Posted by Text
Moonshiner

Week 20: Stemmen

Zo ik kan weer eens achter de PC kruipen om te reageren. (Dit om 1 uur, terwijl de zon heerlijk schijnt.) Tsja, waarom zou ik dan niet een terasje op zoeken en lekker zelf in de zon gaan zitten, liggen of iets dergelijks. Nou, en eerste heb ik daar geen geld voor over (OK ik kan ook thuis gaan zitten op een terras) En ten tweede, denk maar een aan dat liedje van Pé en Rinus, Hoornse Plas, waar Gré Daalemmer zingt dat haar rug en schouders helaas 2e graads verbrand zijn... Dat gevoel heb ik nu ongeveer, al zou het wel niet zo erg zijn. Maar ik weet wel dat ik niet veel langer dan 2 minuten buiten moet wezen...

Tja, zoals een aantal van de lezers en lezeressen (als die er zijn... waar ik heel erg aan twijfel) Al weten ben ik in de vorige week ff naar ameland, vakantie eiland bij uitstek, geweest. Ik moet zeggen dat dat een behoorlijk geslaagd festijn was. Zeer gezellig, af en toe behoorlijk smerig (Nog erger dan bij het zeskamp vorig jaar met CJV-K (Ja dat is mogelijk, dus doe je best om dit nog maar eens te overtreffen.)) Het enige nadeel was dat ik voorlopig geen goed warme douche kan nemen op een normale manier, Volgende week beter.

Nu ff het eigenlijke onderwerp stemmen, het is zover, deze kun je eindelijk weer de nieuwe regering kiezen, eens zien hoe lang deze het uithoud. Als LPF erin komt vast niet lang, dus daar maar niet op stemmen. Paars heeft het ook niet erg goed gedaan de laatste tijd. En aangezien ze het eigenlijk helemaal slecht willen doen met de JSF, waarvoor dat apparaat nodig is, ik heb geen ID, ze kunnen het net zo goed doen met een onbemand ding, dan breng je in elk geval het leven van de piloot niet ingevaar, scheelt alweer 1 iemand (of 2) bij een foutje...
Dus dan blijven er niet al te veel partijen meer over. FF de kiesprogramma`s door lezen als je je verveelt en dan op naar de bus, of het apparaat. Stemmen, en dan maar afwachten wat er nu weer wordt geformateerd. (Is dat niet alles volledig wissen, en dan met name geheugen) Dus laten we dat maar niet doen. Ik neem nog steeds aan dat je van fouten kunt leren. En als je het geheugen waar die fouten in staan opgeslagen mist, dan maak je ze natuurlijk nog een keer. (Zie ongeveer het laatste kabinet...)

OK over op minder politieke zaken.
Tsja, helaas "van Gogh" gemist wegens eenzelfde reden als de andere armoedige nog steeds student. De "Dug Out" was wel zeer gezellig vrijdag avond, en de nacht die erop volgde.
Aangezien ik eenpaar uur eerder terug was dan verwacht kon ik dus nog wel ff naar gitaarles, alwaar we het begin van het mooie nummer "it`s my love" (of zoiets) van bruce springsteen hebben kunnen leren, aangezien daar toch niet veel tijd in zit kan ik me nu mooi bezig gaan houden met "More than words" Het nummer met de ietwat rare bijsmaak sinds dat geval van vorige week.

Smaken verschillen, ook bij het uitgaan, en de ene keer is het leuker dan de andere keer, verder geen woorden meer over vuilmaken zou ik zeggen.

Zondag morgen, was ik blij dat het zaterdag niet al te laat was voor ik in bed kroop, nou kroop, laten we zeggen dook. Het was goed dat het koor afsloot met een nummer dat iedereen goed kent, ik kon in elk geval geen fouten ontdekken. Nog een opmerking daarover, neem een andere solist(e).

Hier nog een mededeling die ge ook over de meel krijgt. Bedenk alvast een spel voor het zeskamp, iedereen persoonlijk, aangezien de indeling van de groepen pas op het kamp bekend zal worden gemaakt.

