From: Mr.BeanDate: Tue Mar 19 01:35:14 MST 2002
Deel 1 van 20(?):

Ik vrees dat dit een lang stukje wordt, aangezien ik een hééle tijd niet meer heb gereageerd. Ik lijk nu ook onder iets te lijden wat iedereen heden ten dage heeft: tijdsgebrek/druk. En de onze dominee had er nog wel zo'n mooie preek over gehouden o.a. dat je werkt om te leven en niet leeft om te werken, maar Bean is nu weer "Back in tha house".
Even kijken. Het eerste waar ik nog op moet reageren is een stukje van Moons, week 10, 6 maart (oei, bijna 2 week geleden)
C-mailen. Ik had er nog nooit van gehoord. En ook nu ik zie dat de C voor card staat herken ik het niet. Of het logisch is? Mwah...
Dat er perse zoveel mensen mee op kamp moeten om de prijs te drukken hoeft ook niet echt. We krijgen toch een vaste toelage van de jeugdcentrale. Hoe minder mensen er mee gaan, hoe groter het bedrag dus per persoon is. Uiteindelijk scheelt het niet verschrikkelijk veel. Maar het is natuurlijk wel gezelliger en als er te weinig mensen zijn kunnen we natuurlijk ook niet 'teambuilden; zoals vorig jaar :)

En dan Hengst van 8 maart:
Ook al druk? Wat vreemd. Niemand heeft het tegenwoordig toch druk? :) Helemaal lullig dat je een hele dag hebt zitten stampen en dat je het tentamen dan ook nog niet haalt. Ik weet dat het nooit gebeurt en dat ik het zelf ook te weinig doe, maar je huiswerk goed bijhouden en ruim voor de tentamens ook al wat leren, dan onthou je het iets makkelijker dan door het allemaal op 1 dag te leren. Maar dat weet je vast en zeker allang...
Jackass, grandioos? Ach ja, klinkt wel geinig, maar om het nu ook echt te bekijken? Het klinkt een beetje zoals "over de rooie" waarbij ze de goorste spellen moeten doen om 1000 gulden te verdienen (gulden/2,20371 = euro voor wie het nu al vergeten is) Met je reet in gesmolten chocolade en daarna in een bak metr meel en dan je broek weer aantrekken... Ik zap meestal door...
Volgens mij voel ik bij jouw een beetje aggressiviteit tegenover friezen. Ik kan me vergissen hoor :) En ik dacht nog wel dat jij voor een klein gedeelte fries was?
Dat ik die meid tegenkwam op MSN, was omdat zij mij al gelijk had toegevoegd aan haar contact list nadat ik haar dat mailtje met foto's had gestuurd.
Het heeft volgens mij helaas al geen zin meer om te reageren op Didi. Ze had afgelopen vrijdag nog niet eens een reactie gezien op haar stukje... Ik vrees dat het een eenmalige opvlieging was.
Een politieke discussie met de OZO-clan? Ik waag me er niet eens aan. Zo goed kan ik ook weer niet discusieren. Vooral niet met mensen die een vaste mening hebben, waar ze niet vanaf willen wijken.

Rossi 10 maart:
Alweer iemand die het naar ze zin heeft gehad in Marum tijdens bowlen. Ik vond het ook zeker een geslaagde avond. Alleen was ik zo te horen gelukkig niet zo dronken als jouw. Ik wil me het liefst de volgende dag nog iets kunnen herinneren van de avond daarvoor. Ik heb het een paar keer gedaan, veel drinken. Dus eerst 6 flesjes indrinken om daarna nog es gezellig te gaan stappen en verder door te drinken. Bevalt me niet zo. Een paar biertjes op is lekker om even los te komen, aangeschoten. Maar dronken... neuhhh hoeft van mij niet. Zal er wel weer aan liggen dat ik veel te oud word.
Dus het was jouw schuld dat die friezen begonnen te slaan? Ik dacht al waarom slaan ze nu zomaar, maar ze hadden dus wel een 'reden'. Als je dat volgende keer nu even buiten de taxi doet, dan mag jij de klappen opvangen.
Ik hoop ook dat CJV kamp nog leuker gaat worden als vorig jaar, maar ik zou er maar niet op rekenen. Vorig jaar was gewoon een top-jaar. En top-jaren zijn gewoon moeilijk te overtreffen...
Ik ga geeeen nieuwe nick voor je bedenken. Ik vind Rossi wel best!

