From: MoonsDate: Mon Feb 25 06:24:20 MST 2002
Week 9 - Hè, hè, ik ben er weer

Nog ff reageren op 2 week terug, het laatste bericht van Bean.
Dat deed ze ook inderdaad. Remmen. Dat moest ook wel, want ik zat al vrij dicht bij een lantarenpaal :(

Ach ja, het schiere vrouwtje. Helaas nog niet weer gezien.

M`n broertje wou wel rijden dus dat is al 1, nu de rest nog.

Mulder, een keertje naar de bios is inderdaad idioot prijzig.

Vorige week:
Ik had vakantie, en je weet dat internetten niet al te goedkoop is, in elk geval niet voor een arme student en het liep al tegen het einde van de maand dus... Vandaar dat ik niet heb gereageerd.

Pimmetje de boskabouter, met punthoofd... Tja, wat valt daar nu nog meer aan overbodigheden over te vertellen. Een heleboel, maar aangezien al dat gel*l toch overbodig is, omdat iedereen die hier komt wel een beetje na kan denken, en dus ook wel doorheeft dat pim net zo iemand is als, ik noem maar een voorbeeld, mussolini of hitler (die konden ook wel aardig overtuigend zijn...) Zal ik er maar niet meer woorden aan vuil maken.

Raggen, eens kijken hoe dat gaat met "Have a little faith in me", Dat wordt nog flink oefenen heb ik al door, en goed luisteren. Trouwens Bean en Tosti, hebben jullie de versie van Ilse DeLange al? (Hengst, je weet wel die preek van ongeveer een kwartier met een aantal stille en vrolijke momenten :) )
Dat lang zal ze leven... Tja, dat is dus niet gelukt maar ach, zonder dat was het ook wel redelijk geslaagd vond ik. Het uitzicht was wel wat minder maar als je hoog genoeg bleef kijken, en een beetje tunnelzicht hebt (Wat wel lukt na dat bier...) Dan was het wel aardig :) (Moet je overigens wel op de goede plek zitten.)
Tjee, wat kunnen die friezen roddelen, niet normaal meer. Maar ja, daarom zijn het ook friezen...

Generaliseren... Baby`s drinken melk, mensen drinken melk, alle mensen zijn dus baby`s... (enkele uitzonderingen, die de regel bevestigen, daargelaten...)

CJV`ers waren er genoeg, wat niet kan worden gezegd van clubleden... Djsie hé, wat waren er daar veel van. Zoals Bean al opmerkte: In het verleden werd de CJV nog wel eens aangesproken op deelname aan de OPA, nu mogen de clubs wel eens worden aangesproken.

Het onderwerp van Spyro was best interessant, al sloeg het niet zoveel op mij vond ik. In elk geval hebben we weer heel wat gehoord over de twijfel van vrouwen, al zal ik het geen twijfel noemen.

Van de week zijn we dus niet naar de X-weg geweest, maar zaterdag gaan we ervoor, een groots feest zal dat moeten worden. Moet ook wel lukken, als het vervoer goed geregeld is.

Mzzl Moons
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Tue Feb 26 01:21:05 MST 2002
Reageren op 2 weken geleden?!? Foei toch Moons. We hadden meer verwacht van dé VFS (vaste forum schrijver), of was dat nou... ;)

Misschien dat het schiere vrouwtje (een verschrikkelijke benaming trouwens, maar oke) a.s. zaterdag nog in Marum is. Gelukkig wou inderdaad jouw broertje rijden. Gerards ouders rijden ook al. Daar konden 2 bij in + Gerard zelf, dat zijn al 3 CJV'ers. Er kunnen vast wel 4 CJV'ers bij jouw broertje in. Das al 7. In als Dinanda rijdt passen er daar ook wel 5 in. En dat is 12. Als Dinanda niet rijdt, moeten Matthijs zijn ouders dus rijden, maar dan wordt het daar wel heel krap. 1 bestuurder + 5 CJV leden...
En dan de clubleden nog. Hopelijk rijdt Bea v/d Veen (leiding van de clubs) dan kan die een paar clubleden meenemen en anders moet Arend ter Veen mee.

Bios wordt net zoals alles, belachelijk duur. Als je toch heen wilt is de enige optie zo'n beetje om niet 's weekends te gaan maar door de week.

