From: NeliszzzDate: Wed Jan 9 08:45:45 MST 2002
Gegroet Aduardianen.
Allereerst: wat een leuke site is dit. Ik ben een echte ozo-iet, net als de Hengst. Nou noemden wij Harry ook wel "jaap de Hoop Hilberts", vanwege zijn politieke voorkeur. Daarom was het des te leuker dat Harry eens deze "backstabbed" ex-CDA-voorman aanhaalde. En nog wel in een onderwerp, betreffende mijn favoriete partij: D66. Nu zullen jullie als echte Christelijke jongeren vast geen groot fan zijn van deze partij (i.v.m. abortus, euthanasie, enz), of heb ik het mis? In ieder geval, het ging om deze uitspraak van de Hengst: "Dan duikt de grootste nul van Paars 2 op: Minister-zonder-portefeuille Roger van Boxtel. En wat bedenkt deze man in al zijn wijsheid? Dat Nederland eigenlijk de identificatieplicht moet invoeren. En het schijnt dat Jaap de Hoop-Scheffer daar in de nabeschouwingen van Prinsjesdag ook al om geroepen heeft. Dan vraag ik je: zijn zij nu zo dom of ben ik nu zo slim? Die identificatieplicht bestŠŠt al jaren. Hoezo invoeren? Laten die lui hun huiswerk eens doen..."

Nou beste hengst, of moet ik Louis zeggen? De heer van Boxtel is zeker niet de nul van dit kabinet. Zijn functie is een zeer nuttige gebleken, vooral na 11 september. Meteen na de grote klap heeft hij geprobeerd op een positieve manier een gesprek op gang te krijgen tussen moslims en andere bevolkingsgroepen. Wellicht zijn mede daardoor uitwassen van buitenlanderhaat in Nederland uitgebleven.

View IPDelete Message

From: MoonshinerDate: Thu Jan 10 06:04:15 MST 2002
Gegroet ozo-ieten... T was ff nadenken over wat ermee bedoelt wordt maar ik heb m door.
D66 is inderdaad niet zo`n favoriet hier. Onderandere door de punten die jij aanhaalt.
Het probleem met Boxtel, en eigenlijk met heel paars, is dat ze niet veel nieuws brengen. In het begin, inmiddels behoorlijk wat jaren geleden toen wou het wel en ging het dan ook heel rap, Maar als je langer dan 4 jaar tegen ongeveer dezelfde mensen moet aankijken, dan gebeurt er niet veel meer, nieuwe bedenksels zijn al bedacht en er is geen frisse inbreng meer, vooral niet van D66. Daarom is Nederland inmiddels ook wel een beetje uitgekeken op paars. Tijd voor een nieuwe coalitie dus... waar van mij het CDA best in mag.

Nog ff over Van Boxtel en het feit dat hij de moslimdriften wat heeft gesust. Ik denk dat iedere politicus die een beetje verstand zou hebben dat zou doen in die positie, dus dat daarom die Van Boxtel nou zo goed is... (Als minister zonder portefieulle moet je toch iets nuttigs kunnen doen??)