En de rest schrijf ik wel weer in het volgende stukje.
View IPDelete Message

From: Mr.BeanDate: Tue Mar 19 02:15:29 MST 2002
Moons, 11 maart:
De bandjes hebben we intussen weer. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er volgens mij nog geen 1 keer naar heb geluisterd... De tabs van Acda en de Munnik heb ik net 2 minuten geleden gekopieerd, dus die breng ik na werk wel even langs.

Hengst, 11 maart:
Meestal is een 6-kamp leuk als het spelletje vies is, maar om nu te gaan kotsen en daarvan een omelet te gaan bakken... denk maar niet dat ik daar aan mee doe :)
De gijzeling in het Philips kantoor vanwege de breedbeeld tv. Ik vind het logisch, tenminste als je de reden ziet ( http://cjvaduard.cjb.net/breedbeeld.jpg ) ;)

Moons, 12 maart:
Ik kan niet anders zeggen dat ik het helemaal eens ben met je stukje over de atoomwapen wedloop die er weer aan lijkt te komen.

Hengst, 13 maart:
Dat heb ik ook gezien: met kantoor spullen op een skatebaan stunten. Hebben ze vast een herhaling o.i.d. op de duitse MTV laten zien, want de engelse kunnen we niet ontvangen. Dat was inderdaad best leuk. En als je dan ziet met hoeveel schrammen en open wonden ze er dan vanaf komen... Maar wel leuk.
Die van die lilliputter heb ik niet gezien, maar hij klint wel grappig. Lijkt me echt zo een van, die moet je hebben gezien, want als je 'm vertelt is ie een stuk minder leuk.
Politiek meng ik mij niet te veel in.

Moons, 13 maart: (leuk om te zien dat alleen Moons en Hengst om en om op elkaar reageren elke dag weer)
Goed idee Moons. Als het zulke precieze bommen zijn, laat Bush jnr maar even met z'n muil open staan en dan heb je een best leuk doelwit.
Te korten in de staatskas om de WAO nog fatsoenlijk te kunnen betalen. Het is hier in Nederland allemaal veel te snel gegaan met de loonsverhogingen en de welvaart. Iedereen is gewend aan de 5% loonsverhoging per jaar en als het een beetje slechter gaat met het bedijf waar je werkt neem niemand genoegen meer met 2%. Ben je gek. Wij willen minimaal 5%, ook al betekent dat zo'n beetje de ondergang van het bedrijf. Luxer leven gaat heel gemakkelijk, maar als het dan es een keer wat minder moet... Je gaat er echt niet dood aan als je eens een keer wat minder loonsverhoging krijgt. Dan maar iets langer sparen voor die afwasmachine. En nog een neveneffect van al die loonsverhogingen: Het zorgt ervoor dat de inflatie net zo hard (misschien zelfs harder) mee omhoog gaat. Wees blij dat je (over het algemeen) een fijne baan hebt en dat je het financieel het heel wat beter hebt dan een heleboel andere mensen in de wereld.

Spyro:
Lullig dat je geen rondje hebt kunnen betalen. Maar dan had je dat toch op afgelopen CJV avond kunnen doen? Waar was je? Je miste als enige. En we hebben nog wel zulke leuke discussies gehad, en dan nog niet eens over het onderwerp van die avond.
Donderdag zijn we niet naar de stad geweest. Zal ook wel een tijdje duren voordat ik op een donderdag avond de stad in ga. 'k Moet elke dag (dus ook vrijdag) om 7.00 uur eruit richting mij afstudeerstafe in Drachten (Philips), dus ik hou het maar op zaterdag avonden.
Afgelopen zaterdag nog in Marum geweest en hoewel ik moest rijden heb ik errug naar m'n zin gehad. Veel bekenden alleen wat mindere muziek.