Tegenwoordig heeft internet toch allemaal van die inbelnummers waar je standaard 10% korting hebt om het starttarief en telefoontikken? Maar ik begrijp dat je flink moet sparen als je a.s. zaterdag de hele avond rondjes wil geven ;)

"Have a little faith in me"... Vorige week had ik al weinig tijd om te oefenen, maar omdat het nummer te doen was ging dat nog wel. Maar deze keer... Volgens mij is ie een stuk moeilijker, maar ik heb nog niet echt de tijd gehad/genomen om daar achter te komen. Zoals de leraar ook al zei (net zoals ze op internet zeggen trouwens) is het nummer geschreven voor de piano. Dus klinkt het nogal anders op de gitaar.

Ja het was best gezellig bij Gezina. Ook es leuk om Gezientje (jaaa welke is dat nou? hahaha) es in wat helder licht dan het Kruisweg-licht te zien. Maar haar figuurtje is inderdaad toch een stuk minder dan haar koppie. Dat roddelen werd inderdaad af en toe wel genant. Zeker als je het doet terwijl degene over wie je roddelt er gewoon bij zit.

Matthijs, als je dit leest, je moet het onderwerp nog ff meelen.

Ja ik hoop ook dat a.s. zaterdag een groot feest wordt. Laten we zeggen als voorproefje op het kamp. Zouden de meiden net zoals elke avond na het 'officiele' gedeelte er gelijk vandoor gaan? De band is gelukkig weer een van de betere. Ik kon me nog wel iets herinneren van een bos hout wat flink op en neer ging tijdens rock-platen en als ik de foto's op hun site zie, dan wordt die herinnering weer bevestigd (http://www.friends4live.nl/Sarina.jpg) Daar zou je toch van op de grond vallen ;)

Greetz, Bean
View IPDelete Message

From: MoonsDate: Tue Feb 26 04:11:17 MST 2002
Ach, dè vaste forum schrijvers hebben zo af en toe ook hun mindere momenten. Dus vandaar :)

OK bij de nu volgende benamingen zit vast wel een betere:
leuke meid
jonge dame
toffe wief
etc.
Misschien is ze er inderdaad, dat zou ik niet verkeerd vinden...

Ik weet niet of jij weet wat voor een blik mijn broertje heeft, waarschijnlijk niet. OK met veel duwen, proppen, trekken, elleboogstoten en af en toe een missend lichaamsdeel moet t kunnen, maar dan stap ik wel bij een andere auto in... Trouwens marten hoeft niet mee te rijden, dat scheelt alweer één.

Ja, ja, dat zou jij wel willen, ik de hele avond rondjes geven. Ik ben wel goed maar niet gek. Ik heb laatst ff uitgerekend wat ik tegenwoordig maandelijks overhou, oftewel wat erbij inschiet. Daar werd ik niet vrolijk van.

Nou ik zal vanmiddag en vanavond dus maar weer eens gaan oefenen. Dat laten klinken als een piano lukt wel redelijk, nu het overpakken nog.

Ach het zijn en blijven friezen... en vrouwen... al kon die vriend van gezina er ook wel wat van.

Hoe ging dat de vorige keer? Ze gingen er wel vandoor, maar op t eind kwamen ze er weer eens bij. En met Friends moet t wel een geslaagde nacht worden

Mzzl Moons
View IPDelete Message

From: Hengst (1/2)Date: Thu Feb 28 14:38:59 MST 2002
Tja, Bean had wel een beetje gelijk dat ik weer es moest reageren... maar de laatste keer dat ik op woensdag wat tikte was dat zo'n beetje het laatste stukkie van de week. Da's niet zo dankbaar werk, toch? Maar goed, ik zal weer es ff wat gaan doen. Het aantal bezoeken per week heeft inmiddels een flinke dip gehad, daar moet toch wat aan gebeuren. Zonder nou arrogant te willen worden kan ik dus wel zeggen dat mijn inbreng hier meer dan gewenst is... <GRIN>

Moons, wil je om te beginnen mij nimmer never nooitniet nog es beschuldigen van moeilijk leesbare teksten op het forum 'omdat ik er niet bijzet waar het om ging'? Die wazige bagger die jij hierboven aan het uitsproeien bent is namelijk nog slechter dan mijn i.h.a. toch redelijk ingeleide stukjes. En dan heb ik het over je CJV-FWT, notabene het openingsstukje. Enkelvoudige zinnetjes als antwoord op 2 weken terug, tsss...

Mussolini en Hitler, die ook overtuigend konden l*llen... yeah, die verrekte demagogen zijn linke jongens als ze de macht van hun stem in de smiezen krijgen, dat was al net zo toen Slobodan Milosevic president werd van toen nog Joegoslavië. (Heb ik ff mazzel gehad dat je in mijn lagere schooltijd nog de Sovjetunie en Joegoslavië had, dat scheelt nogal wat landjes leren bij topografie, wat ik toch al een rampenvak vond... <GRIN>)
Helaas staat de krant boordevol met opmerkingen van jan en alleman tegen die kale bosnicht, en daardoor krijgt hij alle aandacht die hij zó graag wil, maar niet verdient.