Over de onfortuinlijke Pim heb ik dit nog te zeggen:
Genoeg is genoeg, ik hou me maar stil.

Mzzl Moons
14.16 - 13/5 [ Email ]
 Mr.Bean

Re: Week 20: Stemmen

Arme Moons. Eindelijk is het es mooi weer, kan ie niet in de zon zitten omdat ie de eerste keer dat de zon scheen gelijk een paar uur achter elkaar op het strand doorbracht zonder zonnebrand. En dat nog wel op Ameland. Ja dan vraaaag je d'r ook om

Zo te zien is er tenminste nog wel een lezer. 6-Kamp nog viezer dan vorig jaar? Als het alleen maar vies worden is van de buitenkant. Dus niet van die foute spelletjes die je wel es op MTV ziet (zo snel mogelijk 3 liter melk achteroverslaan, waarbij het gewenst is dat je tussentijds moet kotsen...) Ik zal m'n fantasie es de vrije loop laten gaan, maar die helling opklimmen (ik zal niet te precies uitleggen wat de bedoeling is, maar Moons weet wel waar ik het over heb) lijkt me een leuk spel. Alleen heb je dan wel een heuveltje nodig...

Ik was het al bijna weer vergeten, maar ik ga inderdaad ook nog ff stemmen. Straks als ik naar huis ga rij ik er nog ff langs. Paars moet natuurlijk volgens iedereen weg, want het gaat toch allemaal zo verschrikkelijk slecht [not]. Er worden gewoon de dingen benadrukt die Paars heeft laten verslonzen, maar over de dingen die zijn verbetert (economie e.d.) wordt niet gepraat. Maar daarom is het best nog wel goed dat er in de regering af en toe es van politieke partij wordt gewisseld. Dan middelt zich dat allemaal weer een beetje uit.

Moons toch! Bruce Springsteen?!?! Het was toch echt Bryan Adams met It's only love. Dat je de titel niet precies goed had oké, maar de artiest... En het is nog wel een van Bryan Adams mooiste nummers... Het bandje die hij heeft gemaakt ben ik natuurlijk weer vergeten, maar dat maakt ook weinig uit, want het weinige wat hij ons van dat nummer heeft geleerd heb ik zo wel kunnen onthouden.

Het koor van afgelopen zondag was wel redelijk. Ik heb meer geluiden gehoord van de soliste die zo vals zong, maar persoonlijk vond ik het nog wel meevallen. Maar hoe waren Annemiek en ik nou? Annemiek was verschrikkelijk zenuwachtig, maar dat was vast ook wel te merken. Ik neem het haar niet kwalijk, ik voel me daar op de preekstoel ook niet altijd even gemakkelijk.

Heeft iedereen het stukje van Sir Sjappos ook gelezen? Ik moet toegeven dat ik het een fantastisch leuk stukje vind. Hoe kom je er op? Briljant!

De CD van Linkin Park gister ff beluisterd die jij me had gegeven Hengst. In zo'n beetje de slechtste CD speler in het huis gestopt, maar ik heb nix kunnen horen. De eerste 6 nummers waren volgens mij perfect. Een keer naar gitaarles nog maar es in de auto draaien en dan mag jij me zeggen waar een tik/hop o.i.d. in zit. Dan brand ik met plezier een nieuwe voor je. Anders zou ik je adviseren om je CD speler es uit te blazen of zo'n reinigings CD'tje te kopen.

Het wordt alweer laat en ik moet nog stemmen, dus ik ga d'r vandoor. Mzzl!

Greetz, Mr.Bean

16.27 - 15/5 [ Edit | Email ]
 Moonshiner

Week 20: Stemmen

Ik heb weer eens tijd om te reageren, dus dat doe ik bij deze maar. Eerst ff over Kamp, er is al weer iemand die meegaat, of in elk geval van plan is om te betalen, maar dat merk ik vrijdag wel weer. Tsja, die spellen, niet van binnen natuurlijk, dan heb je er namelijk later niks meer aan, je hebt een grote ans dat ze dan s`avonds niet naar de Swingin` mill gaan, en dat is niet de bedoeling natuurlijk.

