From: HengstDate: Sun Feb 10 08:56:35 MST 2002
Waar moet het heen met die jeugd van tegenwoordig? En dan heb ik het niet over de alledaagse jeugd die je overal tegenkomt, nee ik heb het over de jeugd die net zo graag wil topsporten als een Rintje Ritsma, Gianni Romme of Annemarie Thomas. De jeugd die deze mensen als voorbeelden hebben lijken namelijk niet de allerbeste idolen gekozen te hebben. De één na de andere weigerde catagorisch om de Nederlandse vlag te dragen bij de openingsceremonie van de Olympische Winterspelen in Salt Lake City. Typerend dat het ook alleen schaatsers moeten zijn die je daarover hoort klagen, want de andere sporters hoor je er niet over. Zo zie je maar weer dat als er één schaap over de dam is iedereen elkaar gaat nalullen. Want waar hebben we het nou eigenlijk over? Over het 'sjouwen' met een kennelijk loodzwaar 'ding', zoals Annemarie Thomas het plompverloren uitdrukte. Dit is weer een typisch geval de Nederlandse idioterie van het zeiken op jezelf. Wat een ander een hele eer vindt, vindt een Nederlandse schaatser een vervelend klusje en bedankt stichtelijk voor 'de eer', want tja: 'Ben je gek?'.
Nu kun je je afvragen of ze niet een beetje gelijk hebben, tenslotte gaat het om het presteren, en de prestatie kan verminderen door een bepaalde fysieke belasting. Bij elk tournooi zou ik me daar iets bij voor kunnen stellen, maar de Olympische Spelen, die voor iedereen blijkbaar zo belangrijk zijn, bestaat van oorsprong alleen door 'de Olympische gedachte', en daarin mag je het als een eer zien om het vaandel van je land op het veld te dragen om bij te dragen aan de 'verbroedering d.m.v. sport'.
Tuurlijk, ook de Olympische Spelen zijn vandaag de dag zo commercieel als de pest, maar toch zijn desondanks de sporters uit vele (alle?) landen nog altijd trots als ze hun vlag mogen dragen. Dat de Nederlandse schaatsers dit verrekken is net zo'n aanfluiting als het niet meezingen van het volkslied op een EK of WK voetbal. En die enkele 5000-meterrijder, die kan ik nog begrijpen. Maar dat een Gianni Romme, die nog 2 weken uit kan rusten van de kennelijk loodzware fysieke belasting van het dragen van de vlag, ook niet wilde is te belachelijk voor woorden. Van mij mag hij op deze Olympische Spelen door minimaal 3 buitenlandse atleten die wel een Olympisch hart hebben van de baan worden gereden.

De arrogante premiebewuste schaatsers hebben helaas geen eergevoel meer, alleen gevoel op de bankrekening. Net zoals de heer Sylvain Ephimenco zaterdag in Trouw vraag ik mij af: stel dat ze nu een dag van tevoren de driekleur hadden vervangen door een vlag van Unox of Spaar Select, dan hadden volgens mij alle schaatsers grif de hele nacht bij min 20 in de kou gestaan met 'dat ding' in de hand.

Volgende keer meer over de scheiding van Pim Fortuyn (vanmorgen in 'Buitenhof') of over Jos Verstappen.

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: MoonsDate: Mon Feb 11 07:56:08 MST 2002
Natuurlijk ben ik wel zo handig geworden na al die tijd. Anders komt er nooit wat van. Wie is er de volgende keer "jarig?"
Nog effekes van vorige week, natuurlijk is me dat al wel eens in me opgekomen. Maar ja, aan kernenergie kleeftnog altijd wat risico.

Nexte woche
Ik zag al weer dat de OZO-lui(e) /lieden weer es bezig waren geweest. Remove ze ff Bean wil je?
OK, OK ik zie t alweer, nederlanders moeten altijd wat te kankeren hebben (petten). Ze kunnen het niet laten...
Zo, dat was een rustig weekend, dus dat wordt een volgende keer het beest uithangen, nee toch maar niet, al zouden de OZO-lui graag wat verslagen daarvan lezen. Toch heb ik wel een aardig weekend gehad. Tis namelijk toch wel lekker, wakker worden met een helder hoofd...
OK ditwas het dan wel weer volgende keer meer.

Mzzl Moons
View IPDelete Message

From: TOSTIDate: Mon Feb 11 10:00:28 MST 2002
Hallo luitjes,

Ben eindelijk weer een beetje bijgekomen van gisteravond. Het heeft veel energie gekost al dat schreeuwen, springen, klappen en fluiten. Maar ik moet wel toegeven dat ik het voor een keertje best wel leuk en indrukwekkend vondt. Het is me opgevallen dat er toch nog wat jeugd over is wat best wel enthousiast kan doen (soms een beetje te veel). Het lijkt me trouwens geen goed idee om het in onze kerk toe te passen, want ik denk dat er dan heel wat oudere mensen plotseling hartaanvallen gaan krijgen.....

