From: HengstDate: Sun Jan 20 13:38:25 MST 2002
Landgenoten, vol = vol. Tegenwoordig ook wel bekend onder de titel druk = druk. Het schijnt correcter te zijn die tweede te gebruiken. Niet dat het ene mallemoer uitmaakt, want deze van Janmaat afgeleide term wordt nog altijd gebruikt door de gemiddelde moslimhater. En ook door de Pim Fortuyntjes natuurlijk, maar het is oud nieuws dat deze bijdehante populist niet zoveel met de Allah vererende medelanders op heeft.
Dus wat denkt dan de gemeente Rotterdam? Laten we deze minderheidsgroepering in Nederland een steuntje in de rug geven. Laten we de pijn van onze moslim-landgenoten wat verzachten, ze hebben het al zo zwaar. Wat denk je tenslotte wel niet wat een opleiding in een Al Quaida kamp van Bin Laden kost, terwijl die ondankbare honden zich verdorie zmaar te pletter vliegen tegen de n of andere wolkenkrabber? Hoe beroerd moet de Islam er wel niet voorstaan als de fundamenten in Afghanistan ineens verdwijnen, ook al kan geen hond ze terugvinden in de Koran? Nee, de moslims hebben het zwaar in de wereld: maar goed dat we ze in Nederland nog moskeen laten bouwen. Weet je wat, zo denkt de gemeente Rotterdam, laten we onze moslim medelandgenoten nog wat verder tegemoet komen, laten we bij de eerstvolgende verkiezingen een stembus in een moskee zetten. Dat geeft vast meer stemmen en met een beetje mazzel hebben we dan over een paar jaar de eerste moslimpartij in Nederland: leve de democratie.
En nu ff nadenken. Is het in Nederland al es voorgekomen dat er een stembus werd neergezet in willekeurig welke kerk? In scholen en openbare gebouwen, maar in een kerk? Nee dus. En dat alles vanwege het principe dat Staat en Kerk gescheiden van elkaar moeten blijven, om talibanische toestanden te voorkomen. Net zoals we in Nederland Staat en Recht gescheiden hebben, om communistische toestanden te voorkomen, allemaal in de grondwet. Met de heer Ephimenco, columnist in Trouw, hoop ik op een Rotterdammer die de gemeente Rotterdam voor de rechter gaat slepen voor schending van de grondwet door deze compleet idiote positieve discriminatie.

Verder nog... drugs? Ach, need I say more? 't Is inmiddels wel duidelijk dat bij de reisadviezen in Colombia voor bolletjesslikkers Nederland ongetwijfeld bovenaan staat. Misschien dat daardoor de coke-prijs in Nederland wat zakt, scheelt weer wat criminaliteit. En dus weer cellen. Waar maakt iedereen zich eigenlijk druk om?!? Het leven kan z eenvoudig zijn...

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: MoonshinerDate: Mon Jan 21 05:14:49 MST 2002
Het weekend is over, ik kan weer l*llen. (Dat komt niet door overmatig drankgebruik, want dat die ik toch nooit. (Trouwens ik ben zaterdag niet eens naar de X-weg geweest.) Maar omdat het internet thuis zo verrekte nie goekoop is...)
Eerst maar ff over het fantastische feest, want dat was het, van Hengst: Goed Bier, goeie muziek, ik miste eigenlijk 1 ding. De dames.... Het werd die avond wel duidelijk dat ik smaak voor goede muziek heb. Ik koop eens een CD`tje en hij is nu al ff telle: 1, 2, 3, 4, 5 keer gekopieerd als het niet vaker is. Dus moest ik ook maar wat CD`tjes kopieren, ik heb ff in het rek van Hengst gekeken en daar zag ik 4 CD`s van Tourniquet liggen, gelijk maar ff meegenomen. ff geluisterd en gekopieerd. Die lui zijn ook errug goed!! Nu nog ff w88 op de Dubbel Live CD van Kaas Keuze. Dan kan ik mijn goede voornemen (waarvan ik eigenlijk verwacht dat t toch niet zal lukken) laten starten: 1 CD per maand... (Jullie kunnen er wat op inzetten, hoeveel dagen houdt ie t vol! bijv. <GRIN>)

Waar zo`n feest al wel niet goed voor is: Ik liep al een tijd met het ID in m`n hoofd om eens gitaarles te gaan nemen. Ik heb al zo`n ding op mijn kamer hangen en af en toe rag ik er wel een beetje op los. (Vandaar dat de kam nu vast zit met 2 bouten...) Maar dat is niet het echte werk. Nu wist ik wel dat Hengst ook al een beetje met dat ID rondliep. Op het feest bleek dat de Beanstraatjes er ook wel zin in hadden. Nu overbelasten we de meelservers met meeltjes die heen en weer vliegen... Meer nieuws later.

Nu nog ff reageren op de week topic.
Aangezien er nog niet veel is geschreven wordt dit een kort stukje...

Druk is druk, dat is wel een goede omschrijving voor Pim F. Naast partijleider van leefbaar nederland wil hij ook nog eens voor leefbaar R`dam in de gemeenteraad. Hij verwacht dan ook nog dat hij het allemaal goed bij kan houden. Nou dat doe ik ook, aangezien hij toch niet in de kamer komt heeft ie genoeg tijd om R`dam te verstjeren. Pim F. ik wens je veel suck-sex bij je islamietjes, op die manier blijf je ook van de straat.

Moslim partijen bestaan toch allang? Denk eens aan de KPP bijv. Alleen sluiten lang niet alle moslims zich daarbij aan om bekende redenen.

Als er n westers land oosters zal worden dan is dat Nederland. Moslim`s hoeven zich niet aan te passen aan onze cultuur, nee wij moeten ons aanpassen aan hun cultuur. We gaan zelfs nog verder, we veranderen zoveel ten voordele van hen dat ze hier meer mogen dan in hun islamitistan zelf. Volgens mij mogen ze daar in sommige landen niet eens stemmen, laat staan dus dat ze in moskeen mogen stemmen.

Druks, een veelvoorkomend iets in dit drukke landje. De oplossing? De bolletjes slikker een geknapt bolletje laten slikken, eens zien hoe snel ze zijn genezen.