"Have a little faith in me", een mooi nummer dat op de piano beter tot zijn recht komt. Dat neemt echter niet weg dat vele muziekstukken volgens mij op vele instrumenten te spelen zijn, en dat geldt ook voor de plaat van John Hiatt. Ik heb je bandje beluisterd Moons, maar niet gebruikt om te oefenen. Nee, ik doe het keer liever met het bandje van Heddy, wat deze keer een stuk duidelijker is dan de plaat van Ilse. Toch moet ik bekennen dat ik er een paar uur voor nodig had om grip te krijgen op 'regel 2 en half 3' zeg maar. Te meer omdat het bandje iets anders klinkt dan mijn gitaar, en het een aaneengesloten combinatie was van tokkelen en 4-snarige akkoordjes, en voordat ik in de smiezen had hoe ik elk akkoord moest spelen... Inmiddels kan ik denk ik wel zeggen dat ik 'm wel heb, maar de snelheid is er nog niet. Het overpakken vraagt helaas meer tijd dan ik kan geven... en dan nog die verrekte B mineur akkoorden, die speel ik wel ff wat gemakkelijker als dat mag... Al met al: niveau is redelijk, net als bij Teenage Dirtbag, die overigens nog steeds beter gaat bij mij. Alleen de snelheid bij sommige akkoorden mis ik nog, da's wel jammer.

Lang zal ze leven... kijk, m.b.v. de blokfluit kan ik de noten wel ff op papier zetten, en ze vervolgens benamen, maar dan weet ik nog niet hoe ik ze op gitaar moet spelen. Bean, hoe kom jij aan al die basisakkoorden van majeur en mineur en septiem die je op papier hebt? Van the net? Ben zelf nl. al aan het zoeken geweest: O-VER-AL gitaarakkoorden bij popsongs, maar een eenvoudige cdefgab majeur/mineur, ho maar. We hadden het 'lang zal ze leven' wel ff in mineur kunnen spelen, hahaha... zo'n triestig deuntje...

Dat die ene meid uit de Gerkesklooster-clan een muts was wist ik allang, maar dat ze zó erg was had ik niet verwacht: gewoon glashard continu die 'henk' (Hendrika?) zitten nadoen en naäpen en uitlachen. Je zou dat mens een schop voor de kont geven, wát een vriendinnen zeg... Overigens weet ik dankzij Bean ook weer dat Gezientje nog wel m'n meeladres weet, maar naar dat kunstzinnige <gaap> tekenwerk van haar zal ik wel kunnen fluiten denk ik. En ik maar hopen dat ik over 60 jaar kon zeggen: "Ja, ZIJ heeft me nou es een tekening over de computer verstuurd, en vandaag de dag betaal je daar miljoenen voor." Nou ja, hoop doet leven, want ik denk niet dat ze een cent waard worden, hahaha. Nou ja, zeker weten doe je dat nooit, want Anton Heyboer vangt ook 100 euro voor die papiervervuiling met 10 kwasten tegelijk in de hand waarvan hij in 5 minuten 30 stuks produceert.
View IPDelete Message

From: Hengst (2/2)Date: Thu Feb 28 14:42:04 MST 2002
Spyro's onderwerp: inderdaad best heel goed. Best heel diep ook, en daardoor kwam onze Didi es goed op stoom, 't was duidelijk dat ze vond dat ze zich in die 'mannenwereld' ff moest laten gelden. Blijkt maar weer: ze moet gewoon mee op CJV-kamp, tentamen of niet. (En wat dan nog, tsss... tentamen, da's geen excuus.)

Wel jammer dat al dat werk wat Spyro erop gehad heeft werd verpest door het schaatsen. Het kloterige aan zo'n TV is dat iedereen naar die stomme kijkkast zit te staren, en dat je een normaal gesprek wel kunt schudden omdat die bewegende beelden continu je aandacht trekken. Nee, doe mij maar de radio.

Bean toch, JIJ zou toch moeten weten dat er maar één vaste CJV-VFS is: ondergetekende dus. Oh, heb ik me nu uit de tent laten lokken? <GRIN>

Is het vervoer voor zaterdag al geregeld Bean? Anders moet ik m'n vader nog ff vragen?