Trouwens moons, schier vrouwtje niet wat naast je zat. Ik kon me in het begin van de dienst wel opvreten want ik kende haar maar wist niet meer waarvan, maar door wat slinkse wijzes ben ik er toch achter gekomen en heb ik nog even leuk met haar gepraat. Ze kwam namelijk uit pieterzijl en ja daar heb ik een ex-je wonen en ze kende elkaar goed. Alleen zit ik nog met de vraag dat ik een goede indruk heb achter gaelaten bij haar in de kruisweg, zegt zij. Ik kan me helaas niks meer herinneren van haar in kruisweg, tja toch best wel jammer, ik moet toch eens gaan overwegen om wat minder drank te gaan drinken als ik opstap ben.......(not!)

De olympische spelen heb ik helaas nog niet veel van gezien alleen dan een beetje je de hoogtepunten. Blijbaar heeft het wel geholpen dat de schaatsers geen vlag hebben gedragen,want ze hebben al een gouwe en een zilveren plak te pakken. Heb je al wel gehoord hoe duur de kaartjes zijn van een wedstrijd? Het is gewoon veels te duur, dan kunnen alleen elite mensen zich maar kaartje veroorloven. Maar ja als je tribunes zag zijn er dus wel veel rijke mensen...

Gaan we a.s. donderdag nog naar de stad toe? (dit betekend wel dat we dus twee keer opstap gaan dit weekend). Ik ben vrijdag namelijk vrij.

Groetjes TOSTI
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Mon Feb 11 12:40:11 MST 2002
Inderdaad heeel zielig dat de Nederlandse schaatsers de Nederlandse vlag niet willen dragen. Het is niet alleen de eer van het dragen van de vlag op Olympische Spelen, hét sport evenement van de wereld waar het niet alleen om de prestaties hoort te gaan, maar ook om de Olympische gedachte, zoals Hengst het ook al noemt. Het is ook nog eens een blijk van trots op je land. Met trots de Nederlandse vlag laten zien aan de wereld. Het hoeft echt niet zo extreem als bij de Amerikanen (die vinden alles wat ook maar een beetje Amerikaans is, per defenitie het beste), maar een beetje Vaderlands liefde kun je toch wel opbrengen?

Pimmetje d'r uit gefl*kkerd. Nadat Trouw zijn uitlatingen wat had aangedikt. Pim zijn uitleg naderhand (ik weet niet meer in welk programma) klonken toch wel wat anders. Hij was niet per definitie tegen het verbod op enige vorm van discriminatie, maar wel als het in het gedrang kwam met het recht van vrijheid op meningsuiting. Dat betekent niet dat ik het er geheel mee eens ben. Het gaat even iets verder dan de discussie waar Hengst, Moons en ik het ook al over hadden, dat alle minder goede dingen die je over allochtonen zegt (ook al zijn het feiten) te snel als discriminatie wordt opgevat. Op een poll van SBS6 waar normaal zo'n 600 a 800 mensen naar toe bellen stelden ze de vraag wie het eens was met de stelling: "Pim zegt precies wat ik denk". Daar stemden deze keer 2000! mensen op waarvan 87% het mee eens was. Er zijn dus duidelijk meer mensen die het er zeer zeker mee eens zijn, dan mensen die er zeer tegen zijn. Want wat de gemiddelde gedachte van de Nederlandse bevolking is, kun je volgens mij niet met zo'n poll meten...

De OZO's zijn (voor nu dan) weer verwijderd van ons forum. Kijken hoe 'n lange adem ze hebben...

Die Kerncentrale in Petten? Heel hypocriet van Nederland. Petten (een gemiddeld genomen veilige centrale) moet wel sluiten, maar ondertussen halen we de energie die we daarom weer te kort hebben uit kerncentrales in Frankrijk of (goedkope, stinkende en rokende) kolencentrales in bijvoorbeeld Duitsland. Zoals Ome Henk wel eens heeft gezegd: "Denk toch eens aan het milieu, dat helemaal verpést wordt door al die zure regen" (nou ja, het extra CO2 dan...)

We hebben misschien afgelopen zaterdag niet gebeest ('jammen' met een pilsje d'r bij is ook leuk), maar dat hebben we zondag zo'n beetje weer ingehaald. Dat ging er af en toe ook wel raar genoeg aan toe...