Mzzl Moons
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Mon Jan 21 06:10:23 MST 2002
Gelukkig. Hengst wist nog wel welke week het was. Er is al zo'n tijd meer geen topic geweest wat met "Week.." begon :)

Dat noem ik nu echt twee uitersten Hengst. Je hebt aan de ene kant de Pim Fortuyntjes en aan de andere kant dus de gemeente Rotterdam. Ik zal niet zeggen dat Nederland vol is, maar wat ik wel zou willen zeggen is dat discriminatie fout is. En dan bedoel ik alle soorten discriminatie. Dus ook de positieve soort. Je kunt ze noemen hoe je ze wilt, maar het blijven mensen die in dit land buitenlanders zijn. En ZIJ moeten zich aanpassen aan onze cultuur en wij niet aan de hunne. Maar dat wij zelfs de grondwet moeten overtreden om het de moslims een stukje makkelijker te maken... dat kan dus cht niet. Sleep ze maar voor de rechter.

Aha nu snap ik het van de toestanden op schiphol. Nederland wil ook de harddugs wel legaliseren, zodat (net zoals bij softdrugs) de prijzen dalen en daardoor het piramide effect verdwijnt (iemand is aan de harddugs, maar omdat het zo duur is moet ie zelf verkopen om z'n eigen te betalen zodat er weer nieuwe verslaafden komen). Maar omdat Nederland dan alle andere (Europese) landen over zich krijgt, proberen ze op deze manier de prijzen naar beneden te krijgen! Ze zijn toch nog slimmer dan je denkt om sommige punten, die neerlandse regering ;)

Hengst en Moons, tot a.s. woensdag avond!

Greetz, Bean

ps. Je was me weer voor Moons. Ik reageer later nog wel een keer op jou...
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Mon Jan 21 06:32:26 MST 2002
De omgekeerde wereld. Terwijl voor de meeste mensen met hun 56k modempje het weekend het goedkoopst is, is voor jou de 'werkweek' het goedkoopst. Is best wel handig niet, zo stage?

Helemaal vergeten om daar ook nog even over te vertellen. Hengst's feest natuurlijk! Goeie muziek inderdaad en zeker ook niet onbelangerijk een goeie installatie! We hebben de glazen weer even laten trillen in alle kasten (incl. die van de buren :) ) Geweldig hoeveel bas daar in zit, al moet je daar niet de hele avond naar luisteren, want dan wordt de overmatige bas toch wel vervelend. Natuurlijk ontbraken de dames weer. Ik had niet anders verwacht, maar daarom is het natuurlijk nog niet minder jammer.
Das makkelijk. Je goede voornemen niet laten starten aan het begin van hetr jaar, maar pas als het jou uitkomt. Volgens mij is dat al bewijs genoeg om te zeggen dat jouw voornemen het niet meer dan een paar weken volhoudt :) Vind ik trouwens niet erg hoor. Ik stel het altijd erg op prijs als ik weer es een nieuw CD'tje van je kan lenen.

Ik denk dat een bolletjes slikker met een kapot bolletje in z'n maag nooit meer zal genezen. Over het algemeen zijn die bolletjes wel zo groot dat het een flinke overdosis veroorzaakt. Hengst kan je vast wel vertellen wat er allemaal met je lichaam gebeurt als zo'n hoeveelheid in je lichaam vrij komt...

Greetz, Bean
View IPDelete Message

From: Hengst (1/2)Date: Mon Jan 21 12:58:30 MST 2002
CJV-FF als het weekend voorbij is... 't Moet voor Moons' baas weer pijnlijk helder zijn hoe weinig die stageloper van hem de hele dag uitvreet. Maar goed, zolang hij ermee wegkomt is het uiteraard prima... <GRIN>

Een fantastisch feest, nou nou nou, dat was al meer dan ik durfde hopen toen ik de bodem van de voorraad drank in zicht zag komen... <GRIN> Volgende keer beter lui, al moeten jullie zelf ook toegeven dat je in vgl. met een CJV-avond jezelf hebt overtroffen... Ook ik miste de dames, erg jammer inderdaad. Nou ja, 'k heb een kaartje van Annemiek gehad, plus midden in de kerk een uitbundige felicitatie met de mededeling dat ze toch eigenlijk best had willen komen. En Didi klonk ook al zo teleurgesteld dat ze niet kon... wie weet zetten de dames volgende keer andere prioriteiten bovenaan de agenda: hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Toch? Ach nou ja, 't was hoe dan ook wel gezellie dacht ik. En er werd es wat van plaats gewisseld, wat normaliter nog wel es tegenvalt bij een feestje...

Het CD'tje van Within Temptation (want daar gaat het Moons om neem ik aan?) bevalt ERG goed. Hoewel n van de tekstvellen is beklad met de muzikale ambities van Tosti is het ook leuk de teksten erbij te hebben. Als je die es goed leest zie je goed hoe ze eigenlijk uitstijgen boven het gemiddelde geklets van een songtekst. Beetje de wijdse, brede blik die je ook bij 'Innuendo' van Queen aantreft. Al ben ik lng niet zo 'op de tekst' als bv. Tosti, de muziek doet me vaak ook al veel. En die is k al zo goed...

Het voornemen van Moons... daar zet ik niks op in. 80 CD's vorig jaar? Dan kom je dit jaar met 12 veel te kort, schiet ook niet op. Nee Moons, geen hond die dit gelooft.

Gitaarles e.d. Tja, gezien dat apparaat op je kamer dacht ik ook al wel dat jij daar wel trek in had Moons. Maar ik had het nooit achter de Bean-family gezocht, hahaha. Des te beter dat 't dus toch es ter sprake is gekomen, want van mij was het op dit moment niet meer gekomen. Binnenkort es zien of je inderdaad nooit te oud bent om te leren...

Pim F. voor een Leefbaar Rotterdam in Leefbaar Nederland... Wat een kunst, als hij gewoon goed te werk gaat in Leefbaar Nederland is Rotterdam toch ook Leefbaar, mag ik aannemen. Of is Rotterdam net als Friesland ook al geen Nederland meer? Een aloude wijsheid is dat je, als je het flink druk hebt, maar n van je taken goed uit kunt oefenen, en dat de rest erbij inschiet. Net als Moons neem ik dan ook aan dat Pim F. n van beide zaken, misschien wel beide, grondig gaat versjteren. (Goeie woordspeling erachteraan Moons, maar wel hard...)

Bestaan er al moslimpartijen??? Sorry, ben niet zo op de hoogte met minderheidsgroeperingen, ik denk in het groot... <GRIN>

Buitenlanders en aanpassen... Kijk het is allemaal heel simpel. Als wij naar het buitenland gaan passen WIJ ons aan bij HUN normen (is iets anders dan hun religie). En als zij naar Nederland komen 'passen' ZIJ zich aan bij HUN normen... Jawel, goed gelezen. Die vrijheid van meningsuiting maakt van ons mietjes. Nou heb ik op zich niet zo'n probleem met vrijheid van religie enz. blablabla, 't is echt een pluim voor een land dat dat mogelijk maakt, maar waar ik een probleem mee heb is de dwingende manier waarop bepaalde moslims zich uiten. Hoe je het ook draait of keert, in de afgelopen 100 jaar is de Islam van alle grote godsdiensten in de wereld de meest extreme geweest. En da's ongezond.

