen met een flinke bos hout is de kans ook een stuk kleiner dat het hier om die boterhamzakjes met siliconenkit gaat. Ach, elk land heeft vr- en nadelen. Om ff een Tosti-opmerking te gebruiken: als je er maar kunt feesten. Of je nou feestbeest bent of niet... <GRIN>

Welja, en Moons volgende week zeker een stukkie schrijven met Week 54 / Week 2 erboven? Duh...
Kerst en feel-good-movies... Bij het woord feel-good-movies krijg ik altijd spontaan de krampen compleet met alle visioenen van 'Liesl' uit The Sound of Music, ook zo'n film die je elk jaar niet wilt kijken tot je hem toevallig tegenkomt en toch weer blijft hangen tot het einde. De typische zoetsappige feel-good-producties uit Hollywood met happy endings voor een avondje hand in hand tissues trekken met je vriendin op de bank, als je ouders er tenminste niet zijn: burgerlulschap gegarandeerd bijgeleverd. Waarom kan er met Kerst nooit es een film slecht aflopen? Zoals die ene uitzondering 'The Life of Brian'? Daarin eindigt Brian tenminste aan het kruis terwijl hij met nog 30 gekruisigden vrolijk het 'Always look on the bright side of life' hangt te zingen. En dan is dat eigenlijn nog meer een paas-film ook...

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

Terug