Marten:
Ik heb nog nit op de site gekeken, maar oude spelletjes zijn af en toe inderdaad erg leuk. Als ik me bedenk hoe lang ik wel niet Dune heb gespeeld. Uuuuren achter elkaar en dat daaagen achter elkaar (op onze 386DX). En laatst kreeg ik nog es Dune 2000, maar dat heb ik maar even gespeeld en toen was ik er al weer zat van. Op een of andere manier toch een stuk minder leuk dan de oude versie.

Genoeg. Ik moet weer aan het werk.

Greetz, Mr.Bean
View IPDelete Message

From: HengstDate: Tue Mar 19 04:34:36 MST 2002
Die Bean, meteen maar 2 stukjes als opening, doe es ruig...
Nou, ‘k heb ook weer ff tijd om te tikken. Ben tot maandagmorgen bezig geweest om een tussentoets te leren van Infecties en tumoren, tot ik door de bacterien de antibiotica niet meer zag, daar wordt je op een gegeven moment dus grandioos simpel van. Verder gisteravond bezig geweest praatje voor te bereiden over behandelingsmethoden bij jetlag, dus pas nu weer tijd... Ik hoop dat Tosti zijn verjaardag uitbundig gevierd heeft? Volgens Moons was er niet veel soeps voorgevallen, dus...?

Op CJV-kamp met een beperkte groep... uit ervaring weet ik dat dat erg grappig kan zijn. <GRIN> Maar te beperkt is inderdaad ook niet alles. Maar goed, een paar jaar geleden heb ik al es trachten uit te leggen aan de toenmalige penningmeester van de JC waarom de prijs pp duurder kan worden naarmate er minder mensen meedoen. Dat drong maar moeilijk door... dus gaan we met stalen gezicht 20 euro voor dat weekendje betalen? Hmmm... dan neem ik aan dat het bier gratis is? <GRIN>

Nee Bean, je vertelt geen nieuws. Bijhouden wil wel es helpen. Maar wat als je alles redelijk bijhoudt, desondanks nog wel ff een vergadering tussendoor hebt en wat andere tijdvreters... en dan ben je niet helemaal op schema? Ik bedoel maar: als je continu boven zo’n boek zit word je ook gek.

Jackass... inderdaad grandioos. Is namelijk iets heel anders dan ‘over de rooie’, waar ik altijd meteen bij wegzap, daar vind ik nooit ene hol aan. Een dom en goor programma. Ach, Jackass schijnt ook een typisch studentenprogramma te zijn. Onlangs stond er in de ‘Trouw’ nog een artikel over. Jackass wordt in Nederland gesponsord door Careerfever, en die hadden het uitgebreid onderzocht: met name bij studenten scoort het enorm.

Ik fries? Nee, geboren Groninger en alle overige aanspraken ontken ik. Dus Bean heeft geen zin in een praatje met de OZO? Verbazend... d’r zijn meer dingen waar je over kunt praten dan politiek. En volgens mij gaat het de meeste OZOieten ook meer om het bier...

Verder over Dinanda... het lukte d’r niet om het forum te herbekijken? Nou ja, ze is dan ook blond... <GRIN>
(En nou volgt de verdediging?)

Oh, nou snap ik waarom die kerel tegen breedbeeld was. Ja, als je zo’n TV thuis hebt staan dan is dat inderdaad wel reden genoeg om zelfmoord te plegen op de plee nietwaar?

Het vertellen van Jackass... niet voor niks dat ik voor de mensen die het geestverrijkende MTV-Nederland niet kunnen zien es een aantal afleveringen op wil gaan nemen. Want inderdaad: als je het vertelt is het lang niet zo grappig als wanneer je het ziet. Zondagavond waren ze aan het ice-skaten: bindt blokken ijs onder je voeten in de zomer, en glij van een grashelling naar beneden. Of ze verkleden zich allemaal als apen en dan gaan ze door de stad rennen. Je kunt per definitie wel stellen dat hun rij/glij-stunts er allemaal op gericht zijn om als een ongeleid projectiel (naar beneden of horizontaal) te sjezen totdat het wel mis moet gaan en ze weer wat blauwe plekken rijker zijn. De overige filmpjes moeten vooral goor zijn. Maar toch nog altijd op een leukere manier dan ‘over de rooie’. Ik had al verteld over de ‘spermaton’ niet?