Discriminatie is fout. Okay Bean, 'k ben het weer es helemaal met je eens. Want waarom moet het nog altijd politiek incorrect zijn om onderzoek te doen naar de meer atletische eigenschappen van Afrikaanse mensen? Waarom kun je niet zeggen dat de meerderheid van de gevangenis-bewoners grof gezegd zwart is? Waarom heeft de gemiddelde blanke of zwarte asielzoeker het recht om dingen over Hitler te schreeuwen waarvoor wij uitleg zouden mogen gaan geven op het politiebureau? Yep, discriminatie is fout, ook de positieve soort.
View IPDelete Message

From: Hengst (2/2)Date: Mon Jan 21 13:00:36 MST 2002
Een drugsbolletje dat niet zo goed is afgesloten als de slikker wel zou willen. Dan heeft die persoon dus wel een probleem. 9 van de 10 keer gaat het bij bolletjes om cocane, en als je de inhoud van zo'n bolletje los in je maag krijgt kun je het wel schudden. Letterlijk dus. Je gaat namelijk trillen, krijgt kotsneigingen, je darmactiviteit neemt af, je kunt niet meer zweten en raakt je warmte dus niet meer kwijt, zodat je temperatuur stijgt, je hart gaat sneller kloppen en je bloedvaten trekken samen zodat je bloeddruk stijgt, en je kunt je wel voorstellen waar je uiteindelijk beland als je een overdosis binnenkrijgt zoals die er in zo'n dichtgeplakte condoom zit.

Bastonen in de muziek... het mooiste is het als je uit de muziek haalt wat erin zit, niet meer en niet minder. Dus geen kunstmatige bas creren om maar zware tonen te krijgen, en ook geen dure set met een paar shitspeakers. Ik weet niet of jullie dat muziekje kennen wat er bij die reclame van de Citron C5 zit, die met alle digitale technieken en de auto die over nulletjes en ntjes rijdt? Die muziek komt namelijk van de muzikale reeks 'Equinoxe' van Jean Michel Jarre, de synthesizer gigant. Nou is het dus ERG leuk om dt af en toe ff te beluisteren...

Over het trillen van glaswerk van de buren... ze hebben ons inderdaad gehoord. Of beter gezegd: jullie, toen je vertrok... <GRIN> Maar ach, tenslotte haal ik dat grapje niet dagelijks uit...

Well, tot zover maar weer.

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: Sjappos SuperstarDate: Tue Jan 22 02:30:44 MST 2002
Aldus El Dicatore Hengstiano. Je zou geen slecht figuur slaan in een willekeurig midden-Amerikaans land als Nicaragua of El Salvador. Hengstiano is namelijk even een van de belangrijkste grondrechten vergeten: Wet op Geloofsvrijheid. Blijkbaar geldt dit voor Hengst en de zijnen alleen voor Hervormden, Gereformeerden en een beetje tandenknarsend ook voor de Katholieken. Vervolgens oreert dhr. Hilberts verder over het feit dat Staat en Kerk gescheiden moeten blijven. Wil jij me dan misschien het feit uitleggen tussen een eventuele Moslimpartij en de ChristenUnie of CDA? Ook vergeet waarde heer Hengst dat de minderheid aan gereformeerden ons Heidenen al jaren terroriseert. Hierbij valt te denken aan het verbieden van de Koopzondag, het luiden van de bellen om 9 (!!!!) uur 's ochtends op zondagochtend (sommige mensen liggen dan nog met een kater in bed!!!). Ook hebben de Vrijdenkenden in Nederland jaren moeten vechten voor de invoering van o.a. abortus en euthanasie.....

Het woord is aan u Hengstiano!
View IPDelete Message

From: KemperohareDate: Tue Jan 22 02:36:46 MST 2002
Don Hengstiano,

Haas, de Sjaak der Sjaken wil dit nietige CJV forum wel een bezoekje brengen. Ik vind je (mening) een beetje bekrompen. In dit land bestaat er zoiets als vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geloof. Je zou toch beter moeten weten als rechtschapen (hardgepaalde) geaarde Christen: respecteer uw medemens! Dat doe jij op deze manier niet Hengstiano (afgetrapte zwarte geitenwollen sok). Je kleineert moslims en ziet ze als bedreiging voor je eigen geloof (maar da's logisch). Dat de gemeente Rotterdam ervoor kiest om in een moskee een stembus neer te zetten, getuigt van inzicht en respect. Veel moslims zien elkaar in de moskee en zullen daardoor eerder geneigd zijn om te gaan stemmen op zo'n plaats dan in het gemeentehuis waar ze nooit komen. Misschien vormen ze ook daadwerkelijk een bedreiging, maar dat zou dan zijn vanwege het afbrokkelende Christendom en niet vanwege de opkomende islam (Allah Akbar). Ik vind het een beetje jammer dat je zo over de islam denkt, niet vanwege het feit dat ik een vriendin heb die moslim is, maar meer vanwege het feit dat Christenen (Hengst is de vereenzelfiging van Gesoes Gristoes) het altijd hebben over verdraagzaamheid. Vanwaar dan deze impliciet haatdragende uitspraken. Hengst: je moet nog veul leer'n jong.

Groet'n Haas
View IPDelete Message

From: PondoDate: Tue Jan 22 03:12:08 MST 2002
Jongens wees niet zo hard tegen onze Hengst.

