Posted by Text
Moonshiner

Week 19: So, das was das

Hengst was back, en ik niet. Nou ja, ik had dan ook vakantie, en nog steeds geen kabelinternet. Dat zal ook wel nooit gebeuren dus dan kun je wel nagaan dat ik niet veel ga zitten reageren tijdens vakanties etc.

Over overpakken etc. Das gewoon een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Zo moeilijk is dat niet, het kost alleen maar verrekte veel tijd, en als je dat niet hebt, of maakt, dan gaat t ook niet zo snel.

Koninginne nach, was zeer gezellig, wel jammer dat er niet wat meer bekenden waren, maar ja, je kunt ook niet alles hebben, wel leuk trouwens dat we nu ook echt weten dat sjappos ook echt bestaat, en dus geen verzinsel is .

Telefoon?, nooit gehoord die dag, daaruit blijkt wel weer dat het lente is, sneeuwballen smelten te snel nu. Probeer het liever eens in de winter, dan heb je meer kans. Tsja, waarschijnlijk was ik na een telefoontje nog wel ff langs gekomen, maar misschien ook wel niet, je weet waarschijnlijk wel uit ervaring dat de meeste studenten bijna altijd krap bij kas zitten...

Verder, het karten, was wel geslaagt maar de weg naar huis wat minder, dat moge nu wel duidelijk zijn. Wat ook duidelijk moge zijn was dat ik blij was dat m`n broertje halb ook mee was, zo werd ik dan niet aller laatste. De laatste heat was ik wat minder blij met halb, dat moge ook duidelijk zijn...

Verder nog iets? A ja, Achteraf jammer, dat ik toch niet naar de welbekende X-weg ben geweest, t was daar behoorlijk gezellig hoorde ik, maar ja, de bankrekening zag er dan ook beroerd uit.

Spyro, graag vernemen wij het nieuws over uwen bericht over het feit dat ge nu vijllich ende bekwaam over den hollandschen weegen kunt reiden. Alvast bedankt.

Verder nog, mocht men er nog niet zat van zijn, het wereld nieuws uit holland, Pim F is dood. Ik was het niet altijd met hem eens, maar dat ik het zo zou oplossen, nee, dat gaat me toch te ver.

OK dit was het dan wel weer tot nu toe,

Mzzl Moons
11.38 - 7/5 [ Email ]
 marten

Re: Week 19: So, das was das

ja het was gezellig in de kruisweg,bean heeft aan de avond alleen een paar gekneusde ballen en wat beten overgehouden maar daar komt die jongen vast wel weer overheen.
Bean jij kan me hier alleen maar meehelpen maar weet jij wat Jeannette en Henk hebben afgesproken over komend weekend ik ving iets op van: Henk en jij zouden bij mij komen dan werd Henk geknipt en dan mochten wij mee naar de kruisweg alleen Jeannette weet zelf niet meer wat Henk bazelde dus graag een reactie hierop.
maar ja ik stop nu eerst weer eens met gelul en kijk morgen wel weer of er gereageerd is en dan reageer ik wel weer want er moet toch meer gereageerd worden op het forum.

21.36 - 7/5 [ Email ]
 marten

Re: Week 19: So, das was das

ja het was gezellig in de kruisweg,bean heeft aan de avond alleen een paar gekneusde ballen en wat beten overgehouden maar daar komt die jongen vast wel weer overheen.
Bean jij kan me hier alleen maar meehelpen maar weet jij wat Jeannette en Henk hebben afgesproken over komend weekend ik ving iets op van: Henk en jij zouden bij mij komen dan werd Henk geknipt en dan mochten wij mee naar de kruisweg alleen Jeannette weet zelf niet meer wat Henk bazelde dus graag een reactie hierop.
maar ja ik stop nu eerst weer eens met gelul en kijk morgen wel weer of er gereageerd is en dan reageer ik wel weer want er moet toch meer gereageerd worden op het forum.