Inderdaad Bean, ook Het Net heeft tegenwoordig korting op internet-tikken. Dat hadden we overigens al: ons inbelnummer zat bij de 10 voordeelnummers, dus er is weinig veranderd. Alleen willen die asociale honden nu een automatische incasso van hun geld. Mogen we verdorie zelf ff uitmaken wanneer de rekening bepaalde betalingen toestaat?

A.s. zaterdag bowlen, jaja... nee Bean, als er wat te feesten is gaan die meiden er niet na het 'officiële' gedeelte vandoor. Life is all about priorities. Oftewel: zorg ervoor dat elke CJV-er de CJV overal voorrang geeft. That's the spirit, hahaha. Voorproefje op het kamp zegt 'ie... toch is het kamp wel altijd van een wat andere categorie vind ik hoor. Zoals ik zaterdag op terugweg in de auto zei: soms heb je (lees: 'ik') van die momenten dat je denkt: zat ik maar op Ameland. Komt natuurlijk ook omdat ik daar vroeger jááááren op vakantie ben geweest, én er familie heb zitten, én enige goeie ervaringen heb met een CJV-kamp.

Dus de zangeres heet Sarina? Ik kon me verrekte weinig meer van haar herinneren, waarschijnlijk omdat ik kon drinken en Bean toen mocht rijden. Overigens kun je aan de gegeven foto maar slecht zien of het een lekker ding was, maar de bos hout is "uitstekend" in beeld gebracht, hahaha. En nu maar hopen dat ze dat nummer van Blof (?) weer spelen, kan Bean zijn actie herhalen. En dan voor het oog van een zootje clubleden, hahaha. Als je een beetje verantwoordelijkheidsgevoel hebt merk je de negatieve kanten van het voorzitterschap pas op als je het bent... ach, 't is ook maar net hoe druk je je daarom maakt.

Oh en nu gaat Moons het vrouwvolk benoemen? Jonge dame? Toffe wief???? Wat dacht je gewoon van lekker ding?!?

Goed, en met deze wijze (voorgaande) zin besluit ik mijn stukje maar, de rest van Moons kan ik toch niks mee.

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Fri Mar 1 03:31:44 MST 2002
Hoezo Hengst, ik had een beetje gelijk? Ik heb altijd helemaal gelijk! (behalve bij deze bewering dan :)
Die bezoekers inderdaad. Als je even op het NedStat logo klikt en dan kijkt naar de bezoekers per maand: Een bijna constant stijgende lijn, ...maar dan komt februari. Het lijkt UPC wel. Een koersval van hier tot Tokio.

Moons die wazige teksten schrijft? Volgens mij is dit nog meer bewijs voor het feit dat je niet vaak genoeg CJV-FLVS. Want ik wist wel gelijk (...) waar hij het over had. Maar ik ben het er mee eens dat ie wel iets meer inleidend kan vertellen waar ie 't wel niet over heeft. Misschien dat er wat meer wordt CJV-FR't als ik het weer normaal toegankelijk maak (waarvan akte) Je hoeft dus niet meer moeilijk te klikken (ik zal niet precies beschrijven over de details ivm eventuele OZO-aanslagen) om naar binnen te komen. Gewoon ff wachte dus.

Zo te zien ben jij alweer verder met het leren van John Hiatt dan mij. Dat snel overpakken leer je niet zomaar. Dat is gewoon ervaring in tijd, niet in aantal nummers. Ik heb die basis accoorden wel ja. Nog ff kijken of ik het plaatje nog heb... ee volgens mij niet meer, maar anders krijg je wel een keer een kopie.

Dat valt me op bij CJV onderwerpen. Als er 1 vrouwelijk lid bij is, dan hoor je daar veel meer van dan als er meerdere zijn. Eerst met Annemiek en nu ook al bij Dinanda. Ik vind het wel best hoor, een beetje tegenspraak. Anders worden het al snel saaie discussies. Van mij had de TV naderhand gezien ook wel uit gemogen tijdens de discussies. Weet ik dat voor volgende keer (over vier jaar dus ;)

Het vervoer is een gigantisch regelwerk geworden. Ik heb gisteravond bijna de hele avond gebeld en het is nog niet zeker of alles rond is. Heenreis in ieder geval wel, maar terug zit ik nog even of we wel of niet genoeg auto's hebben. Vanavond Anne maar weer voor de tigste keer bellen wie er nu allemaal precies meegingen en hoe laat ze allemaal nar huis moeten. Ook zoiets: Denk je wat hulp te krijgen van de clubleiding dat ze wat rondbellen wie allemaal mee willen, heel mooi. Maar bel ik dan 'toevallig' een van de clubleden en weten ze niet eens hoe laat ze aanwezig moeten zijn... Kijk dan helpt 't ook weinig.