Verkiezingen, het was een rare dag gister, en dan vooral de avond, Melkert weg, Dijkstal weg?? CDA als grote winnaar, LPF onstabiel (in elk geval wel als ze de net vertrokken voorzitter opnieuw installeren) en de SP als enige linkse partij met winst.

Nu is het natuurlijk de vraag wat voor kabinet er nu wordt neergezet. Persoonlijk ga k niet voor een Centrum rechts kabinet omdat de LPF mij vrij onstabiel lijkt. Laat hen eerst maar een jaartje of 4 in de oppositie om daar ervaring op te doen. Dus wat moet JP en zijn partij dan doen, een minderheids kabinet? Of in het midden blijven met twee dikke losers?! Ik heb geen ID, maar ik er wel het vertrouwen in dat JP een verstandige keuze zal maken.

Sorry, sorry en nog een sorry, natuurlijk is het Bryan Adams, tsja, ik weet dat het een mooi nummer is, maar ik ben iemand als Hengst, die al gelijk bij het intro weet welke titel het nummer heeft en wie de uitvoerende is. Ik weet in zulke gavallen alleen maar of ik het een leuk nummer vind of niet... En eigenlijk vind ik dat ook wel genoeg

Daar hebben jullie wel een handje van he? Bandje vergeten, de hoeveelste keer is dit nu dat dat voorkomt? Ik hou het niet bij. (Is me veel te veel werk)

Op dat stuk van Sjappos en de reacties daarop zal ik ook nog ff gaan reageren. Dus dat ga ik nu maar ff doen.

Mzzl Moons

10.46 - 16/5 [ Email ]
 Hengst

Hey lui, nou Moons toch over zondag begon: wat vonden we eigenlijk van de jeugddienst? Dit in het kader van het verzamelen van alle positieve/negatieve reacties enzo... Liever positief dan negatief uiteraard. Over de soliste: ik ben er nog niet uit of het nou gewoon vals was, of dat ze onzeker was. Feit is dat ik bij koren wel es betere solisten gehoord heb.
Jullie leeswerk was okay Bean. Nog bedankt. Ik heb nog naar een gelegenheid gekeken om jullie na afloop te bedanken, maar heb jullie niet gezien. Maakt niet uit, klonk goed. Annemiek ging wel niet helemaal vlekkeloos maar ze herstelde zich netjes.

Over de poep/pis/kots-partijtjes van Jackass... leek me nou net zo leuk om zoiets te regelen bij het CJV-kamp. Wat wil je nog meer? Als het om ranzig gaat heb je aan Jackass goeie voorbeelden... toch? En ook nog spelletjes die je bij blijven... Hmm, als iedereen maar meedoet dan?

Over Paars en wat ze allemaal goed deden: ben ik niet met je eens Bean, dat ze het zo geweldig hebben gedaan qua economie. In de eerste plaats al omdat de economie zich niet enorm laat beinvloeden door de politiek. Hooguit kun je door bezuinigen de economie wat bijstellen. En het zijn juist de aan Paars voorafgaande kabinetten Lubbers geweest die zich scheel hebben bezuinigd om het gunstige economische klimaat te maken waar Paars I de vruchten van kon plukken, terwijl het bij Paars II alweer veel slechter ging. Dus dat kun je Paars niet toerekenen. Wel dat ze met zo'n economische wind in de rug de kans hebben gezien om de bekende sectoren onderwijs en zorg zo te verkloten. Dat is een kunst op zich, maar niet erg positief.
Dus wat we nu krijgen is dat het komende kabinet Balkenende waarschijnlijk weer mag gaan bezuinigen, daardoor geen kans ziet te doen wat noodzakelijk is, en na 4 jaar of nog eerder wordt afgerekend op een slechte regeerperiode, waardoor het CDA weer inzakt qua zetels. Lang leve Paars...