21.36 - 7/5 [ Email ]
 Hengst
 Unregistered user
 Een on-Fortuynlijke dag

En nu maar hopen dat niet alle zwevende kiezers een proteststem gaan uitbrengen op LPF.

Vorig jaar, als ik het goed heb bekeken in week 37, tikte ik op het CJV-forum een stukje over Pim Fortuyn. De reacties die ik kreeg waren allemaal in de categorie 'ik weet er niks van, en heb er dus geen mening over'. De afgelopen maanden is dat flink veranderd. De laatste tijd wist heel Nederland wie Pim Fortuyn was, en hoe hij over sommige zaken dacht. Ook wist heel Nederland dat ze f wel op hem gingen stemmen, f niet. Een opmerkelijk feit, nadat al tientallen jaren de opkomst bij verkiezingen inzakte. Want voor het eerst in heel veel jaren, zo zei vanmiddag Pondo (OZO) tegen mij en ik was dat helemaal met hem eens, was het niet vreemd geweest als er een opkomst van 90% 95% was geweest. Pim Fortuyn maakte de politiek tot een theater, en dat was precies de impuls die dit ingesufte land nodig had.

Gisteravond pas om 20.00 uur hoorde ik de opening van het NOS Journaal: 'Pim Fortuyn is dood.' Ik wist niet wat me overkwam: zelfs op 11 september was het nog ver weg. Er volgde een raar half uur: hoe is het in vredesnaam mogelijk dat nota bene in Nderland iemand de democratie een hak wil zetten om zijn ongenoegen niet via de stembus te uiten maar via een pistool? Dit soort dingen gebeuren in Spanje en Isral, maar toch niet in Nederland? Nee, maar er hoeft er tussen de 16 miljoen maar n idioot te zijn. En die is er, toonbeeld van de verloedering van Nederland. Zijn naam is Folkert (van?) de Graaf.

22.25 - 7/5 [ Email ]
 Mr.Bean

Re: Een on-Fortuynlijke dag

Ik was eigenlijks niet van plan om te reageren, omdat ik het al druk genoeg heb met mijn afstudeerverslag (achter op schema, je weet wel), maar vanwege de 'grote' opkomst van berichten voel ik mij geroepen om toch nog ff een reactie te tikken.

Overpakken is inderdaad gewoon veel oefenen. De laatste week ben ik eindelijk weer es wat meer aan het oefenen gegaan. En ik ben al een aarig eindje gekomen met Extreme. Wel een beetje luguber. 6 mei was ik rond 18.00 uur op mijn gitaar een nummer aan het oefenen met de naam: 'More than words' van Extreme. Doet me verdacht veel denken aan de uitspraak van Kok van dat we onenigheden met woorden moeten oplossen, niet met kogels. Dit keer is er dus wel more than words gebruikt.
Gewoon waanzin dat politici worden vermoord. Een democratie stelt je toch in de gelegenheid om als een politici je niet aan staat, tegen (niet voor) hem te stemmen? Als zijn ideeen zo fout zijn, dan stemt de rest van Nederland ook niet op hem. Stemt Nederland wel op hem dan moet je dat accepteren. Een groot deel v/h volk is het wel met hem eens. Dus wie ben jij om te zeggen dat al die anderen het fout hebben en jij goed? Plus dat het het gewoon moord is op een mens en dat is altijd fout. Maar daar zal de komende dagen nog wel genoeg over gediscusieerd worden...

Konninginnenach... Zo lang geleden alweer. 't Was wel geinig, maar niet echt bijzonder. Inderdaad geen/weinig bekenden en de muziek was ook niet overal je-van-het. 't Was inderdaad wel leuk om te zien dat Sjappos echt bestaat

Dan was Kruisweg afgelopen zaterdag leuker. Van Gogh speelde flink wat rock-muziek en ik werd de hele avond bezig gehouden door Jeannette, al was dat weer wat minder. Naar m'n kinderbijslag kan ik nu wel fluiten en ik heb een tetanusprik moeten krijgen vanwege die hondsdolle beten van de mevr. in kwestie
Van haar knippen/volgende week heb ik niks gehoord. Sorry, dat zul je 'm toch echt zelf moeten vragen.

