From: HengstDate: Sun Feb 17 15:01:15 MST 2002
Jajaja, de hele vorige week ongeveer niet op internet gezeten, dus ook niet gereageerd. Je leest wat af in die tijd, ik weet inmiddels ongeveer dan ook alles over liposomen. Watte? Ja, liposomen ja. Maar goed, ik had het zullen hebben over Pimmetje Fortuyn. Dat doe ik toch maar niet. D'r is de afgelopen week alweer meer aandacht aan dat heerschap besteed dan hij waard is, dus daar ga ik niet nog ff overheen.

Nee, dan Jos Verstappen. Eén van de weinige sporters die we nog altijd 'onze Jos' noemen, ondanks dat hij in zijn sport niet de gelegenheid krijgt om uit te blinken. Want ja: als ze winnen, hebben WIJ gewonnen. En als ze verliezen hebben ZIJ verloren. Lullig hoor, sporter zijn. Steek je kop boven het maaiveld uit, en je wordt afgemaaid. Zoals alle nationaal bekende Nederlanders overigens.

Maar goed, 'onze Jos'. Onze Jos heeft weer pech gehad. Vorig jaar tekende hij het vroegst in zijn loopbaan ooit zijn verlengend contract bij Arrows. "Die is binnen", denk je dan, ook al is het dan bij een baggerteam waarbij teambaas Tom Walkinshaw geen cent uit wenst te geven aan ontwikkelingen gedurende het seizoen.

Nou, niet dus. Tom Walkinshaw zou een goede opvolger van Formule 1 baas Bernie Ecclestone zijn, want ook zijn wil is wet. Contracten, hoezo contracten? Nee, Walkinshaw is in geldnood. En wat doe je dan als rechtgeaarde corrupte hond? Je wacht af tot het team van voormalig wereldkampioen Alain Prost door de bank op de keien wordt getrapt met een schoenafdruk maatje 45 op zijn zitvlak gebrandmerkt, en je pikt daar vandaan het Duitse heerschap Heinz Harald Frentzen. Je levert vervolgens je coureursbriefje in bij de FIA (Féderation International des Automobiles) en verscheurt het contract met de fraaie krabbel van Jos Verstappen erop. Niet dat Frentzen zo'n enorme topper is, hij is al jaren geleden met vlag en winkel door de loser-test gekomen omdat concurrent Michael Schumacher er met zijn vriendin vandoor ging en inmiddels alweer enige jaren met haar getrouwd is. Ook op de baan kan Frentzen weinig potten breken, of zelfs botten breken, want het afgelopen seizoen hebben we hem amper gezien, nadat hij bij Jordan de zak had gekregen. Maar goed, Frentzen zal wat meer geld omhanden hebben zodat Walkinshaw hem liever laat rijden dan onze Jos. En Jos zijn contract dan? Welk contract? Dankuwel Tom Walkinshaw.

Ik hoop dat Jos met beide handen het aanbod van Michael Schumacher aangrijpt om bij Ferrari testrijder te worden. Rijdt hij toch nog éénmaal in zijn leven in een echte raceauto. En daarna maar naar de CART's in Amerika ofzo, dáár kun je pas lekker doorraggen. Echt wat voor Jos dus.

Verder... zaterdag. Lui, ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ik speel Wonderwall dus lekker met snaarklem en 2 fretten hoger, dat klinkt veel beter. Volgens mij is dit nummer makkelijker dan Teenage Dirtbag... alleen wel ff wennen aan het ritme. Daarna: Marum. Was weer redelijk geslaagd. Alleen was Tosti wat vervelend. Hij kon je niet met een meid zien praten of hij moest er weer tussen komen. Nou ja, een beetje kan ik me dat wel voorstellen nadat ik een half glas rooie Wodka Redbull van 30 cm hoogte in z'n gezicht goot. En als je dan niet gaat slikken belandt het op je T-shirt... Sorry Tosti, m'n richtingsgevoel had al een beetje te lijden gehad onder de voorgaande pilsjes. Verder was de band bagger, de dj nog meer omdat hij het vertikte af te sluiten met een fatsoenlijke plaat terwijl het de hele avond al stierf van de Schlagerachtige meezingers, maar de stemming was wél okay, en da's al heel wat. Oftewel: liever Kruisweg dan Pruim, al heb ik die laatste nog nooit van binnen gezien. Want in Marum hebben ze tenminste Heineken en wodka-Redbull. Al is dat belachelijk duur. Nog ff zien wat ik volgende week doe. Weekje sparen ofzo...