Hij kan er ook niets aan doen dat hij een geloof heeft die mensen indoctrineert met het feit (in hunner ogen) dat zij betere mensen zijn dan de rest. Ik zal hier Hengst even herinneren aan de discussie die heeft plaatsgevonden op een klein stationnetje in Berlijn. Maar daar gaat het niet om. Als dit de menig is onzer Hengst dan moeten we dat respecteren.
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Tue Jan 22 05:23:11 MST 2002
Volgens mij zijn er enkele OZO's die de tijd niet nemen om Hengstiano zijn stukjes goed te lezen. Hoezo is hij de wet op geloofsvrijheid vergeten? Ik citeer: "Nou heb ik op zich niet zo'n probleem met vrijheid van religie enz. blablabla, 't is echt een pluim voor een land dat dat mogelijk maakt, maar waar ik een probleem mee heb is de dwingende manier waarop bepaalde moslims zich uiten." Natuurlijk mogen zij hun eigen geloof hier uit oefenen (ook al wordt bijvoorbeeld een Nederlander zonder twijfel gestenigd in moslim-landen als hij met een christelijke bijbel daar rondloopt, laat staan als ze daar een kerk proberen te bouwen) Maar de manier waarop zij geloven staat ons Christenen niet aan. Als het aan hun ligt IS er geen vrijheid van geloof. Iedereen MOET gewoon moslim zijn of worden, anders zijn zij de duivel himself. Geen respect of begrip voor anderen die geen moslim zijn. Ik zeg niet dat het verkeerd is wat Nederland doet, maar vraag me wel af waarom WIJ altijd de betere moeten zijn en WIJ altijd het respect en vrijheid van alles hoog houden terwijl de rest het geen donder uitmaakt, als het hun maar goed uitkomt...
Verder heeft hij wel gelijk als hij zegt dat staat en kerk gescheiden zijn. De CDA kan niet wetten gaan invoeren omdat het in de bijbel staat. Zij kunnen alleen op grond van de Christelijke normen en waarden beslissingen nemen. En geloof het of niet, er zijn nog genoeg Christenen in Nederland. En als je een beetje verder nadenkt zijn de meeste mensen het grotendeels eens met de meeste van de Christelijk normen en waarden. En (vooral vroeger) omdat er groot aantal Christenen in Nederland woont mag hier best rekening mee gehouden worden. Zeker met zulke idiote ideeen als koopzondag.
Wees blij dat er nog meer Christenen in Nederland zijn dan moslims. Wij zijn heel wat medemenslievend en hebben meer respect en tonen meer begrip voor anderen. Sorry dat ik me daarvoor een beter mens voel, maar zoiets als respect lijkt me toch niet meer dan normaal. Hengst's uitlatingen zijn beslist niet haatdragend (eveneens die van mij), maar zijn alleen maar waarschuwend en brengen iets aan het licht waar een heleboel mensen niet over na denken.

En jullie (over het algemeen) ontbrekend respect voor onze meningen helpt mij natuurlijk niet bij het laten staan van jullie berichten...

Greetz, Bean
View IPDelete Message

From: Mister OzoDate: Tue Jan 22 05:54:20 MST 2002
Beste Mister Bean. Ik zal in dit berichtje zo vriendelijk en medemenslievend mogelijk proberen te zeggen, dat jij jezelf behoorlijk aan het tegen spreken bent. Allereerst meld je: Ik zal niet zeggen dat Nederland vol is, maar wat ik wel zou willen zeggen is dat discriminatie fout is. Hardstikke fijn, denk ik, een Christen waardig. Maar verderop ga je dan weer enorm de fout in: Wees blij dat er nog meer Christenen in Nederland zijn dan moslims. Wij zijn heel wat medemenslievend en hebben meer respect en tonen meer begrip voor anderen. Als dit geen discriminatie is, dan weet ik het ook niet meer. Heb jij in je leven uberhupt wel eens met een moslim gesproken? Of neem je Osama Bin Laden en een klein groepje Marokkaanse jongeren uit Ede als maatstaf? Ik hoop voor je dat deze opmerking anders in het gastenboek is terechtgekomen, dan je hem bedoelde.

Tenslotte nog even over die dreiging van het weghalen van onze berichten. Dat vind ik nou echt kinderachtig. Je mag het dan niet eens zijn met onze meningen of ze zelfs beledigend vinden, wees in ieder geval niet zo flauw om ze weg te halen, maar ga er met argumenten tegenin..
View IPDelete Message

From: Hengst (1/2)Date: Tue Jan 22 15:53:59 MST 2002
Ik dacht al: waar blijven ze... en nou WEL ff lezen lui.
Wel grappig dat Pondo nog even die discussie op dat kleine stationnetje in Berlijn aanhaalt. Wat jullie daar deden is namelijk precies hetzelfde als waar jullie mij nu (onterecht) van beschuldigen. De 'lollige' geintjes van jullie getuigden van een totale minachting voor mijn religie, in een zodanige mate dat ik me er grondig aan zat te ergeren en er tenslotte wat van zei. Tot grote verbazing van Pondo en Sjappos, want 'het was toch maar een geintje'. En nu zeggen jullie dat ik op meer respect moet hebben voor moslims? Afgezien van mijn eigen insteek zijn jullie dus verrekte inconsequent. Heel erg typerend dat de mensen die altijd zeggen zo ruimdenkend te zijn zelf eigenlijk totaal niet ruimdenkend zijn ten opzichte van christenen.

Zoals ik al zei zijn de beschuldigingen t.o.v. mij onterecht, en ik zal dat ff toelichten, al zou dat met goed lezen van jullie kant niet nodig hoeven zijn. Maar dat zal wel niet zijn gebeurd. Ik veronderstel dat de halve OZO in het kleine computerzaaltje op de eerste verdieping in gebouw 15 zat, al dan niet naast elkaar, maar in elk geval druk communicerend via MSN over dat stukkie van Hengst op 'dat CJV-forum', met de gedachte 'hahaha, die pakken we wel ff'.

Sjappos El Sjappriadore de Totalos Non-lezeros, zoals je had kunnen lezen prijs ik de vrijheid van religie in Nederland, tenslotte is het een zeer goed en nuttig onderdeel van de grondwet. Zoals je ook hebt kunnen lezen heb ik niks tegen op moslims, maar gezien het feit dat vanuit de Islam de laatste 100 jaar (ik kijk niet op een jaar meer of minder, want ik meen dat het wel 200 jaar is) zonder twijfel de meeste extremistische groeperingen zijn voortgebracht lijkt het me niet meer dan geoorloofd om bij bepaalde groepen mijn vraagtekens te zetten. (Dit kun je uiteraard gelul noemen, maar het is toch echt de mening van onze absoluut niet onderontwikkelde dominee (is nl. doctor, dus verder dan wij allen...), en dat is iemand die z ruimdenkend is dat hij seks voor het huwelijk bv. lang niet altijd veroordeelt.)