Ik weet wel waarom LPF door wil gaan met Pim als lijsttrekker. Als ze een andere op 1 zetten krijgen ze vl minder stemmen. Nu gebruiken ze Pim nog gewoon om al die proteststemmen binnen te krijgen. Want die kiezers realiseren zich vast niet dat ze niet meer stemmen op Pim maar op de voormalige lijst Fortyn waarvan nog een zootje ongeregeld over is die het land de komende 4 jaar zal moeten regeren. Ik weet niet hoe dit gaat aflopen...

Pim was absoluut positief voor dit land. Hij kwam binnen met uitspraken die het land flink zouden opschudden. Later werden zijn uitspraken genuanceerder en werd duidelijk dat hij ook met andere partijen samen kon regeren (zie Rotterdam). Niet dat ik op hem zou gaan stemmen, maar van mij mocht ie wel in de politiek blijven. Die naam had ik trouwens nog niet gehoord...

Greetz, Mr.Bean

09.28 - 8/5 [ Edit | Email ]
 Hengst

Reageren moet je af en toe gewoon doen. Ik vond het al zo vreemd dat Mr. Bean me zei dat het toch niet zoveel tijd kostte om te reageren, maar dat hij vervolgens vorige week zelf geen tijd had om te reageren.

Afstudeerverslag achter op schema... die van mij lag uiteindelijk een half jaar achter op schema, hahaha. Omdat de resultaten er naar mijn zin niet naar waren om vrolijk te gaan tikken. Uiteindelijk toch maar begonnen, en keihard een 9 gekregen. Dus soms maak je je druk voor niks. Al met al nog niet af gestudeerd, al zit ik er qua punten inmiddels riant voor. Maar ik moet nog n vakje hebben, dan kan ik tegelijkertijd m'n bul halen van Farmacie en Technische Farmacie. En het bijbehorende feestje geven... Intussen maar vrolijk verder met de Apothekersvakken.

More than words... helaas hebben die woorden nu een wat rare context. Ben er nog niet mee bezig geweest, maar ga dat vanmiddag maar es ff doen. Heb me tot dusverre wat meer verdiept in 'Under the bridge' van de Peppers, en heb het ding inmiddels ongeveer op papier staan. Best leuk, want je gaat de hals bijlangs t/m de 11e fret. Dat moet ik met 'More than words' ook maar es doen. En met 'Fragile'... eigenlijk hebben we al best een paar mooie nummers gehad. Heb overigens gisteravond 'Another 45 miles' nog ff beluisterd, maar dat wordt volgens mij nog een pittige klus om die te leren.
Overigens: Moons gaat zaterdag niet mee naar Heddy. Is weekendje weg. Moeten we met ons drieen ff gaan gitarieren... lukt wel niet?

Koninginnenach in Groningen: wat is je definitie van uitgaan? Ik kan het in n enkele kroeg een hele avond lang enorm naar mijn zin hebben. Bv. zoals in Sally's ofzo. Wat zijn je benodigde ingredienten voor een leuke avond uit? Goeie muziek, goeie sfeer, aantal bekenden kunnen er allemaal aan meewerken. Maar ik heb ook geen dansvloer nodig om lol te hebben. Ach, ik had al zo'n idee dat Bean zich het minste van allemaal vermaakt had, maar dat zul je in Groningen dan toch nooit veel anders treffen Bean. Want daar zijn geen echte disco's. Of je moet het al hebben over the Palace ofzo. Maar da's sowieso een bagger tent. Live muziek is altijd leuker, en dat heb je maar in een paar kroegen in Groningen.
Ach, ieder zijn favo plek. Afgelopen zaterdag was ik graag in Marum geweest, want ik had van tevoren kunnen voorspellen dat het met Van Gogh feest zou worden. Ik heb die lui nu 2x meegemaakt, en beide keren was het dik in orde. Maar ja, het geld was op. Ach, binnenkort gaan we goed los, dan is de maandelijkse bijdrage voor het collegegeld weer voorbij. En dan heeft Hengstje weer wat centen te makken, aangezien we wel wat extra gewerkt hebben de laatste tijd...