Volgens mijn het Tosti ook nog een stukkie geschreve, maar da hep ik nie op mien schief mit rotzooi stoan. Dus da kom loater wel. (een mix van Rotterdams met Gronings, ik weet het, het is geen succes...:)

Greetz, Bean
View IPDelete Message

From: MoonsDate: Tue Feb 12 07:36:55 MST 2002
Kijk eens aan, er valt weer eens lekker te reageren. Ik heb net weer eens een dubbele rijles achter de rug, de eerste sinds een maand of twee, drie, en het ging wel weer lekker, een haakse bocht proberen te nemen in de 4e met een vaartje van zo`n 50 km per uur, wegtrekken in de derde, al lukte dat niet echt. Verder was er onderweg nog een vrachtwagen met een hoogte van 3,5 a 4 meter die onder zo`n balk die over de weg hangt probeerde door te komen die op een hoogte van 2,5 meter hangt. Tja, je maakt wat mee onderweegs.

Trouwens je hoeft niet onderweg te zijn om iets mee te maken. Als je bent aangekomen op de plek van bestemming zie je ook nog wel eens rare (en dat zonder drank op neem ik aan) verschijnselen. Mensen die echt compleet uit hun dak gaan maar dan niet echt gemeend. (Ik vraag me af wat ze hebben gerookt in de pauze ?!?)

Nou Tosti, misschien moet je t juist daarom ook in onze kerk doen. Dat scheelt namelijk weer als je iets anders wilt veranderen. (Een hoop ander mensen minder die een andere mening hebben dan ons)

Dat was inderdaad een schier vrouwtje en ze kwam mij ook heel vaag bekend voor, maar dat kon ook wel kloppen volgens haar want ze ging de laatste tijd niet meer zo vaak uit, laat staan dus dat ze in de X-weg kwam. ze moet ons ontmoet hebben ergens in oktober. En ik weet ook niet wat voor indrukken we toentertijd achterlieten, maar ze zullen redelijk tot goed zijn geweest. (Ik heb niet meer kunnen nagaan, wat voor indruk ze van ons heeft na zondag...)

Ik zie net dat friends is verplaatst naar zaterdag 2 maart!!! OK dus want dan gaan we ook bowlen. Dat is dan dubbel feest!!! Dus dat wordt dan voorlopig niet naar de stad, mijn planning was ook om dat ergens aan het eind van deze maand te doen, dat komt me financieel nl wat minder slecht uit :) Overigens denk ik dat ik zaterdag dan ook maar weer aan me voorbij laat gaan. Dat scheelt dan weer een rondje...

Next CJV-FR
Pimmeke, kan direct aan de slag bij het Vlaams blok, vervolgens mag ie de andere extremistischere partijen in bijv. Frankrijk, oostenrijk en duitsland onderuit halen. Dan zijn we daar gelijk ook vanaf. Nee ff zereneus. SBS6, dan noem je ook een zender. Als ze daar z`on poll starten dan is het ook logisch dat ze z`on uitslag krijgen. Doe hetzelfde maar eens op een islamitische zender, of voor mijn part bij de EO, dan krijg je geheid (van heiden?!?) een ander beeld van de Nederlandse bevolking.
De enige manier om de gemiddelde gedachte te meten is om bij iedere Nederlander een enquete af te nemen waar de mogelijkheid "geen mening" niet op voorkomt (in tegenstelling tot alle andere enquetes)

Dat stukkie waarin je een dialect (rotterdams) en een dialect wat eigenlijk een taal hoort te zijn (Gronings natuurlijk en géén fries) doorelkaar haalt slaat nergens op. Hoe t maar gewoon bij je moers taal.

De vorige keer heb ik niet echt op Hengst gereageerd dus dat doe ik dan maar bij deze.
T stukkie is weer eens duidelijk en lang (komt ook wel bij domi voor(Maar t voordeel van een forum is dat je t nog eens over kunt lezen.)) Een beetje sporter kan zo`n vlag toch wel dragen neem ik aan? Zo zwaar zal dat ding nou ook weer niet zijn. En wat dan nog als dat ding zo zwaar is. T is een eer voor je als je je land mag vertegenwoordigen door het dragen van de vlag. Vroeger, en ik bedoel dan een jaar of 2000 geleden, zouden er waarschijnlijk mensen zijn geweest die er een moord voor zouden doen. Maar ja tegenwoordig is alles zo geinternationaliseerd dat dat niet meer het geval is. En van de ene kant is dat best wel goed (anders had je een hoop medaille kandidaten minder...) maar toch, als je nog een paar week, of zelfs maar een paar dagen kan bijkomen, en dus nog tijd genoeg hebt om te trainen. dan zul je er toch voor moeten gaan als Nederlander zijnde. Tis tenslotte toch een hele ervaring en eer die je dan rijker wordt.