Nou kun je zeggen, da's alleen in andere landen, niet in Nederland. En in andere landen heb je k extreme christenen. Allemaal waar, maar het gaat me wl om Nederland. Als jullie je es echt verdiepten in dergelijke zaken wist je dat de Turkse vereniging Milli Grs banden onderhoudt met de in Turkije verboden Refah-partij. Hoewel Milli Grs zich wil doen voorkomen als groepering die integratie en participatie van moslims in Nederland wil bevorderen, is gebleken dat de lectuur/preken die in de moskeen wordt aangeboden een ander verhaal tonen. Een citaat: "Gelovigen, jullie moeten oorlog voeren tegen diegenen die de haram, de religieuze verboden van Allah, vermijden. Totdat zij hun vunzigheid erkennen en dat afkopen... Allah heeft 124000 profeten op aarde gezonden om zijn opdrachten uit te voeren. Velen daarvan zijn omgekomen. Alleen de Isralirs al, Joden, hebben 800 profeten vermoord." Sevki Yilmaz, de voormalige vice-voorzitter van de Europese Milli Grs, is het kamerlidmaatschap voor de Refah-partij ontnomen. Hij is aangeklaagd wegens extreem fundamentalistische uitspraken en Turkije ontvlucht. Regelmatig preekt hij in Nederland. De enige oplossing die hij ziet voor de 'varkensstal' die Europa voor moslims is, is: de macht aan Milli Grs. (met dank aan 'Trouw') Samengevat: tegen moslims heb ik niks. Tegen extreme moslims wel. En zo extreem als de moslims het in hun moskeen preken vind je het bij christenen nergens ter wereld: ben je je ervan bewust Sjappos, dat jij met die one night stand van jou (tijdje terug) bij een partij als Milli Grs slechter af was geweest dan in de zwartste Staphorster of Urker gemeente?

Beste Sjappos, scheiding tussen Staat en Kerk betekent dat ze elkaar geen regels op kunnen leggen. Een politieke partij met welke religieuze inslag dan ook (ook Islamitisch) is niks meer of minder dan elke andere partij die een ideologie nastreeft, zoals socialisme of liberalisme. Het recht om die op te richten heet, zoals ik al ergens zei: democratie.
View IPDelete Message

From: Hengst (2/2)Date: Tue Jan 22 15:54:43 MST 2002
Het terroriseren van de heidenen door de minderheid Gereformeerden (die Sjappos, denkt zelfs na over hoofdletters...) laat ik maar in het midden, jij bent toch zo ruimdenkend? Invoering abortus en euthanasie: wat is daar op tegen dan? Denk jij dat jouw vrienden de moslims daar net zo gemakkelijk over denken als ik? Zij kennen alleen de onvrijwillige (en geheimgehouden) abortus en euthanasie.

Haas vindt me bekrompen, nou dan vraag ik hem zijn mening te herzien na het lezen van bovenstaande tekst. Want waarom, zo vraag ik mij af, is iemand die het ergens af en toe niet mee eens is, op welke gronden dan ook, altijd meteen bekrompen als mensen als Haas daar anders over denken? Vergeet je dan zelf niet wat de door jou bejubelde vrijheid van meningsuiting is? Waarom wordt bepaalde mensen in discussies de mond gesnoerd met de term 'bekrompen'? Puur omdat ze een principe naleven waar een ander het niet mee eens is? Als we ten tijde van Darwin hadden geleefd was jij de bekrompene geweest omdat jij uit principe niet akkoord gaat met het verhaal van de Schepping, maar zo nodig met bewijzen moet komen. Alles is relatief. Ook bekrompenheid.

Ook Pondo denkt er het zijne van. Net als ik. Mooi zo'n kort stukkie, dat scheelt mij weer.
Oh ja, en lees het stukkie van Mr. Bean ff, die heeft best een paar aardige punten voor wat betreft vrijheid van geloof.

Over het weghalen van berichten: onze webmaster is volgens mij van mening dat dit forum niet dient als chatsite. Terecht, als je het mij vraagt. Toch is hij vast niet te beroerd om een stevige discussie uit de weg te gaan, nietwaar Bean?

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: MoonsDate: Wed Jan 23 02:56:53 MST 2002
Natuurlijk gaat het me om Within Temptation, welke andere CD kon ik nog meer bedoelen? Ik luister net als Hengst ook meer naar de muziek dan naar de tekst, vooral in het begin. Als ik een nummer al vaak heb gehoord ga ik pas op de tekst letten en de teksten van Within Temptation zijn goed. Ik kwam laatst de tekst van Queen; Innuendo ook weer tegen op het CJV-F, gelijk maar ff doorgelezen en het klopt, ook dat is een wijdse tekst. De muziek tenslotte... Die is gewoon goed, ik heb weinig muziek gehoord die daarbij in de buurt komt. En dan die stem van Sharon (de zangeres) echt *duimpie omhoog*.

Goede voornemens mislukken bijna altijd, tis alleen de vraag hoe lang ik het volhou. T zou jullie nog wel eens tegen kunnen vallen, veel geld voor CD`s hou ik toch niet over naast het stappen, studeren, rijden, stripboeken, lessen(+ gitaar), etc.

Sinds Pim F. (een van de ergste criminelen in zijn soort.) in Rotterdam woont is het net friesland, eigenlijk zou die gast dan ook beter in friesland kunnen gaan wonen, ware het niet dat dat toch een beetje te dicht in de buurt komt. Trouwens zoveel allochtonen zitten daar niet, of het zou al in leeuwarden, een van de slechtste studentensteden(valt ie daar nog wel onder?), moeten zijn.

Nog ff over die woordspeling, ik d8 nog zou ik dat wel doen... ach wat kan mij het ook schelen. Tis misschien wel weer een nominatie waard ;)

Ach over een jaar of 670 komt het wel weer goed met de moslims, wij christenen hebben er ook zo lang over gedaan om tot een vrij evenwichtige godsdienst te komen, kijk maar naar wat er gebeurde in europa zo`n 6 - 7 honderd jaar geleden. Niet dat het toen beter was in moslimstan maar toch veel beter ging het er hier niet aan toe. Conclusie: helaas we leven in de verkeerde tijd.

He Sjap, dat jij nu op zondag morgen om 9 uur met een kater in bed ligt, is je eigen schuld. Trouwens wat heb jij nou eigenlijk aan een koopzondag, je hebt nog een kater van de nacht daarvoor dus een drankwinkel kom je zo-ie-zo al niet in. En in eten heb je ook geen trek. En heiden, wat heb je nou aan abortus en euthanasie, ik neem aan dat je je niet om laat bouwen tot vrouw, en wil je dood doe het dan met een gezonde overdosis aan alcohol, daar heb je echt geen hulp van bijv. een pil, bij nodig.
En Kemphaan, tis dat je t vermeld van je vriendin, anders had je al helemaal geen poot om op te staan, want weet je wel waarover het gaat? Het plaatsen van een stembus in een moskee. EN dan begin jij over verdraagzaamheid. Denk ff na, wat gebeurt er in de islamitische landen, mogen christenen daar stemmen? Mogen ze daar kerken bouwen? Die moslims mogen al blij zijn dat ze hier hun eigen geloof mogen beoefenen. Ze zijn hier gekomen omdat we hier zo verdraagzaam zijn. Ik vind dat ze zich maar moeten aanpassen, dan wil ik wel verdraagzaam zijn. Maar om nu een stembus te plaatsen in een moskee om meer moslims te laten stemmen? Zodat we hier, na een tijdje, een ultra-islamitische partij krijgen? Met als gevolg dat wij nederlanders geen vrijheid van meningsuiting meer hebben?
OK ik trek het nu wel wat ver door, maar vrijdenkende; zo kan het gaan, Nederland vermoslimd.
Nu ik ff verder lees, Hengst heeft al weer gereageerd, zie ik dat het al bijna zover was.
Nog ff Over wat Pondo zei, Iedereen denkt dat anderen anderen indoctrineren, niet waar? En daar hoef je geen enkele religie voor aan te hangen. Moslims zijn over het algemeen meer vooroordelend dan christenen.

