Hengst

|
Re: Week 20: Stemmen
Hey lui, nou Moons toch over zondag begon: wat vonden we eigenlijk van de jeugddienst? Dit in het kader van het verzamelen van alle positieve/negatieve reacties enzo... Liever positief dan negatief uiteraard. Over de soliste: ik ben er nog niet uit of het nou gewoon vals was, of dat ze onzeker was. Feit is dat ik bij koren wel es betere solisten gehoord heb. Jullie leeswerk was okay Bean. Nog bedankt. Ik heb nog naar een gelegenheid gekeken om jullie na afloop te bedanken, maar heb jullie niet gezien. Maakt niet uit, klonk goed. Annemiek ging wel niet helemaal vlekkeloos maar ze herstelde zich netjes.
Over de poep/pis/kots-partijtjes van Jackass... leek me nou net zo leuk om zoiets te regelen bij het CJV-kamp. Wat wil je nog meer? Als het om ranzig gaat heb je aan Jackass goeie voorbeelden... toch? En ook nog spelletjes die je bij blijven... Hmm, als iedereen maar meedoet dan?
Over Paars en wat ze allemaal goed deden: ben ik niet met je eens Bean, dat ze het zo geweldig hebben gedaan qua economie. In de eerste plaats al omdat de economie zich niet enorm laat beinvloeden door de politiek. Hooguit kun je door bezuinigen de economie wat bijstellen. En het zijn juist de aan Paars voorafgaande kabinetten Lubbers geweest die zich scheel hebben bezuinigd om het gunstige economische klimaat te maken waar Paars I de vruchten van kon plukken, terwijl het bij Paars II alweer veel slechter ging. Dus dat kun je Paars niet toerekenen. Wel dat ze met zo'n economische wind in de rug de kans hebben gezien om de bekende sectoren onderwijs en zorg zo te verkloten. Dat is een kunst op zich, maar niet erg positief. Dus wat we nu krijgen is dat het komende kabinet Balkenende waarschijnlijk weer mag gaan bezuinigen, daardoor geen kans ziet te doen wat noodzakelijk is, en na 4 jaar of nog eerder wordt afgerekend op een slechte regeerperiode, waardoor het CDA weer inzakt qua zetels. Lang leve Paars...
Moons, jij cultuurbarbaar. Ik had hier al eerder op willen reageren, maar toen kon ik niet op het forum komen, maar je dient toch verdorie te weten dat het nummer met dat betreffende intro zoals Bean al zegt "It's only love" van Bryan Adams (en officieel ook Tina Turner) is. En dat intro is het mooist als je dat eerste akkoord van 3 snaren goed hard aanslaat... op zo'n moment wilde ik dat ik een electrische gitaar had, hahaha.
Het stukje van Sjappos is inderdaad weer typisch Sjappos. En als je alle inside-jokes kent is het nog grappiger. Wij wachten op zijn reactie, hahaha. Of op die van Potter ofzo.
De CD van Linkin' Park. Well, laat ik het zo zeggen dat in beide CD-spelers in ons huis die kopieen van jou het altijd prima doen. Nooit enig probleem mee, en die van mijn ouders is nu zo'n 2 jaar denk ik, en die van mij misschien 3 jaar oud. Toch sloeg die Linkin' Park CD grandioos over. Er kan natuurlijk wat vuil op de CD hebben gezeten, maar hij zag er vrij schoon uit. Als je hem weer meeneemt probeer ik hem wel ff weer. Als hij dan ok is, is er verder niks aan de hand hoop ik. Bij the way: schoonmaken hoeft echt niet dacht ik, want zo belachelijk veel CD's draai ik nou ook weer niet, en bij de rest is er niks aan de hand, zelfs als her en der een vetvlekje/stofje erop zit.
Okay, maar nog een keertje de politiek in. Ik zat eigenlijk te hopen op een minderheidskabinet van CDA en VVD, dan heb je meteen de discussies in de Tweede Kamer terug waar iedereen zo om zat te springen, maar Balkenende gaat toch voor een meerderheidskabinet. Nou jammer dus, want dan komt ook die lijst zonder leider aan de macht: LPF (Levenloze Pim Fortuyn). We zien het wel.
Moons, dat is een stukje basiskennis: een paar akkoorden of tonen van de intro horen, en meteen weten wie het is met welk nummer. Daar heb je meer aan dan dat je moet zeggen van: Oh ja, dit is een gaaf nummer. Ja, weet niet welke het is of van wie, maar gaaf is hij wel.
Overigens had ik het 2 week terug in de auto (dat was toen we gingen karten) over 'die ene clip in die grote stad met een blonde meid die over een balustrade hangt'. (Dat soort vage teksten kun je dus voorkomen als je weet van wie het nummer is en hoe het heet, Moons...) Ik weet al welke het is: "Desenchanté" van Kate Ryan. Weet niet of jullie het weten, maar dit lekkere deuntje is gewoon keihard een cover (van Mylene Farmer meen ik), terwijl het origineel nagenoeg gelijk klinkt. Er zal al flink bas en ritme in, en dat is ff een fractie verhoogd, meer niet. Nou ja, daardoor klinkt de cover ook weer heel aardig, dat krijg je dan.
Verder heb ik ff niks te melden. Op Sjappos, Potter en volgens mij de 'overledene' zelf ook heb ik al ff gereageerd, het wachten is op de heren van de OZO.
Gr. Hengst.
|