Moons, jij cultuurbarbaar. Ik had hier al eerder op willen reageren, maar toen kon ik niet op het forum komen, maar je dient toch verdorie te weten dat het nummer met dat betreffende intro zoals Bean al zegt "It's only love" van Bryan Adams (en officieel ook Tina Turner) is. En dat intro is het mooist als je dat eerste akkoord van 3 snaren goed hard aanslaat... op zo'n moment wilde ik dat ik een electrische gitaar had, hahaha.

Het stukje van Sjappos is inderdaad weer typisch Sjappos. En als je alle inside-jokes kent is het nog grappiger. Wij wachten op zijn reactie, hahaha. Of op die van Potter ofzo.

De CD van Linkin' Park. Well, laat ik het zo zeggen dat in beide CD-spelers in ons huis die kopieen van jou het altijd prima doen. Nooit enig probleem mee, en die van mijn ouders is nu zo'n 2 jaar denk ik, en die van mij misschien 3 jaar oud. Toch sloeg die Linkin' Park CD grandioos over. Er kan natuurlijk wat vuil op de CD hebben gezeten, maar hij zag er vrij schoon uit. Als je hem weer meeneemt probeer ik hem wel ff weer. Als hij dan ok is, is er verder niks aan de hand hoop ik. Bij the way: schoonmaken hoeft echt niet dacht ik, want zo belachelijk veel CD's draai ik nou ook weer niet, en bij de rest is er niks aan de hand, zelfs als her en der een vetvlekje/stofje erop zit.

Okay, maar nog een keertje de politiek in. Ik zat eigenlijk te hopen op een minderheidskabinet van CDA en VVD, dan heb je meteen de discussies in de Tweede Kamer terug waar iedereen zo om zat te springen, maar Balkenende gaat toch voor een meerderheidskabinet. Nou jammer dus, want dan komt ook die lijst zonder leider aan de macht: LPF (Levenloze Pim Fortuyn). We zien het wel.

Moons, dat is een stukje basiskennis: een paar akkoorden of tonen van de intro horen, en meteen weten wie het is met welk nummer. Daar heb je meer aan dan dat je moet zeggen van: Oh ja, dit is een gaaf nummer. Ja, weet niet welke het is of van wie, maar gaaf is hij wel.

Overigens had ik het 2 week terug in de auto (dat was toen we gingen karten) over 'die ene clip in die grote stad met een blonde meid die over een balustrade hangt'. (Dat soort vage teksten kun je dus voorkomen als je weet van wie het nummer is en hoe het heet, Moons...) Ik weet al welke het is: "Desenchanté" van Kate Ryan. Weet niet of jullie het weten, maar dit lekkere deuntje is gewoon keihard een cover (van Mylene Farmer meen ik), terwijl het origineel nagenoeg gelijk klinkt. Er zal al flink bas en ritme in, en dat is ff een fractie verhoogd, meer niet. Nou ja, daardoor klinkt de cover ook weer heel aardig, dat krijg je dan.

Verder heb ik ff niks te melden. Op Sjappos, Potter en volgens mij de 'overledene' zelf ook heb ik al ff gereageerd, het wachten is op de heren van de OZO.

Gr. Hengst.

14.47 - 16/5 [ Email ]
 marten

korte reactie kom wel op cjv alleen hoe laat weet ik niet we moeten n.l kuilen op het werk.
succes morgen

22.59 - 16/5 [ Email ]
 Mr.Bean

Verrek. Is ook zo. Thuis zijn we ook bezig met inkuilen en dat kan best wel es laat worden. Ik hoop dat ik weg kan komen. Gister al van 13.00 uur tot bijna 20.00 uur en morgen nog langer. En als alles er morgen in kan (nog zo'n 23 hectare) dan moet het plastic er ook nog overheen...