Mister OZO, ik weet niet of Bean ooit met een moslim heeft gesproken, maar ik wel, met meerdere. T zijn net christenen met iets andere ideen. (En qua geloofsdenkwijze lopen ze een paar honderd jaar achter.) De ene is extremistischer dan de andere, je hebt er heel ruimdenkende mensen tussen en vaticanen.
Nog ff een hint n.a.v. de eerste alinea van het tweede deel van Hengst` stukkie, waar denk je dat de abortusboot het meest komt....

Tenslotte nog een aantal tips voor de OZO-ieten:

1. Start een MSN-community. Je kunt daar bijna alles:
-een discussielijst starten (met HTML)
-chatten
-foto`s plaatsen etc.
2. Ga naar:
http://communities.msn.nl/filosofiecommunity

Mzzl Moons
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Wed Jan 23 08:08:10 MST 2002
FF iets anders dan dat OZO-gedoe...

Ik heb een leuk tekstprogrammaatje gedownload, wat een iets uitgebreidere versie is van Notepad. Hiermee kun je ook het aantal woorden tellen (net zoals MSWord), maar ook kijken welke woorden er in voor komen en welke woorden het meest. Nu heb ik dat ff losgelaten op onze langste week (week 43) en daar krijg je hele grappige resultaten uit. Een greep:

Meest gebruikte teken (van de 132.500!) is (niet echt een verassing) de . namelijk 1816 keer
Tweede de , met 'maar' 847 keer
Ook direct daaronder niet veel verassingen: "de, het, dat, ik, een, niet, en" zijn de opvolgenden

Nu de verassende woorden: Hengst (jaja) op 59-ste plaats met maar liefts 63 vermeldingen!
ff werd ook vaak gebruikt (vooral door mij) met 57 maal
bean werd 56 keer vermeld
Waarschijnlijk houden we wel van ons land want Nederland werd 43 keer vermeld (plaats 86)
Moons werd 40 keer vermeld (97 e plaats), maaaar moonshiner werd ook 22 keer vermeld en met dank aan een typfout werd moonhiner ook nog 1 keer vermeld. Totaal dus ook 63! Een gedeelde eerste plaats met Hengst
Het politiek en vooral de christelijke kant werd waarschijnlijk ook veel besproken want 30 maal CDA
Niet onbelangerijk CJV met 29 maal op de 128e plek
Geen verassing maar wel leuk om te zien, een bevestiging van ht vooroordeel: BIER met 23 keer op de 159e plaats
De meeste gebruikte afkorting uit het CJV-VB (vocabulaire boek voor wie dat nog STEEDS niet weet) op CJV na natuurlijk CJV-FR met 17 keer
Auto werd ook 17 keer vermeld
Politiek 14 keer
Mulder 14 keer samen met 9 keer marten op de vierde plaats qua namen
Rijbewijs en GRIN <GRIN> beide 13 maal
Tosti 12 maal (plus 1 keer tostikoning, kun je zien hoe snel wij namen afkorten :) ) en 4 keer Henk
Flesjes, drinken en drank allemaal 11 keer vermeld
Marum en x-weg elk 9 maal een vermelding
Mzzl 7 keer (dus Moons heeft 7 keer een reactie geschreven, natuurlijk wel elk bestaande uit enkele stukken)
Greetz 6 keer (dus ik heb 6 keer gereageerd)
Heineken mag niet onvermeld blijven met 5 keer
Zuipen 4 keer, kratje ook nog 1 keer
Opvallend: CD word maar 5 keer vermeld, terwijl Moons toch cht meer CD's heeft :)
Ook opvallend: Anton, Jasper of Harry wordt 0 keer vermeld. Onze nick-names zijn dus al bekender dan onze echte namen :)
Wil je de volledige lijst, dan kan ik 'm eventueel wel mailen.

Greetz, Bean
View IPDelete Message

From: RossiDate: Thu Jan 24 03:25:43 MST 2002
he hoi

Wel een beste actie Bean, die lui hebben niks te zoeken op het forum.
Maar wat gaat er zaterdag nou gebeuren?? naar Marum of naar de stad??

mzzls MT Racer
View IPDelete Message

From: Sjappos Glen Talloch SuperstarDate: Thu Jan 24 05:27:58 MST 2002
Ik ga natuurlijk niet ontkennen dat er onder de moslims geen extremisten bestaan. Maar extremisten bevinden zich in elke groepering van de Joden tot aan bijv. een Gronings Bobsleeteam. Ik vind het overigens wel aardig dat de Hengst rept over het Moslim-geweld van de laatste 100 a 200 jaar. Kijken we namelijk even naar een iets groter tijdsspan dan staan de Christenen met kop en schouders bovenaan de 'geweldslijst'. Wat dacht je van de kruistochten en de bekering van Zuid-Amerika met de massale slachtring van de autotochtone bevolking. Maar ik weet ook dat dat je zulke excessen niet toe kan schrijven aan het geloof zelf. Mensen gebruiken het slechts als excuus. Niet dat ik een groot kenner van de Koran ben (moeten we misschien even aan Mullah Haas vragen), maar hierin worden volgens mij dezelfde normen en waarden nagestreven als in de Bijbel. Het verschijnsel dat mij telkens weer opvalt, is dat je blijkbaar van de gelovigen als barbaarse heiden zijnde niet kritische kanttekeningen bij het geloof mag plaatsen.
View IPDelete Message

From: Mt RacerDate: Thu Jan 24 06:50:04 MST 2002
Ik kom morgenavond ( vrijdag) ook niet!!! heb een feest in de stad.

mzzls rossi
View IPDelete Message

From: HengstDate: Thu Jan 24 14:14:36 MST 2002
Mulder zodra je dit leest: gefeliciteerd met je verjaardag van afgelopen dinsdag. En probeer het nog een paar jaar vol te houden met deze lever.