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: HengstDate: Mon Feb 18 13:05:07 MST 2002
Nieuwe week, nieuw topic, helemaal als het inmiddels maandag is...

Ik las nog iets in één van je stukjes van vorige week Bean, om toch nog maar wél ff terug te komen op de ex-lijsttrekker van de Leefbare Centrum Partij Nederland (LCPN), namelijk dat 'Trouw' zijn teksten nogal had verkracht. Sinds wanneer lees jij Trouw? Dat interview gaf Pimmus de Kale Boskabouter namelijk in de Volkskrant... niet in Trouw.

En over zijn TV-optreden: kijk die man is in staat om zijn foute gedachten in hele smakelijk teksten te verpakken, volgens het principe: "Als zo'n imam mij minder dan een varken (of was het nou hond?) noemt, moet ik toch mogen zeggen dat ik de Islam een achterlijke godsdienst vind, en dáárom ben ik tegen artikel 1 uit de grondwet."

Hij maakt hierbij één fout, en die lijkt niemand op te merken: Pim Fortuyn wil de landelijke (en plaatselijke) politiek misbruiken voor zijn persoonlijke oorlog tegen de Islam. Hij scheert alle moslims over de kam van de achterlijke bekrompen buitenlanders, terwijl iedereen toch zou moeten snappen dat echt niet alle moslims gelijk zijn, zoals we hier enige weken geleden al es hebben besproken. Er is namelijk één imam geweest die in het openbaar heeft gezegd dat wat hem betreft alle homo's minder zijn dan een varken, en daaruit concludeert Fortuyn dan maar in het openbaar dat álle moslims er zo over denken, en dat trekt hij zich dan persoonlijk aan. En daarom wil hij dan maar de islamisering van Nederland tegengaan, en vindt hij dat Nederland vol is enzovoorts.
Kort en goed: Pim Fortuyn strooit al zijn debiele antisemitische gedachtengoed maar wijd in het rond met als enige argument dat Nederland vol zou zijn en met als slap excuus dat 'ze' hem minder dan een varken noemen.

En de Nederlanders zijn ook nog zo stom om hem hielenlikkend achterna te lopen, want 'Pim Fortuyn zegt precies wat ik denk'. Dat kan maar één ding betekenen: de buitenlandervrees zit er diep in in Nederland, da's wel een feit. De vraag is dan: waar komt die vrees vandaan? Want er zijn zóveel allochtonen in Nederland waar je nooit iets van hoort, zoals bv. de Chinezen of de Italianen. Dus waar komt dan die vrees vandaan? Interessant issue voor de verkiezingen, die buitenlandervrees...

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Tue Feb 19 01:34:36 MST 2002
Onze Jos. Die man heeft ook nooit geluk. Zijn reputatie als brokkenpiloot die hij bij sommige mensen maar niet kan kwijt raken en dan ook nog worden 'gedumpt'. Ik neem aan dat Jos toch ook wel een kopietje van 't contract heeft. Aanklagen die Tom Walkinshaw. Paar ton d'r uit halen en dan lekker bij Ferrari rondscheuren als testcoureur.

Wonderwall gaat inderdaad makkelijker dan Teeneage Dirtbag. Nogal wat! Zelfs die eerste twee regels met dat ritme d'r in zijn na een half uurtje oefenen al heel redelijk te spelen. Henk kent het hele nummer zo'n beetje (helemaal) al. Ik heb nog niet zoveel tijd gehad om te oefenen dus ik ben ongeveer bij de eerste twee regels blijven hangen. Het klinkt wel een stuk beter met die klem, alleen hoor je wel dat de klem niet van super kwaliteit is. Alle snaren worden niet genoeg afgeklemd als je hard ragt. En voor hard raggen leent dit nummer zich beter dat Teenage Dirtbag. En met zulke simpele accoorden kun je tenminste ook nog een beetje snel overpakken.

Marum was weer geslaagd. Van de band heb ik nix meegekregen. Nooit iets van gezien. Des te meer van de vrouwelijke bezoekers. In het begin van de avond was het vrij rustig, maar van de mensen die er waren was de meerderheid vrouwelijk. En das altijd leuk natuurlijk. Vooral die blonde meid, toch half broertje ;) ? En een praatje maken met Rambo, ehh sorry Anja was ook weer gezellig. Al moest Henk plotseling wel weer tussenbeide komen en Anja even laten zien hoe ze mee moest dansen op Shakira.