In Marum is het altijd leuk om als er bijv. een coverbandje is, te kijken wie het snelst van ons tweeen (ik en Hengst) weet welk nummer er gespeeld wordt.

De jeugddienst. Ik vond 'm best geslaagd. Goeie duidelijke preek. Het koor was best redelijk (er zat trouwens een vrij goed uitziende zangeres tussen!). Er is me tenminste niks van de dienst bijgebleven waarvan ik zeg:"Nee dat was niks" of "Dat kon beter".

Das inderdaad wel zo over Paars. Zat de economie eens flink mee. Flinke overschotten en dan doen ze daar bijna niets mee (al hebben ze volgens mij wel een flink gedeelte vd staatsschuld afgelost wat op de langere termijn wel positief is) En wat Pim al heeft gezegd lost geld pompen in bijv. de gezondheiszorg niet alle problemen in 1 keer op. Er moet effectiever met het geld omgegaan worden. Maar ja, das makkelijker gezegd dan gedaan.

Ooo, sloeg de CD over? Dat is makkelijk te verklaren. Op zulke mooie muziek moet je natuurlijk wel gaan springen...

Ik heb dat nummer Desenchanté ook wel es gehoord, maar ik vind er maar weinig aan om eerlijk te zijn...

Genoeg gel*ld.

Greetz, Mr.Bean

09.27 - 17/5 [ Edit | Email ]
 Hengst

Tjonge... dus er wordt tegenwoordig ook nog wel es gekuild? En ik maar denken dat vrachten boeren op dat seal-systeem over waren gegaan... je kent dat wel, een homp gras waar vráchten plastic omheen wordt gebonden, enkel en alleen omdat het zo gemakkelijk te hanteren/stapelen is. Persoonlijk verdenk ik eerder de plastic-industrie ervan een pact te hebben gesloten met de landbouwwerktuigenindustrie, omdat ze beide om inkomsten verlegen zaten, maar ja: wie ben ik? 'k Heb dat ooit es m'n oom zien doen, inkuilen. Als je dat nog nooit gezien hebt is het bere-interessant... Zo'n reuze tractor, met dubbele achterwielen, eroverheen te rijden...
Wat ik dan wel es van een paar boeren weten wil: wat is het voordeel van sealen boven inkuilen, en kan het qua kosten wel uit? Denkende aan manuren, nieuwe apparatuur, plastic, opslagruimte?

Yeah, dat wedstrijdje houden we in Marum graag, dat klopt. Bean heeft wat dat betreft al een hele aardige basiskennis, en afhankelijk van de mate van zatheid is hij me toch echt wel es te snel af...

Over de zangeres in het koor: denk dat ik die ook heb gezien. Rechtsachter, nietwaar? Stonden 2 naast elkaar die wel leuk waren, met eentje waar best wel een beschuitje mee te eten zal zijn. Maar thanx voor de reactie.

Aflossen staatsschuld: niet voor niks dat ik Zalm de beste minister van de paarse kabinetten vindt. Jammer dat hij nu Dijkstal gaat opvolgen als fractieleider in de Tweede Kamer, want dat betekent dat hij niet weer minister wordt. En hij was nog wel zo goed. Geld inpompen is inderdaad een onderdeel, maar de mensen moeten ook weten wat ze ermee gaan doen. En ik heb wel es gehoord dat ze daar in sommige ziekenhuizen geen idee van hebben... nou dan helpen die extra centen ook maar verrekte weinig.

De CD klonk alsof hij oversloeg. Maar omdat zich dat steeds weer voordeed dacht ik toch echt aan een foute CD. "Desenchanté" is ook inderdaad niet een echt Boonstra-nummer, dat klopt wel. Ach, wellicht is mijn smaak gewoon wat breder. Okay, ik ga ff een verslagje nabespreken om de betreffende voldoende te scoren, ik zie uallen vanavond.

Ciao.
Gr. Hengst.

13.02 - 17/5 [ Email ]

[ Terug ]