Ja Sjappos, ook de christenen waren er altijd al goed in, klopt helemaal. Maar zoals Moonshiner al zei, of daar kwam het althans op neer: die tijd zijn we gelukkig (grotendeels?) ontgroeid. Ik ben ook niet thuis in de Koran, maar heb van horen zeggen dat daar dezelfde principes in staan als in de Bijbel, wellicht in iets andere woorden. (zoals m'n openingsstukkie al enigszins duidelijk maakte, "fundamenten" enzo)

Waar het uiteraard niet om gaat is de kritische kanttekening, want die wordt al erg lang bij elke vorm van religie geplaatst, denk maar aan Karl Marx. Waar ik per definitie WEL de schurft aan heb is dat je als kerkganger altijd meteen door het zogenaamd verlichte deel van de bevolking in het hokje van irrationele bekrompen non-realisten wordt gezet, wat zeg ik: geschopt. De ordinaire scheldpartijen die sommigen er dan op menen te moeten laten volgen maken het er vervolgens niet beter op. Waar het wel om gaat is dat je ondanks wat kritische kanttekeningen toch nog wel beleefd kunt blijven. En wat kritiek op zijn tijd is alleen maar gezond. Dat zet je aan het denken, het houdt je aan het denken en het houdt je scherp. Waar het ook om gaat is dat de soms wat afwijkende mening van een christen niet per definitie dom hoeft te zijn. De tijd dat iedereen maar voetstoots aannam wat de paus ofzo voorschreef is allang achter de rug. Tegenwoordig wordt er wel eens nagedacht. Wat nog steeds niet wegneemt dat je wel kritiek mag hebben. Alleen moet je dan niet raar opkijken als iemand het daar niet mee eens is.

B.t.w. nou we het er toch over hebben: Sjappos, hoe zit dat met je rijbewijs? Wanneer moest/moet je afrijden?

Within Temptation... en dan te bedenken dat die al jren meedoen in 'the scene'. Toen ik een paar jaar geleden nog zocht naar Die Grote Onbekende Band, later a.k.a. The Gathering, ving ik W.T. al es op op radio, heb nog een paar weken gedacht dat zij misschien de uitvoerende band van 'Strange Machines' waren. Aan de hoge stem te horen dacht ik toen al dat ze het niet waren, hahaha. Die muziek past wel thuis in 'The Lord of the Rings'...

Dus mijn naam wordt van de namen het vaakst genoemd in CJV-F-WT 43? Hl goed... ik ga nog steeds voor de CJV-F-OVHSP... <GRIN> Je hebt wel gezegd hoe vaak er 'mzzl' en 'greetz' in stond, maar ik mis nog 'gr.' eigenlijk... Positief punt: het gebruik van nicknames. Dat gaat goed, dat gaat beter... <GRIN>

Zaterdag... was er niet een feestje van Mulder? En met taxi vanuit Marum naar huis? Moeten we er alleen nog ff komen. Wie kan er rijden? Mijn pa brengt ff een paar dagen een bezoekje aan het ziekenhuis, dus die zie ik ons nog niet naar Marum brengen... maar n van de niet-Boonstra's wellicht es een keer?

Enne... is er vrijdagavond iets dan? CJV is pas over een week... toch?

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: MoonsDate: Fri Jan 25 03:30:36 MST 2002
Leuk die statistieken, en je zie IK en de beste :) In elk geval in week 43. Nu de overige weken nog.

Je hebt van die mensen die nooit opletten... Rossi, zaterdag hebben we een feest bij Mulder. Daarna gaan we met z`n allen naar Marum, ik begreep dat jij en spyro vervoer heen regelen. Nadat we ons daar helemaal lazerus hebben gezopen aan het enige echte bier van het merk Heineken nemen we de taxi terug naar auwerd alwaar we (ik in elk geval) een fiets opzoeken om daarmee slingerend (als dat nog wil) trachten heelhuids thuis te komen. Mocht dit niet lukken dan proberen we een brug of goot op te zoeken om ons lichaam daar hardhandig neer te vleien en onze roes daar uit te slapen. Met een beetje mzzl worden we opgepakt door een juut die ons gratis en voor niets vervoert naar een warme cel op het politie bureau. Maar helaas, zover zal het wel niet komen, want je weet het gezegde van een student: Aan het eind van m`n geld hou ik altijd een stukje maand over.
Maar ach, ik zou ook best wel weer eens naar de stad willen, tis alweer een tijdje geleden dat ik daar goed ben gaan stappen. Een kroegentochtje houden, ach je kent het wel, in die goeie ouwe tijd. Alhoewel, zo oud ben ik nou ook weer niet. Maar je begrijpt wel wat ik bedoel.

Over ouwe koeien uit de sloot halen gesproken. Tsjonge jonge jonge jonge, d8 je nou echt sjap dat wij daar niet over hadden nagedacht? dat we als niet zo erg vrijdenkende mensen het verleden, onze fouten maar probeerden te vergeten? Ach een mens is niet perfect, vroeger was er een andere cultuur dan tegenwoordig, de mensen waren geweldadiger, of in elk geval op een andere wijze, Nu sla je iemand in elkaar om z`n geld, vroeger was iedereen arm, dus moesten ze een andere reden bedenken, en wat lag er minder voor de hand dan het geloof. Niets, dus die reden maar genomen. Gelukkig hebben de meeste mensen, op een enkele sjap na, tegenwoordig meer verstand.
Nog ff over het verschil (of de gelijkenis) tussen de Koran, de schrijver ervan heeft als voorbeeld de bijbel genomen, logisch dus dat het over het algemeen hetzelfde is. Mohammed Ali (de schrijver van het geheel) heeft tenslotte nog een aantal dingen weggehaalt en toegevoegt, totdat het hem wel aardig uitkwam. (Is netzoiets als die vrijzinnege christenen en niet christenen nu doen met de bijbel) En tadaaa een koran. Pech voor de islamietjes, die denken dat ze het juiste geloven, they are wrong, mistaken etc. En dan nog het feit dat ze een paar honderd jaar achterlopen en je weet wat er aan mankeert. Nog ff een aanvulling, die koran is geschreven in een andere cultuur dan de bijbel.

Wat is er vrijdag?? Ik kom in elk geval niet, ik moet ff bijslapen voor zaterdag avond.

Ach ja das waar ook, nog gefeliciteerd Mulder.

Dat van die andere woorden komt dus door het cultuur verschil en door die andere woorden kun je er ook weer makkelijker een andere betekenis aangeven. Net als met de bijbel, om een vb te noemen. Volgens de een kan het homohuwelijk in de kerk wel en volgens een ander niet, tis maar net welke argumenten je ervoor gebruikt. Maar ja, dat is overal zo.