Mzzl Moons
View IPDelete Message

From: HengstDate: Thu Jan 10 13:34:17 MST 2002
Gegroet Nelis da Njekman,

Ja, de site is leuk hmm? Met dank aan onze webmaster, Mr. Bean.
Toen ik je stukje zag dacht ik: "Oh dat gaat om Harry Potter." Maar niets is minder waar, Nelis verdedigt zijn Democraten... En nee, alhoewel ik de heer Van Gaal wel mag hoef je me echt geen Louis te noemen. Overigens hebben deze "echte Christelijke jongeren" allemaal wel een eigen mening betreffende abortus en euthanasie, tenslotte wonen we hier niet in Urk, Kampen of Staphorst, maar ik acht inderdaad de kans niet al te groot dat er aanhangers van D66 bij zijn.
En laten we eerlijk zijn: het feit dat de D66 bij de vorige verkiezingen ongeveer gehalveerd was heeft ze eigenlijk toen al het recht ontnomen om mee te regeren. Nu ze bij de komende verkiezingen nog een keer gehalveerd worden en zo'n 6 zetels over zullen houden worden de mensen in Den Haag wellicht wel wakker... En dat met zo'n dweil als Thom de Graaf die vooraf aan de val van het kabinet bij de Nacht van Wiegel zo'n grote mond had dat dat correctief referendum er moest komen, "anders stappen wij eruit". Yeah right. Als hij zijn poot stijf had gehouden had het hem gesierd, maar onze Thom liet zich in een weekje tijd lijmen voor Paars III. Maar laten we het even op Roger van Boxtel houden (desgewenst gaan we nog es door op Minister Borst). Kijk, dat deze man een functie accepteert op het moment dat die functie duidelijk wordt gecreŽerd om D66 tevreden te stellen, en dat voor het zoeken naar de invulling van die functie een paar van de afgelopen 4 jaar is gezocht, dat is nog mogelijk. Persoonlijk zou ik zo'n ministerspost niet eens willen, aangezien je geen begrote (euro-) cent hebt om ergens aan te besteden ('zonder portefeuille'), maar als hij dat nog wel wil moet hij dat weten.
Je zegt het zelf al in bedekte termen: Van Boxtel bleek pas nuttig te zijn na 11 september. Oftewel: voor die tijd las je van tijd tot tijd es wat van de beste man in de krant, maar het had niet allemaal zoveel om het lijf. Geen wonder, want omdat hij continu tijd over zal hebben gehad kreeg hij er allerlei activiteiten bij, met als hoogtepunt de coŲrdinatie van het milleniumprobleem. Inderdaad, daar heeft hij wellicht een goed aandeel in gehad, al weet tegenwoordig niemand of het echt zo heel erg essentieel is geweest, maar dat lijkt hij vaardig te hebben opgelost.
En was Van Boxtel dan na 11 september wel nuttig? Dat valt nog te bezien. Feit is dat hij inderdaad gelijk weer de media zocht in verband met toenaderingen tot de in het verdomhoekje gedrukte moslims. Hij was hierin echter lang niet de enige. D'r zijn namelijk velen geweest die opriepen tot dialogen met moslims, niet op de laatste plaats de kerken van Nederland. En zeg eens eerlijk: hebben Van Boxtels pogingen nou echt zoveel effect gehad?
Sterker nog, Roger van Boxtel heeft heel recent nog een zeer scheve schaats gereden in het moslim-debat. Onze minister heeft namelijk gezegd dat het een goed plan zou zijn om buitenlandse imams die naar Nederland komen een goede inburgerings-stoomcursus te geven, om er zo voor te zorgen dat deze moslimleiders goed op de hoogte zijn van de Nederlandse achtergronden en cultuur, voordat zij El Moumni achtige uitspraken gaan doen wegens gebrekkige Nederland-kennis. Op zich denk je dan: een prima streven. Er zit echter een probleem: in Nederland zijn namelijk gelukkig Staat en Kerk van elkaar gescheiden, net als Staat en Recht. Dit omdat de overheid zich niet dient te bemoeien met de kerk, omdat je anders situaties krijgt zoals in de meeste Islamitische landen, waarvan het Afghanistan van de afgelopen jaren wel het meest trieste voorbeeld is.
Dus is Van Boxtel zo nuttig gebleken? I still doubt it. En dan heb ik het nog niet eens over het opwekken van moslimangst ten opzichte van die klaarblijkelijk zo onderontwikkelde imams in Nederland.

Persoonlijk denk ik eerder dat grote uitwassen van buitenlanderhaat in Nederland zijn uitgebleven doordat de gemiddelde Nederlander al jaren verder moet kijken dan zijn neus lang is, omdat de moslims inmiddels een significant deel van de Nederlandse bevolking uit beginnen te maken.

Gr. Hengst.

B.t.w. Moons, weet jij zeker dat je de afkorting O.Z.O. goed kunt plaatsen?
View IPDelete Message

From: MoonshinerDate: Tue Jan 15 00:50:18 MST 2002
De afkorting niet, maar wel het woordje...

Mzzl Moons
View IPDelete Message

Terug