Zoals je ziet, dit keer een langer stuk. hopenlijk ook interessant genoeg om op te reageren... maar is mij, d8 ik, wel toevertrouwd. (af en toe niet, ik weet t)

Mzzl Moons
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Wed Feb 13 06:48:29 MST 2002
De kaartjes voor de Olympische Spelen zijn inderdaad belachelijk duur. Maar net als in Marum wordt het wel gewoon betaald. Elke wedstrijd is gewoon weer uitverkocht. Vraag is groot, aanbod lang niet zo hoog, dus kun je de prijs flink opvoeren.

Als 't wat fatsoenlijk weer is wil ik best naar de binnenstad waarbij we van te voren weer even goedkoop kunnen indrinken, maar of ik dat weekend ook nog naar Marum ga... We zijn niet allemaal zo rijk als jij Tosti.

Er staat inderdaad wel weer iets om op te reageren, maar het lijkt er op dat alleen wij vieren (Bean,Tosti,Moons,Hengst) het forum nog kunnen vinden. Ik kreeg laatst een reactie formuliertje waarin stond dat diegene niet zo vaak meer op de CJV-P kwam omdat er steeds een foutmelding te voorschijn kwam, getekend "je weet wel wie" Nou niet dus! Hoe moet ik dat nou weten? En waarom diegene z'n naam nu niet geeft.... en het was volgens mij niet iemand van de OZO-clan.

Moons en z'n rijlessen. Een haakse bocht met 50 km/h nemen? Is er geen rij instucteur die op zo'n moment ff het rempedaal aantikt?

Waarom zat ik nou weer niet aan de goeie kant van de bank bij de schiere vrouwtjes. Alhoewel dan had je wel constant die irritante(?) meiden achter je te joelen. Ik kan me iemand van de avond daarvoor al nauwelijks herinneren, laat staan iemand van enkele maanden geleden.

Dat kan dus weer gezellig worden met Friends. Als ik me niet vergis, dan was dat die band met die knappe meid (met een flinke bos hout) waarvoor ik viel op de grond? En die natuurlijk ook nog de goeie muziek speelde. Nou maar hopen dat het vervoer een beetje geregeld kan worden. Het liefst natuurlijk een paar CJV chauffeurs die de hele avond willen blijven. En anders een paar ouders die heen willen rijden zodat we met de taxi weer terug kunnen.

Deze week alwéér niet uit?!? Een keer een weekje overslaan, OK. Maar twee weken achter elkaar? Ik begin al ontwenningsverschijnselen te krijgen man! :)

Ik vind SBS6 nou niet een typisch voorbeeld van een zender waar alleen maar 'heidenen' naar kijken, maar goed... Toch opmerkelijk dat er vrij veel mensen het echt helemaal met Pimmetje eens zijn.

Dat dialect stukje hoeft ook nergens op te slaan toch? Dat doet het meeste van ons gebrabbel hier toch al niet.

Genoeg voor nu. Hengst moet eerst maar weer es reageren.

Greetz, Bean
View IPDelete Message

From: martenDate: Wed Feb 13 11:21:20 MST 2002
zo weer eens een reactie van mij werd geloof ik ook wel weer tijd,dus als ik het forum zo in de gauwigheid eens doorlees dan heeft tosti zich dit weekend weer misdragen hij weet niet eens meer wat hij met bepaalde vrouwtjes heeft uitgespookt: ik hoop toch echt voor hem dat het niet Miranda was!!!!!!!
tja ik was dus dit weekend niet in marum maar was weere ens naar de stad en dan niet eens een kroeg in ik deed iets wat eigenlijks tegen mijn principes in in naar de BIOSCOOP belachelijk gewoon wat die lui vragen om daar naar een film te gaan kijken 8euro welgeteld per persoon nou hoefde ik niet te betalen had bioscoop bonnen maar toch en dan het drinken word je ook niet beter van als je daar drinken gaat kopen.
Maar hoop dat ik komende zaterdag toch weer eens een bezoekje aan de kruisweg kan gaan brengen,k'zou bij jeannette gaan slapen en dan maar afwachten wat voor honde weer of dat het is want als het regent moet je niet gaan denken dat ik op de fiets ga ben wel goed maar niet gek.
en volgend moons is friends op 2 maart in de kruisweg dus die avond kan nu al niet meer kapot maar dat zien we ook wel weer.
zo ik heb het idee dat ik eerst weer genoeg aan elkaar gelulot heb het politieke idee sla ik dus wederom over aangezien het me geen flikker intereseert.
View IPDelete Message

Terug