Kritiek mag je best geven, maar doe het dan wel opbouwend, ik weet niet of je ooit communicatie hebt gehad op een van je opleidingen, maar zoek het anders ff op, op het internet. En kom daarna weer eens langs OK?

Gelijk heb je Hengst over WT, past inderdaad wel thuis in "The Lord of the Rings".
Nou je hebt niet helemaal gelijk met het feit dat jou naam het meest wordt genoemd. Die van mij, met een aantal variaties erop (lettertje vergeten) wordt even vaak genoemd.

Dit was het dan wel weer

Mzzl Moons
View IPDelete Message

From: Sjappos SuperstarDate: Fri Jan 25 05:39:23 MST 2002
Ik heb mijn rijbewijs afgelopen zaterdag gehaald en nee ik ga nooit fungeren als Bob. Nu we het toch over Bon hebben. Ik verbaas mij er elke keer weer over de zatheid van de kerels in die commercial. Als je het onderschrift leest, staat er meestal iets van 3 baco's of 6 biertjes. Hoe kan je dan in godsnaam zo zat als een Potter zijn??? Ook het onderscrift bij de Bob klopt niet. Dit zou moeten zijn: "5 cola (of iets dergelijks, mag ook 5 melk zijn)en een verrekte saaie avond". Ga niet naar de Lord of the Rings, da's een kutfilm. Drie uur lang vervelen, tja en dan grijp je al snel naar de beugels. Na 5 beugels begreep ik nog minder van het verhaal....
View IPDelete Message

From: TOSTIDate: Fri Jan 25 10:04:02 MST 2002
Greetz everyone,

Luid de noodklok, de KLM heeft er nu een hele erge hoge kostenpost bij namelijk 'Bolletjesslikkers' of anders gezegd 'mensendiegeldverdienendoorhunlichaamvolteproppenmetvergifdingetjes'(volgens mij zijn er ook leukere melkertbanen te vinden). De KLM moet te vaak vroegtijdig landen voor bolletjesslikkers, omdat deze mensen ziek worden tijdens de reis. Mijn oplossing daarvoor is gewoon rustig door blijven vliegen. Sterft de persoon heb je een koerier minder en het drugs ben je mooi kwijt, sla je toch mooi even twee vliegen in een klap. Als je nagaat dat er per vlucht 24 van deze mensen aan boord zijn schiet dat aardig op. Als de piloot nou een paar goeie duikvluchten maakt en zorgt voor veel turbelentie worden ze vast en zeker alle 24 goed ziek. Hebben de piloten ook eens een leuk vluchtje en hoeven ze niet meer tussntijds te landen. Jaja tosti de filosoof.........

Even over de ns, het gaat weer goed he. Even een nieuwe man aanstellen en de puctualiteit klimt omhoog. Volgens een quote van de ns:"Met een aankomstpuctualiteit van 85,6 procent laat de punctualiteit voor de derde achtereenvolgende week een stijgende lijn zien. Afgezien van eenenkele sein-en wisselstoring, bleven ernstige technische storingen uit". Volgens zeer onbetrouwbare bronnen kwam het voornamelijk door de machinisten, omdat deze met opzet de treinen met vertaging wegreden, tja kan een goede oplossing zijn om je baas te dumpen.

Trouwens het typen wordt mij nou erg moeilijk gemaakt want PINK is nu live bij TMF en ja de ware natuur gevoelens dwingen mij mijn ogen zich omhoog te richten naar de tv met een beetje betere verzorgt haar blijft het toch een lekker wijf. Misschien moeten we toch maar weer overwegen om de tv uit de computerkamer te halen.

Nog even wat statistieken (want de laaste tijd wordt je er mee dood gegooid op het forum)van de ns,
Thermometers van week 3
-Aankomstpuctualiteit (treinen die op tijd arriveren in % (minder dan 3 min. te laat)) 85,6
-Startpuctualiteit (eerste treinen van de dag die op tij vertrekken in %)(minder dan 1 min. te laat) 69,0
-Materieelinzet (bakken op het spoor, gepland en ongepland in onderhoud)
-inzetbaar 79,5%
-geplandonderhoud 13,9%
-ongepland onderhoud 6,6%

Trouwens marten nog gefeliciteerd met je 15e verjaardag of zoiets. 'Kheb er zaterdag wel zin in 'all for fun, fun for all' lekker even met z'n allen zat zuipen. Hebben jullie trouwens al voor vervoer gezorgd, kweet niet namelijk hoeveel mensen of zuiplappen er meegaan......
Goeien tip misschien is om wat taxi geld achter de hand te houden om anders kom je voor leuke verassingen te staan als je moet afrekenen met de chauffeur. tis ongeveer 50 € dus dit is pp +\- 5 €.

'K heb trouwens even op het werk nagevraagd over gitaar lessen. Een collega van mij heeft namelijk veel lessen gehad en is ook leeraar geweest. Deze zekere man vondt de lessen absoluut niet duur maar om zo'n dure gitaar te kopen vondt hij totale onzin, want om te leren kun je het ook heel goed op een goedkope doen, en als je het eenmaal kan, en je vindt het leuk koop je toch direkt een klassiek gitaar want die klinken veel en veel mooier. Kan je toch een paar honderd gulden besparen.

Nou dat was her wel voor even,
Very best wishes TOSTI TOSTI TOSTI TOSTI TOSTI TOSTI TOSTI TOSTI TOSTI TOSTI TOSTI TOSTI TOSTI TOSTI ( toch even wat hoger in de statistieken komen)
View IPDelete Message

From: SpyroDate: Sat Jan 26 06:51:59 MST 2002
hey hoi,

Ik weet niet hoe ik moet beginnen want, ik heb de hele week niet gereageert dus ook al die lange verhalen ook niet gelezen. Maar wat ik wel heb gezien is dat moons dacht dat ik ook vervoer heb maar dat is helaas niet zo. Ik weet niet of gerard ook nog vervoer heeft maar anders hebben we vast een probleem.

Marten ik feleiciteer jou vanavond wel ben er ongeveer om een uur of negen net zo als de rest.

Mazzels Matthijs
View IPDelete Message

From: RossiDate: Sat Jan 26 08:55:36 MST 2002
Dat vervoer vanavond zal vrij lastig worden want mijn ouders zijn op wintersport en ik heb nog steeds geen rijbewijs. Dus we (ik?) heb(ben) wel een probleempje qua vervoer heen, ik zorg wel dat ik zo rond 21.00 uur bij mulder ben..

mzzls MT Racer
View IPDelete Message

Terug