Persoonlijk verwacht ik niet dat de dood van Pim de LPF veel extra stemmen op gaat leveren. Dat kan ik me niet voorstellen, omdat de mensen die naar de stembus gaan altijd wel weten wat ze daar in feite doen: het parlement kiezen voor 4 jaar. Ik veronderstel dat Nederland in een week tijd nuchter genoeg wordt om te stemmen zoals ze dat vr 6 mei ook hadden gedaan. Waarom zou je op een dode stemmen? Nee, Fortuyn had pas echt flink gewonnen als hij het had overleefd en zwaar gewond in het ziekenhuis beland was. Maar of het nu een heel sterk effect heeft weet ik nogal niet.

't Is hoe dan ook niet te hopen dat die overige LPF-sjakies aan de macht komen, want dan heb je inderdaad een zootje ongeregeld bij elkaar. Een partij zonder leider, en nog wel een leider die zo ongeveer de hele partij zelf was... we zien het wel. De naam is nu duidelijk, hij werd gisteren op Belgie voluit genoemd, en de voornaam met eerste-letter-achternaam stond vanmorgen in de krant: Volkert van der Graaf. En vraag me niet hoe die Belgen dat nou weer weten...

Gr. Hengst.

15.46 - 8/5 [ Email ]
 Mr.Bean

Hee Marten. Ik heb van Henk begrepen dat ie inderdaad van plan was zich bij jou te laten knippen door Jeannette. Alleen weet ik niet of we daarna wel naar Marum gaan. Ik moet namelijk de volgende morgen fris in de kerk zitten, omdat ik de schriftlezing moet doen... Plus dat ik de laatste tijd al constant uit ga, wat ook niet positief is voor mijn banksaldo. En dan komt er natuurlijk nog weer 40 euro overheen voor gitaarles. Afijn, genoeg smoesjes om niet uit te hoeven. Misschien dat we gewoon ergens thuis kunnen drinken om tegen 1 uur weer naar huis te gaan...

Hengst, nog bedankt voor het langsbrengen van de liturgie. En dat nog wel helemaal op de fiets. En wat lees ik nu. Een bijbehorend feestje na je afstuderen? Klinkt positief
Zo horen was je vandaag nog steeds niet bezig geweest met Extreme. Gebeurt nou ook altijd bij mij. Na les heb ik altijd het gevoel van, dit nummer ga ik volgende week es goed oefenen... meestal komt daar dus weer niets van.

Dat konninginne nach voor mij wat minder geslaagd was lag niet alleen aan het feit dat er geen dansvloer was. In een caf kan ik het ook best naar m'n zin hebben. Ik kan me vorig jaar konninginnedag nog herinneren. En dat vond ik hardstikke gezellig.

Pimmetje dreunt daar in Rotterdam een stukje langer na dan hier in het Noorden volgens mij. Dus ik vraag me af of een week wel genoeg is om de mensen weer tot hun zinnen te brengen. Het is natuurlijk erg dat een politicus is vermoord, maar dat het Pim is geweest maakt het er niet extra erg om.

Wel raar dat ik verder nog niks over Volkert heb gehoord. Geen motieven of iets.

Vanavond nog even achter de clubleden aanbellen voor CJV-K. Ik mag hopen dat ik er nog wat mee krijg want er hebben zich tot nu toe nog maar 2 mensen opgegeven...

O en Hengst. Neem die Cd ook ff mee waarvan je zei dat ie niet helemaal goed was. Kan ik ook ff horen wat d'r aan mankeert.

Greetz, Mr.Bean

15.49 - 10/5 [ Email ]

[ Terug ]