Moons en ik moesten op elkaar reageren afgelopen week. Tja, als de rest het af laat weten? Ach, ik had het er liever om, want anders had ik nog vaker/meer moeten gaan tikken en daar had ik nou net geen tijd voor. Bean en Moons willen Bush met de mond open laten staan als doelwit... ben ik ook wel voor, maar alleen als het aantal pogingen om raak te schieten onbeperkt is.

Bean over loonsverhogingen, en hij heeft nog gelijk ook. ‘t Is ook allemaal niks waard. Al die loonsverhogingen worden uitgegeven aan hogere prijzen, zodat per saldo de mensen die minder loonsverhoging krijgen er financieel bij inschieten. Een baggersysteem waar maar 1 ding aan te doen is: zorgen dat je zo grof geld gaat verdienen dat je met dit soort geneuzel geen moer te maken hebt. Alleen is dat nog vrij lastig. En welke prijs betaal je voor zo’n rijkdom hmm? Als je een Bill Gates moet zijn om zo rijk te worden... word ik liever wat minder rijk.

Spyro... ja, waar zat die nou weer? Achter de vrouwtjes aan neem ik aan? Want dat is ongeveer de enige legitieme reden om niet op CJV te komen volgens mij.

Ben op dit moment een heel aardig boek aan het lezen. Het heet ‘Duin’, van Frank Herbert, en gaat over Baron Harkonnen, en de Hertogenfamilie Artreides, over zandwormen, over specie, over oorlog op de zandplaneet...
Jawel, jullie begrijpen dat ik het over Dune heb. Vandaar dat ik het spel ook graag es spelen zou. Net zoals ik graag Warcraft op de PC zou hebben. Ik vind die ouwe spelletjes toch erg grappig... Toen ik Mulders meeltje las dacht ik onlangs nog aan m’n ouwe spelletjes waarvan er 3 op een diskette pasten: Testdrive enzo. Die goeie ouwe tijd...

Staan die spelletjes ook op die site Mulder? Ach, ik kijk ook wel ff...

Mensen, het is me weer genoeg. Au revoir.

Gr. Hengst.
View IPDelete Message

From: MoonsDate: Tue Mar 19 07:02:13 MST 2002
Zo nu ff rap reageren, en dan weer oefenen. (En vanavond natuurlijk nog meer, als bean de kopietjes niet vergeet :))

Oude Dos spelletjes (en windows) Kijk daarvoor eens op "http://www.tbns.net/blargy/index.shtml" Ik heb er al wat klassiekers weggehaalt. Wie kent er nou nog vette! een beetje scheuren door san fransisco. en zo zijn er nog een paar duizend!! ander spellen (24??) Maar kijk er maar eens.

Bean, wil je me de toelagen die we van de JC krijgen nog ff een keer mailen? Dan kan ik de definitieve kampbijdrage vaststellen. (Dan weten wij arme studenten hoeveel we in elk geval moeten sparen <GRIN>)

Ja, als ik naar dat plaatje (van de breedbeeld TV) kijk dan snap ik m ook wel...

We zullen nog ff bezien of het bier gratis is. Als er zo weinig !?! wordt gedrinken als in het vorige jaar moet t wel kunnen. Maar ja, er gaan een aantal voormalig (dan wel) clubleden mee...

Wat zijn we weer negatief over de dames... Maar ja dat is dan ook vaak wel weer terecht. Eens kijken of we hier dan nog weer een reactie op zullen krijgen.

Bush met de mond open als doelwit. Wel graag dan in Israel (als dat nog steeds bestaat.) Dan maakt t ook niet zoveel uit als er een keertje mis wordt geschoten... (Niet vergeten de boel daar binnen een straal van 300 km te evacueren)

Dune, tja das ook al zo`n tijd geleden. En het boek moet ik ook nog eens lezen, maar dan wil ik eerst eens van Hengst horen of het wel te lezen is.

Dit was t dan wel weer

Mzzl Moons.
View IPDelete Message

Terug