Ik heb trouwens van 't werk een digitale foto camera weten mee te krijgen. Hij maakt niet zulke fantastisch scherpe foto's met maar 640x480 pixels, maar voor internet moet het maar genoeg zijn. Ik ben er ook zat van dure fotorolletjes te moeten kopen en die weer te moeten laten afdrukken, waarna ik weer een tijd bezig ben om ze allemaal fatsoenlijk in te scannen. Ik hoop alleen wel dat ik de camera ergens kan afgeven na het bowlen, want om met dat ding van een paar honderd gulden nou de hele avond rond te moeten lopen...

't Is dat geen vrouw dit forum leest, want ik weet niet of een vrouw het leuk zou vinden als je haar een ding/voorwerp vindt. :)

En met déze wijze(?) woorden beeindig ik mijn stukje...

Greetz, Bean
View IPDelete Message

From: HengstDate: Fri Mar 1 09:08:42 MST 2002
Nee Bean, jij had een beetje gelijk, ik heb nl. ook af en toe nog es andere prioriteiten. Zoals leren ofzo. En dan heb ik niet altijd gelegenheid om ff een uur te zitten denken en tikken op een CJV-FR. De stijgende lijn was mij ook al es opgevallen, zag er goed uit, maar ik had gehoopt dat hij constant zou worden of op een gegeven moment slechts een kleine dip zou krijgen. Maar dit is gewoon een anti-climax. UPC noem je dat? Ik zat eerder te denken aan het WTC, als we het hebben over hoogteverlies...

Overigens, dat gekwaak van Moons is toch echt wazig. Zoals je zou kunnen lezen heb ik niet gezegd dat ik het niet snapte, maar alleen dat hij wazig en slecht ingeleid schrijft, notabene waar hij mij ook van beschuldigde een tijdje terug. Geen appels met peren vergelijken Bean.

De OZO een beetje kennende wachten de niet-CJV-OZO-ieten hun kans af in de platgebombardeerde grotten van Biera-Biera om, zodra de aandacht van mollah O’Bean afzwakt, genadeloos toe te slaan in een terroristische wraakactie teneinde het gesettlede Tali-Bean-bewind met de cybervloer gelijk te maken. Niet dat Osama Bin Aduard (a.k.a. ondergetekende) het er onlangs nog met ze over gehad heeft, maar een OZO-iet verdraagt geen afwijzing. Afwijzingen schreeuwen om een extreem fundamentalistische bloedwraak: oog om oog? Nee: HOOFD om oog, arm om hand, hand om vinger, been om voet en cyberspace om forum, als ik eens wat bloedwraken ‘in overdrive’ moet noemen. Blijft over: wie heeft de langste adem? En dit bedoel ik dus niet met het idee dat degene met de beste longen nu maar zijn knoflookkegel tegen de bierkegel van de ander aan moet blazen omdat de beste de ander compleet onder de zoden stoomt, maar gewoon wie het langste volhoudt: De Tali-Bean of OZO-Kaida. De strijd zal hard en gemeen worden, temeer omdat de internationale gemeenschap zich er niet mee gaat bemoeien. Tenslotte is de Noord Atlantische Verdrags Organisatie niet opgezet om cyberoorlogen te sussen, zodat de bloedige elektronen- of lichtpulsen-stroom die gaat ontstaan enkel remming ondervindt van de traagheid van het internet. Dat wordt de krantenkop van de eeuw: “Bloedige cyber-oorlog gesmoord door trage servers.” Traagheid geeft stilstand, stilstand geeft achteruitgang, en achteruitgang betekent hier de cyber-dood. De dood of de gladiolen, wie zal verslagen worden? Want het bloed kruipt waar het niet gaan kan, hetzij als opgefokte elektronenstroom, hetzij als verzameling EPO-opgefokte rode bloedcellen. Want bloed is bloed, en stromen zal het!!!!

Dure fotorolletjes? Maak jij zo vaak foto’s op CJV? En zet jij dan letterlijk elke foto op internet? Kijk, het is natuurlijk op termijn goedkoper, maar persoonlijk bekijk ik liever een mapje foto’s dan dat ik op de monitor moet zitten staren... Ach, ieder zijn meug. Ik de mijne, Bean de zijne.

Vrouwen en een ‘lekker ding’... ik kan me niet voorstellen dat er veel vrouwen zijn die kwaad zouden worden als ze horen dat ze een lekker ding zijn. Volgens mij gaan ze dan enorm glimmen, hahaha.

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

Terug