Details Hengst. Details. Trouw, Volkskrant allemaal 1 pot nat (Hengst een beetje provoceren ;)) Dus is Pimmetje nog iets extremer dan ik had gehoord. Dat klinkt weer als een echte rasist: "Iemand staat mij niet aan. Even kijken of ie bij een bepaalde groep hoort. Die groep? Mooi, dan staat iedereen van die groep mij niet aan."

En als Pimmetje het recht van meningsuiting belangerijker vind dan artikel 1, dan mogen we hem dus ook discimineren omdat ie homo is. Homo's mogen niet de politiek in. Probleem opgelost.

Je haalt er hier even dat puntje bij wat Moons en ik op de eerste CJV avond van dit seizoen inderdaad al vroegen. Waarom horen we nooit iets van de allochtonen die geen Marrokanen, Turken of Antillianen zijn? Geen buitenlander vrees dus, maar marroturkillianen-vrees.

Wie heeft er tot in de nacht gekeken naar de TMF jaarmixen afgelopen zondag avond? Ik natuurlijk wel weer. Na een korte nacht van zaterdag op zondag was ook de nacht van zondag op maandag weer veel te kort. En waarom? Omdat ik de TMF mixen natuurlijk wilde opnemen. En niet op videoband. Nee op de computer, zodat ik de mixen op CD kan branden. Leuk, maar om daarvoor zo laat op te blijven? Jazeker. Want de moeite loont goed. Ik was net bezig met opnemen toen een neef van mij belde of ik het ook voor elkaar kon krijgen om het geluid van een videoband op CD te krijgen. Met wat moeite moet dat we lukken ja, maar waarom dan? Hij wilde dus ook de TMF mixen die hij op video opnam op CD. "Nou daar ben ik dus nét mee bezig." "Doe mij ze alle 5 (1997 t/m 2001) ook maar". Kijk in 1 keer 5 CD's verkocht. 10 Minuten later, weer mijn neef. "Een vriend van mij wil ze ook allemaal hebben". Sjakka, weer vijf. Ik ben dus wel weer ff bezig met branden. Als er nog meer geinteresseerden zijn dan hoor ik het vast wel. De kwaliteit is net zo als de TMF jaarmix 2001 die ik al had gebrand voor sommigen. En dat vond ik al van zeer goede kwaliteit. Matthijs had wel iets te klagen, maar wat nou precies het probleem was heeft ie nog niet gezegd. En de mixen zijn gewoon goed gemixt. Leuk om al die 2 Brothers on the 4th floor platen en de eerste nummers van Britney weer es te horen.

Genoeg. Ik moet maar weer es aan 't werk.

Greetz, Bean
View IPDelete Message

From: martenDate: Thu Feb 21 12:16:19 MST 2002
tjonge het gaat de slechte kant op met ons forum geloof ik maar twee reply's waarvan een van de schrijver zelf die moons heeft niet eens gereageerd.
tja ik heb een goede reden we hadden geen internet op school dus ja kan er niets aan doen.
maar haeb ook weinig inspiratie dus ik houd daarom ook nu weer op
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Fri Feb 22 01:19:34 MST 2002
Das natuurlijk geen reden om niet te reageren. Omdat er zo weinig reacties zijn. Als er stukjes waarop te reageren valt en je hebt de mogelijkheid om te reageren, moet je reageren. En waarom Moons deze week afwezig is... we zullen het 'm vanavond vragen. 'k Ben benieuwd wat Matthijs van 't onderwerp gemaakt heeft trouwens.
Ik moet zaterdag nog wel ff flink gaan raggeh, want ik heb de hele week zo'n beetje nog geen snaar aangeraakt. Alleen het eerste stukje heb ik wat geoefend. Vrijdag avond weer laat en zaterdag morgen weer 'vroeg'. Tenminste ik vind 9 uur toch wel vroeg als je de avond daarvoor het al vrij laat hebt gemaakt. Want er moet weer oud papier worden gereden. Ik hoop toch niet dat het net zulks weer als vandaag wordt... Er moet er ook iemand van de CJV mij meehelpen (behalve natuurlijk de rijders Tosti en Mulder), dus bedenk al vast maar even wie van jullie met mij mee wil. Ik weet het, het is één en al ellende met mij een héle ochtend opgescheept te zitten, maar soms moeten we offers maken als we een leuk bedrag van de jeugdcentrale willen krijgen ten goede van het CJV weekend.
En dan zaterdag avond raggeh en op naar Gezina. Es kijken hoe lang we daar blijven voordat we richting de Kruisweg gaan :) Misschien kunnen we lang zal ze leven met z'n vieren spelen...

Greetz, Bean
View IPDelete Message

Terug